בחודש מרץ בשנה שעברה הודיע תאגיד סייקו היפני על הפרדת המותג “גרנד סייקו” (“Grand Seiko”), מותג שעוני היוקרה של החברה, מתאגיד סייקו והפיכתו למותג עצמאי, עם זהות נפרדת ועצמאות מסחרית משלו, תוך כדי יצירת בידול משמעותי בין המותג גרנד סייקו לסייקו עצמה, ששעוניה נחשבים לעממיים יותר ובעלי מחירים נגישים בהרבה לעומת מותג היוקרה. השבוע אנו מתבשרים על שינוי משמעותי נוסף שמגיע מכיוון המותג גרנד סייקו, כשהחברה החדשה, גרנד סייקו, מודיעה על הקמת חברה חדשה בארצות הברית, תאגיד גרנד סייקו אמריקה (“Grand Seiko of America”), כשהחברה החדשה תהיה אחראית להפצה, מכירה ושיווק של המותג גרנד סייקו ביבשת אמריקה.

גרנד סייקו אמריקה – נעים להכיר

תאגיד גרנד סייקו אמריקה – Grand Seiko Corp. of America, או GSA, היא בעצם החברה העצמאית הראשונה של גרנד סייקו ברחבי העולם והיא תשווק את שעוני המותג באמצעות הרשת הקיימת של שותפים קמעונאיים של החברה בארצות הברית, בין היתר באמצעות בוטיקי המותג השונים בבוורלי הילס, ניו יורק ומיאמי.

שינג’י הטורי (Shinji Hattori), יו”ר קבוצת סייקו, אמר: “הקמת החברה החדשה היא חלק חשוב באסטרטגיה הגלובלית שלנו להעלאת הפרופיל של גרנד סייקו. גרנד סייקו ביצעה התקדמות מרשימה בארצות הברית בשנתיים האחרונות. החברה החדשה תוכל להתבסס על המומנטום הזה ולהתמקד בייחודיות בפיתוח המותג גרנד סייקו כמותג שעוני יוקרה ותוך מתן שירות ומענה לצרכים של השותפים הקמעונאיים שלנו והלקוחות שלנו”.

גרנד סייקו אמריקה
gran גרנד סייקו אמריקה
סייקו ביצעה שינוי מהותי במבנה הפעילות שלה בארצות הברית כדי לבצע את השינוי – “עם ההקמה של תאגיד גרנד סייקו אמריקה, פעילות החברה תפוצל לשניים”, אמר אקיו נאיטו (Akio Naito), יו”ר ומנכ”ל גרנד סייקו אמריקה. “גרנד סייקו אמריקה תשווק את גרנד סייקו ואת קולקציית הפרימיום של המותג סייקו באמצעות ערוץ הפצה עצמאי והיא תנהל גם את כל הפעילות הקמעונאית הנוכחית והעתידית”.
“חברת סייקו אמריקה (Seiko Corp. of America), אשר משווקת את השעונים הממותגים כסייקו משנת 1970, תקרא מעתה שעוני סייקו אמריקה (Seiko Watch Of America – ר”ת SWA) והיא תמשיך לשווק את שעוני הליבה של קולקציית סייקו ותהיה אחראית לצד הלוגיסטי והשירות לכל מותגי החברה, כולל גרנד סייקו”, אמר נשיא ומנכ”ל SWA, מונהיסה שיבאסקי (Munehisa Shibasaki).

גרנד סייקו – ששה עשורים של שענות עילית

גרנד סייקו הוקמה בשנת 1960 באופן בלעדי ביפן, כשהיא נחשבת שם למותג יוקרה מוביל במשך עשרות שנים. סייקו החלה לשווק את שעוני גרנד סייקו ברחבי העולם רק משנת 2010, כשמתחילת ההפצה הבינלאומית של השעונים הללו, המותג נחל הצלחה מרובה, בעיקר בארצות הברית. השנה הפך המותג לאחד מעשרת המותגים הנמכרים ביותר בקטגוריית שעוני היוקרה בטווח מחירים שבין 5,000 ל-10,000 דולרים בארצות הברית, על פי קבוצת NPD, שמבצעת מחקרי שוק בתחומים רבים ונחשבת לאחת החברות בעלות המוניטין הגבוה ביותר בתחום זה.
גרנד סייקו אמריקה תעזור לסייקו להגדלת החדירה של המותג בארצות הברית. נשיא החברה, ברייס לה-טרואדק (Brice Le Troadec), עמד בעבר בראש אומגה ארצות הברית, שם צבר ניסיון רב בשוק האמריקאי במשך 15 שנים. נאיטו צירף אותו לסייקו במאי 2017 כדי שיוביל את הדחיפה של המותג גרנד סייקו בארצות הברית ויעזור לחברה להגדיל את נתח השוק שלה.
גרנד סייקו אמריקה תשווק את הליין הרחב של שעוני גרנד סייקו, שכוללים שעונים מכאניים, שעוני מתיחה ידנית ושעוני קוורץ, שמגיעים בטווחי מחירים שבין 2,200 דולרים ל-60,000 דולרים. בנוסף, החברה תשווק גם את ליין ה-Presage של סייקו ואת שעוני הסייקו Prospex.
לאתר גרנד סייקו העולמי