ידיעה מרעישה שמגיעה אלינו בשעות האחרונות, כשמרבית הפרטים עדיין חסרים ורב הנסתר על הגלוי. הידיעה מגיעה אלינו מהמגזין הצרפתי Challenges, שמדווח כי ז’אן קלוד ביבר (Jean Claude Biver), הבוס הכל יכול בחטיבת השעונים של קבוצת LVMH, הודיע כי הוא מוותר על האחריות התפעולית שלו בקבוצה. הדיווח אומת מאוחר יותר גם על ידי רויטרס, שהצליחו לקבל אישור מביבר שאמר: “אני מוותר על האחריות התפעולית שלי, אבל אני נשאר בתור מנהל שאינו מנכ”ל (Non-Executive President) של חטיבת השעונים של LVMH ושלושת מותגי השעונים שלה, טאג הויר (“Tag Heuer”), זניט (“Zenith”) והובלו (“Hublot”).

ז’אן קלוד ביבר – הרוח החיה בקבוצת LVMH והאחראי לרנסנס של מותגי החברה

ביבר כיהן כמנכ”ל הובלו, לפני שקבוצת LVMH רכשה את המותג והוא נחשב למי שהפך את הובלו למותג בולט – בין אם אתם אוהבים אותו או לא, כשלאחר רכישת הובלו על ידי קבוצת LVMH מונה ביבר לעמוד בראש חטיבת השעונים של הקבוצה, ביחד עם המותגים טאג הויר וזניט, שנמצאים גם הם כאמור בבעלות קבוצת LVMH, כשהקבוצה רושמת גידול יציב במכירות שנה אחר שנה, עם דיווחים על גידול במכירות של 12 אחוזים בשנת 2017 לעומת שנת 2016. קבוצת LVMH מחזיקה גם בבעלות על חברת השעונים והתכשיטים בולגרי, אם כי פעילות המותגים הללו מנוהלת על ידי ז’אן-כריסטוף בבין (Jean-Christoph Babin).

ז'אן קלוד ביבר
ז’אן קלוד ביבר

ביבר, בן 69, נולד בלוקסמבורג ומלבד היותו יצרן שעונים מצוין, מוכר גם כיצרן גבינות, איש עסקים ואספן שעונים מושבע, עם רוח צעירה והתבטאויות קלילות למדי ביחס למקובל בענף השעונים, כך שלא מפתיע לגלות כי באחד הדיווחים המאוחרים יותר שהתקבלו בעקבות הפרישה שלו, הוא צוטט כאומר: “אני לא אחתוך יותר את הבצלים בבוקר ואבכה במטבח מוקדם בבוקר, אני פשוט אגיע מאוחר יותר לראות אם הם כבר מוכנים”.

פרטים רשמיים נוספים לא התקבלו, כשגם ביבר וגם קבוצת LVMH עדיין לא פרסמו הכרזה רשמית כלשהי, אך ברויטרס מצטטים מקור אנונימי שטוען כי ברקע הפרישה עומדות “בעיות בריאותיות חמורות” – דיווחים שהתקבלו אודות ביבר פעמים רבות ושנים רבות בעבר, אם כי ביבר מעולם לא ויתר על סמכויות או הפחית את קצב הפעילות שלו, אלא להפך, נדמה כי אפילו הגביר את רמת הפעילות שלו כשכיהן כמנכ”ל בפועל של טאג הויר ושל זניט בנוסף לניהול שלושת המותגים שלא קופאים על השמרים בקצב גבוה וקשה להפריז בחשיבות שלו לשלושת המותגים ולתעשיית השעונים – ביבר היה אחראי ל”החייאה” של בנלקפיין בשנות השמונים, לאחר מכן עזר לאומגה לגדול בשנות התשעים ובתחילת המילניום קפץ להובלוט והפך את המותג למוכר כל כך כפי שהוא כיום.

מה צופן העתיד לקבוצת LVMH ולמותגים הובלו, זניט וטאג הויר

כפי שציינו, קשה להפריז בחשיבות של ביבר לתעשיית השעונים וקשה עוד יותר להפריז בחשיבות שלו לקבוצת LVMH, כך שיהיה מעניין לראות האם בקבוצה יבחרו באדם בודד שיצטרך להכנס לנעליים הגדולות שביבר ישאיר מאחוריו או שמא יבחרו בשלושה מנהלים, אחד לכל מותג? ימים יגידו.