אחד התהליכים המעניינים ביותר בעולם השעונים בשנים האחרונות הוא תהליך הדיגיטליזציה. מה שהתחיל עוד לפני עידן הקורונה כשיצרניות שעונים רבות “גילו את עולם הדיגיטל”, קיבל משנה תוקף מאז הקורונה. אחד הנושאים המעניינים במסגרת השינוי הדיגיטלי, הוא אימוץ תעודות אחריות מבוססות בלוקצ’יין. תהליך שהתחיל לפני כשנה וחצי אצל וושרון קונסטנטין ומאז התפשט לחברות רבות בעולם השעונים. החברה האחרונה שמצטרפת לטרנד הזה היא הובלו שמשתפת פעולה עם חברת KerQuest. הובלו עוברת לאחריות דיגיטלית – כל מה שחשוב לדעת.

הובלו עוברת לאחריות דיגיטלית
הובלו עוברת לאחריות דיגיטלית

אם אתם לא יודעים, אז הובלו הייתה אחת החברות הראשונות בתעשיית השעונים שציידה את השעונים שלה באחריות אלקטרונית בשנת 2009. הובלו עושה צעד נוסף, משמעותי הרבה יותר בימים אלו, עם המעבר לטכנולוגיה של חברת KerQuest. הובלו בעצם עוברת לאחריות ודרכון אלקטרוני לכל אחד מהשעונים שלה, בדומה לטכנולוגיה דומה לזיהוי פנים, בהתבסס על הייחודיות של החומרים המרכיבים את השעונים שלה. הובלו פיתחה את הטכנולוגיה הזאת ביחד עם חברת KerQuest במשך שלוש שנים. רוכשי השעון צריכים בסך הכל לצלם תמונה שלו בסמארטפון שלהם. התמונה היא כל מה שצריך כדי להפעיל את האחריות ולגשת אליה, תוך אימות מקוריות המוצר. הטכנולוגיה מאחורי הדרכון האלקטרוני החדש אמנם מורכבת מאוד, אך היא פשוטה מאוד וידידותית למשתמש הקצה.

הובלו עוברת לאחריות דיגיטלית

כאמור, הובלו עובדת על הטכנולוגיה החדשה ביחד עם KerQuest מאז שנת 2017. המטרה הייתה פיתוח טכנולוגיה שתתבסס על עצם ההכרה בתכונות הייחודיות של השעון. בפועל – מדובר במיקרו המבנה של החומרים המרכיבים את השעון. ההתפתחות המואצת בתחום הטלפונים החכמים ובעיקר השיפור ביכולות המצלמות ביחד עם התפתחויות בתחום הבינה המלאכותית, אפשרו להובלו ו-KerQuest לשכלל ולשייף את יכולות הזיהוי החזותי הראשון של השעון.

הובלו עוברת לאחריות דיגיטלית
הובלו עוברת לאחריות דיגיטלית

בהובלו אומרים כי בעצם כל שעון ושעון של החברה, גם אם מדובר בשעונים מאותה קולקציה ואותו דגם, שונים במעט האחד מהשני בגלל הייחודיות של הסגסוגות שמרכיבים את השעונים. עין בלתי מזוינת לא יכולה לזהות את ההבדלים הללו ובמבט ראשון כל שעון ייראה אותו דבר, אבל מצלמה משוכללת ביחד עם אלגוריתמים של בינה מלאכותית יוכלו לזהות מיד את ההבדלים בין שעון לשעון. בכך הובלו יכולה לאמת את השעון על ידי הכרה במאפיניים הספציפיים של החומרים שמרכיבים אותו. בכך אפשר להילחם בקלות רבה יותר בזיופים וגניבה. בנוסף, הדרכון והאחריות האלקטרונית הופכת לנוחה ופשוטה הרבה יותר ללקוחות והן להובלו ולנציגי השירות שלה. בנוסף, השעון הופך למעין מפתח לפתיחת עולם חדש של שירותים נלווים שהובלו תוכל להציע לרוכשי השעונים שלה.

‍כל שעון של הובלו מצולם ברגע שהוא יוצא מפס הייצור. כשהוא נמכר באחד הבוטיקים של הובלו, נציגי השירות בנקודת המכירה מפעילים את האחריות האלקטרונית באמצעות אפליקציית Hublot E-Warranty. האפליקציה מצלמת תמונה של השעון. התמונה נשלחת למערכת מחשב מרכזית המזהה את השעון ומאמתת אותו. ברגע שהשעון מאומת ומזוהה על ידי המערכת, הלקוח מקבל הודעה באפיק בהתאם לבחירה שלו – מסרון טקסט, דואר אלקטרוני, הודעת ווטסאפ, WeChat, אינסטגרם, מסנג’ר ועוד). לאחר מכן הוא יוכל להצטרף בקלות לקהילת ה-Hublotista של הובלו.

אפליקציית e-warranty ייעודית קיימת גם עבור לקוחות הקצה. האפליקציה מאפשרת ללקוחות לקבל שירותים חדשים כמו אימות מקוריות השעון, שחזור סטטוס האחריות של השעון, כניסה לקהילת ההובלוטיסטה ותיאום טיפולים עבור השעון.

הובלו עוברת לאחריות דיגיטלית
הובלו עוברת לאחריות דיגיטלית

איבדתם את המידע על השעון או רוצים למכור את השעון? מתקינים את האפליקציה הזמינה בחנויות האפליקציות של גוגל ואפל וניתן לגשת בקלות מחדש לכל המידע על השעון ועל האחריות שלו. במידה והשעון נמכר בשוק היד השניה, האפליקציה תאפשר למוכר ולרוכש לבדוק את הסטטוס של השעון ולוודא כי לא מדובר בשעון שדווח כגנוב.

מה לגבי שעונים ישנים של הובלו?

הובלו מדווחת כי כל השעונים של החברה שיוצרו החל מתחילת שנת 2020 כבר מתאימים לשימוש עם האפליקציה החדשה. ניתן להשתמש בה כבר עכשיו בנקודות מכירה של הובלו ברחבי אירופה. בוטיקים נוספים של הובלו ברחבי העולם יתמכו בטכנולוגיה החדשה בתקופה הקרובה. מה לגבי שעונים שיוצרו מוקדם יותר משנת 2020 וכבר נמכרו ללקוחות סופיים? ברגע שהשעונים הללו יגיעו לשירות וטיפול בהובלו, הובלו תאמת את המקוריות שלהם, תצלם אותם ותזין את הצילומים למערכת הבינה המלאכותית. לאחר מכן ניתן יהיה להשתמש באפליקציה גם עבור השעונים הללו.

בלוקצ’יין AURA בפיתוח של מיקרוסופט ו-ConsenSys

מערכת האחריות הדיגיטלית החדשה של הובלו היא חלק ממגמה עולמית של מותגי היוקרה להילחם בזיופים. בנוסף, היא תאפשר לחברה מעקב רציף אחרי השעון לכל אורך מחזור החיים שלו. המידע הדיגיטלי יאוחסן בבלוקצ’יין ה-AURA, מערכת בלוקצ’יין אשר פותחה באופן ייעודי לשימוש עבור מותגי יוקרה. AURA פותחה על ידי מיקרוסופט ו-ConsenSys והיא מערכת הבלוקצ’יין הבינלאומית הראשונה שעוצבה כדי לעזור ללקוחות לעקוב אחרי פריטים ולוודא את המקוריות שלהם.

למידע נוסף על האחריות הדיגיטלית החדשה של הובלו.