האתר הודינקי הוא אחד ממגזיני השעונים המקוונים הגדולים ביותר בעולם, אם לא הגדול שבהם. האתר הוקם בשנת 2008 על ידי בנג’מין קליימר. קליימר עזב את עבודתו כבנקאי ופתח בלוג קטן שהפך במרוצת השנים לאחד האתרים המשפיעים ביותר בעולם השעונים. 12 שנים מאוחר יותר וההחלטה הזאת של קליימר השתלמה לו בענק, כשאנו מתבשרים כי הודינקי מגייסים 40 מיליון דולר משורת משקיעים בפרופיל גבוה במיוחד, ביניהם זוכה פרס אמי ואחד משחקני הפוטבול האמריקאי הגדולים בהיסטוריה של המשחק.

הודינקי מגייסים 40 מיליון דולר משורת משקיעי סלבס ומ-LVMH

כאמור, רשימת המשקיעים בהודינקי ארוכה במיוחד וכולל כמה מהשמות המוכרים בעולם. הקווטרבאק האגדי טום בריידי, חובב שעונים מושבע בפני עצמו. זוכה פרס הגראמי ג’ון מאייר, המחזיק באוסף שעונים משובח. קבוצת LVMH באמצעות חברת הבת LVMH Luxury Ventures ושמות כמו True Ventures, Future Shapes ו-Google Ventures. גיוס הכספים הזה מגיע במסגרת סבב גיוס הון שני (Round B Funding). ההשקעה המצטברת בגובה של 40 מיליון דולרים כאמור משקפת להודינקי שווי של 100 מיליון דולרים. במסגרת סבב ההשקעות קליימר יעזוב את תפקידו כמנכ”ל הודינקי ויהפוך ליו”ר מכהן של מועצת המנהלים. מי שיחליף את קליימר יהיה טובי בייטמן. בייטמן כיהן בעבר כמנכ”ל אתר המסחר האלקטרוני Mr. Porter, המשווק מוצרי יוקרה לגברים.

קליימר אמר בראיון “העובדה שטובי יהיה מנכ”ל היא נפלאה. זאת החברה שלו לנהל עכשיו ואני כאן לעזור ולהדריך אותו בכל דרך שבה אני אוכל”. אין ספק כי הניסיון הרב של בייטמן כמנכ”ל Mr. Porter יסייע לו בניהול הודינקי, שכבר מזמן לא מתפקד רק בתור מגזין שעוני יוקרה.

הודינקי החל את דרכו כאמור כבלוג, אך הפך במרוצת השנים לאתר חדשות מרכזי ומוביל בעולם השעונים. האתר מפיק מגזין מודפס ומחזיק בחנות מקוונת. בחנות של הודינקי ניתן למצוא שעוני וינטאג’ מיוחדים, לצד ליין מוצרים ייחודי הנושא את שם האתר.

מה צופן העתיד להודינקי?

על פי ההערכות, הכסף שגויס ישמש את הודינקי להרחבת החברה כולה. החל מהגדלת המגזין באמצעות העסקת צלמים וכתבים נוספים. הגדלת המגזין המודפס וכמובן הגדלת הצד המסחרי והחנות של הודינקי. החנות של הודינקי הושקה בשנת 2012 והיא הפכה במרוצת השנים למשווקת מורשית של מספר מותגי שעונים. בנוסף, הודינקי מציגה מגוון שעונים במהדורות מוגבלות בשיתוף פעולה עם יצרניות שעונים שונות. שיתוף הפעולה הזה כולל כמה מהשמות הגדולים בעולם השעונים ועד לחברות כמו סווטש.

הודינקי מגייסים 40 מיליון דולר משורה רחבה של משקיעים. מקור - הודינקי.
הודינקי מגייסים 40 מיליון דולר משורה רחבה של משקיעים. מקור – הודינקי.

קליימר אמר “אני חושב כי הרבה אנשים מצפים לשינוי רדיקלי אצלנו עם ההשקעה הזאת. אבל זה לא הולך לקרות”. קליימר אמר – “יהיה לנו הרבה יותר תוכן ונוכל לתת תמיכה גדולה יותר לצד המסחרי. התכוונו לפתוח חנות ואנחנו נעשה זאת לאחר שוירוס הקורונה יעבור. אז בעיקרון, אפשר להגיד שאנחנו הולכים לעשות את אותו דבר, אבל עם קצת יותר משאבים”.

עוד שם מעניין במיוחד שיצטרף לצוות של הודינקי הוא טוני פאדל (Tony Fadell). פאדל נחשב ל”אבי האייפד” והוא היה המנהל של Nest Labs שנרכשה על ידי גוגל. ההשקעות של טום בריידי וג’ון מאייר הן השקעות פרטיות. מאייר כבר שיתף פעולה עם הודינקי במספר הזדמנויות שונות, בין היתר בפודקאסטים על שעונים. לעומת זאת, השקעה פרטית מצידו של בריידי היא משהו די נדיר, אבל כאמור, בריידי הוא חובב שעונים ידוע.

אתרים נוספים בדרך לשיתופי פעולה דומים? 

קליימר סיפר כי הוא החל לעבוד על סבב גיוס ההון השני כבר בקיץ שעבר. הוא סיפר “חשבתי במה אנחנו מיוחדים והכנתי מצגת והתחלתי לגשת לשורת משקיעים. בסופו של דבר, החלטנו לאסוף מגוון אנשים וחברות לתוך היוזמה הזאת. רציתי שזאת תהיה נבחרת חלומות של משקיעים שתייצג את הטוב שבכל העולמות. התהליך כולו נמשך כמעט שנה שלמה, אבל היה לנו מזל גדול ואנחנו שמחים לראות את המשקיעים שאיתם דיברנו ממשיכים להביע אמון בנו”.

העסקה נסגרה בחודש שעבר והיא החלה לעורר עניין רב בתעשיית השעונים כולה. קליימר אומר כי הוא מקווה כי הצעד הזה יעודד אתרים נוספים לפעול בצורה דומה ולמצוא משקיעים שיעזרו להגדיל ולהרחיב את קהילת השעונים הדיגיטלית. אין ספק כי המהלך הזה ימשוך לא מעט תשומת לב בתקופה הקרובה מקונגלומרטי יוקרה כמו ריצ’מונט או קבוצת סווטש לצד מותגי יוקרה כאלו ואחרים. אין ספק כי כולם ירצו לראות האם קבוצת LVMH מצליחה להשיג יתרון כלשהו באמצעות ההשקעה בהודינקי. אם נראה אפילו רמז קלוש לעובדה הזו, סביר להניח שהודינקי לא יהיה האתר האחרון שיגייס משקיעים.