יצרנית שעוני היוקרה השוויצרית אומגה עושה צעד מעניין במיוחד ובאופן די שקט ומתחת לרדאר, כשהיא פותחת את חנות האונליין שלה ללקוחות ברחבי אירופה. בכך מאפשרת אומגה ללקוחות ממדינות באירופה לרכוש ישירות מהאתר של אומגה שעונים שלה מבלי להגיע לבוטיקים של אומגה או למשווק מורשה כזה או אחר ברחבי העולם.

חנות האונליין של אומגה באירופה – מצטרפת לארה”ב ואנגליה

אומגה כבר השיקה את האפשרות ללקוחות בארצות הברית ובאנגליה לרכוש ישירות מהאתר של החברה את השעונים האהובים עליהם, בין אם מדובר בשעוני הספידמסטר, סימסטר, קונסטליישן או שעוני סדרת הדה-וויל שלה. עם ההכרזה על פתיחת החנות המקוונת שלה ללקוחות ברחבי אירופה, בעצם מרחיבה אומגה את האפשרות ללקוחות שלה לרכוש שעונים ישירות ממנה ובאופן מקוון ומגדילה את מספר הלקוחות הפוטנציאליים לחנות המקוונת שלה.

מנכ”ל אומגה ונשיא החברה, ריינלד אשלימן (Raynald Aeschlimann) פרסם הודעה ב-23 לאפריל, יום פתיחת החנות, בה אמר: “האבולוציה של המסחר המקוון של אומגה היא כל כולה סביב הלקוח. אנחנו רוצים לתת ללקוחות שלנו גישה ישירה יותר לשעונים שלנו ולאביזרים שלנו היישר מהנוחות של הבית שלהם ומכל נקודה ופינה בה הם נמצאים במדינה שלהם. פתחנו כלים מרגשים, אשר ביחד עם הסטנדרטים יוצאי הדופן שלנו של שירות לקוחות, יאפשרו ללקוחות שלנו לתקשר איתנו ולקנות ישירות מאומגה בבטחון מלא”.

אשלימן הדגיש “בנוסף למכירות המקוונות, אומגה תמשיך לפתח את רשת החנויות הגלובליות שלה והבוטיקים מבוססי מיקום שלה, אשר ימשיכו להיות חלק חשוב בחווית הקנייה של מוצרי אומגה עבור לקוחות החברה”.

אומגה משיקה את חנות האונליין שלה באירופה.
אומגה משיקה את חנות האונליין שלה באירופה.

בהכרזה של מנכ”ל אומגה הוא לא מתייחס למשבר הקורונה, אבל קשה להתעלם מהתזמון הנוכחי, עם הריחוק החברתי והסגר שעדיין מוטל במדינות רבות ברחבי העולם ובאירופה בפרט. סביר להניח כי אומגה (בהנחיית קבוצת סווטש מן הסתם, הקונגלומרט ששולט בחברה) רואה את הירידה בנתוני המכירות של החברה לאור הסגר ברחבי היבשת ומבינה כי פתיחת האפשרות לרכישה מקוונת של שעונים ואביזרים של אומגה תקל על לקוחות שרצו לרכוש שעון של החברה, כשהם יוכלו לעשות זאת מבלי לצאת מהבית.

הצלחה גדולה לחנויות האונליין של אומגה

כאמור, האפשרות לרכוש ישירות מאומגה עבור לקוחות מאירופה, נפתחת לאחר שהחברה כבר מאפשרת ללקוחות בארצות הברית ובאנגליה לרכוש ישירות ממנה. החנויות המקוונות של אומגה בארצות הברית ובאנגליה נחלו הצלחה מרובה, כשכפי שמנכ”ל אומגה ציין, הן לא באות להחליף את הבוטיקים של החברה, אלא להוות אמצעי משלים לרכישה.

לקוח פוטנציאלי יכול להתרשם משעון מדגם כזה או אחר בבוטיק של אומגה, אבל עדיין לא להרגיש שלם או בשל עם הרכישה. הוא יכול להגיע לבית ולקרוא קצת על הדגם ברחבי הרשת, לראות ביקורות ביוטיוב או בקבוצות פייסבוק או בפורומים של חובבי שעונים ולאחר שהוא מחליט שהוא רוצה לבצע את הרכישה, הוא לא צריך להגיע פעם נוספת אל החנות והוא יכול לרכוש את השעון ישירות מאתר החברה ולקבל אותו במשלוח עד לדלת הבית.

אזורים נוספים ברחבי העולם יצטרפו בקרוב

מנכ”ל אומגה אמנם לא ציין זאת בהודעה שלו לעיתונות, אך על פי דיווחים שונים ברשת אומגה צפויה להרחיב את אפשרות הרכישה ישירות מאתר החברה לאזורים נוספים ברחבי העולם בתקופה הקרובה, שוב פעם, לא ברור אם שינוי המדיניות הזאת מצידה של אומגה מגיע על רקע משבר הקורונה, אבל אי אפשר להתעלם מתזמון ההכרזה והעובדה שאומגה תוכל לנסות ולפצות קצת על הירידה במכירות בבוטיקים הפיזיים של החברה באמצעות מכירה מקוונת ללקוחות.

למעבר לאתר של אומגה.