אחד המשפטים או הביטויים הנפוצים ביותר והמוכרים ביותר בשוק היד השניה בשעוני יוקרה בישראל הוא “מגיע עם קופסא וכרטיס”. הקופסה היא כמובן האריזה המקורית של שעון היוקרה והכרטיס הוא כרטיס האחריות שמצורף לשעוני יוקרה ובו מופיע המספר הסידורי של השעון, מהיכן נקנה ותקופת האחריות שלו. בשוק היד השנייה, הפריטים הללו לרוב מגדילים את הסיכוי לקבל סכום גבוה יותר עבור השעון שמוכרים, כשאם מדובר בשעון וינטאג’י מדגם מבוקש, ההבדל בין שעון עם קופסה וניירת מקורית לבין שעון שמגיע ללא הפריטים הללו, יכול להגיע לעשרות אלפי דולרים. מי שמחליטה ללכת נגד הזרם הזה היא ברייטלינג, כאשר בראיון אינסטגרם שערך מנכ”ל החברה, ג’ורג’ קרן, עם אנשי האתר Watchonista, אמר כי “אנחנו רוצים למכור שעונים, לא אריזות”.

ברייטלינג מוותרת על קופסא וכרטיס 

בראיון שבוצע באמצעות האינסטגרם, אמר קרן “השוק הצרכני משתנה. אנחנו רחוקים מאוד משנות השמונים של המאה הקודמת בהן מוצרי יוקרה היו משהו שרק אנשים סופר עשירים יכלו להרשות לעצמם. היום זה יותר דמוקרטי. כולם הפכו רגועים יותר בכל מה שקשור ליוקרה, יוקרה צריכה להיות יותר לא רשמית ולא צריכה לפגוע בסביבה. אנחנו צריכים לעשות ריסט”.

קרן אמר באותו ראיון כי הוא משוכנע כי לאחר אותו “אתחול” הדומיננטיות של מותגים מסויימים תפגע, בעוד מותגים אחרים יתרוממו. “מותגים שהצליחו בעבר עשויים להראות ביצועים לא כל כך טובים, בעוד מותגים אחרים שמשקפים את הערכים האלה – של הצרכנים בימינו – יצליחו הרבה יותר”, הוא צופה.

ברייטלינג מוותרת על קופסא וכרטיס. בקרוב בכל השעונים של החברה?
ברייטלינג מוותרת על קופסא וכרטיס. בקרוב בכל השעונים של החברה?

קרן התייחס להשקת הרעיון החדש של ברייטלינג בכל הקשור לשינוי באריזות המוצרים ובעצם לוויתור של ברייטלינג על קופסא וכרטיס לשעונים החדשים שלה, משהו שהחברה תבצע מתישהו במהלך השנה הקרובה. על פי קרן, מדובר באחד האירועים הגדולים והמשמעותיים ביותר ביומן שלו. “אנו בוחנים כעת את הרעיון אך נתקדם בקרוב מאוד למכירה של שעונים בפאוצ’ים העשויים מחומרים ממוחזרים אשר ניתן יהיה למחזר אותם מחדש. יהיו פחות מסמכים עם השעון מכיוון שכל המידע יימסר באופן דיגיטלי”, הסביר קרן.

חשוב לציין כי בסוף החודש שעבר השיקה ברייטלינג את שעון ה-Top Time האייקוני שלה במהדורה מחודשת, כשהוא הפך לשעון הראשון של ברייטלינג שמגיע עם דרכון דיגיטלי, המבוסס על טכנולוגיית בלוקצ’יין, אשר מאשרת את האותנטיות והבעלות על השעון לאורך כל ימי חייו ואשר מקושרת לאחריות הדיגיטלית של השעון.

בנוגע לאספני שעונים שחלק מחווית הקנייה שלהם צפויה להיפגם אם לא יקבלו אריזה ומהודרת וניירת ביחד עם השעון, קרן ציין כי עידן האריזות של ברייטלינג לא הסתיים לחלוטין. החברה עדיין תאפשר לצרכנים לבקש את השעון באריזה מסורתית גדולה, אך בתמורה היא תבקש לבצע תרומה לארגונים הדואגים לאיכות הסביבה, לדוגמה – ארגונים שמבצעים בימים אלו שתילה של עצים באוסטרליה, לאחר שריפות הענק שהתרחשו במדינה בחודשים האחרונים.