גם לטאג הויר (Tag Heuer) שנת 2019 הייתה עמוסה. השנה חגגו אצל היצרנית 50 שנים להשקת המונאקו המפורסם והאייקוני, במגוון מהדורות מיוחדות ומוגבלות כאלו ואחרות, וכמובן שיש לשמור על פאסון בלי קשר למועד מיוחד כזה או אחר – כך שהיצרנית המשיכה גם בהשקותיה הקשורות לעולם המירוצים, עולם שקשור בקשר חזק להיסטוריה של יצרנית שעוני יוקרה זו. את אחת המהדורות של המונאקו אפילו סקרנו כאן.

אז הקשר העמוק של טאג הויר לעולם המירוצים לא מתחיל ונגמר בסדרת הפורמולה 1 שלה, ולמעשה, היא מקדישה מספר דגמים ספציפיים לנהג המירוצים מקס ורסטאפן – מי שנחשב לנהג הצעיר ביותר בהיסטוריה של מירוצי הפורמולה 1, וגם לזוכה הצעיר ביותר במירוץ אי פעם. ורסטאפן נוהג במסגרת קבוצת הפורמולה 1 של רד בול, בה טאג הויר נותנת חסות. 

(מקור: אתר טאג הויר הרשמי)

יחודו של דגם זה, בתוך סדרת הדגמים של מקס ורסטאפן, היא שלראשונה מדובר בשעון אוטומטי, אחרי 3 דגמי קוורץ. השעון עושה שימוש בקליבר 16 של טאג הויר, מנגנון המבוסס על הסליטה SW-500. למנגנון זה ישנה רזרבת כוח של כ-42 שעות והוא פועל בתדר עבודה של כ-28,800 פעימות בשעה, המהווים 4Hz. כמובן שקומפליקציית הכרונוגרף מככבת בשעון זה, עם תתי החוגות המוכרים בסדרה – בשעות 12, 6 ו-9. 

מעבר למנגנון, מדובר בשעון סטנדרטי יחסית – קוטר הקייס על הצד הגדול יותר, 44 מ”מ, עשוי פלדת אל חלד, כשעל בזל הטכימטר מוצג לראווה שמו של ורסטאפן. תאריכון קטן נמצא בשעה 3, וכל חזית השעון עושה עבודה מצויינת בשילוב האדום-שחור-כסוף בצורה נעימה מאוד לעין. את גב הקייס מעטרות חריטות שונות לציון יחודו של השעון – קבוצת רד בול, אסטון מרטין, ציון לכך שמדובר במהדורת מקס ורסטאפן הרביעית במספר, מספרו של הנהג ההולנדי-בלגי (33), ועמידות השעון למים (שעומדת על כ-200 מטרים).

(מקור: אתר טאג הויר הרשמי)

השעון מגיע עם צמיד חוליות מרשים המשלב את הצבע הכסוף של פלדת האל חלד וצביעה שחורה לחוליות המרכזיות. בניגוד למהדורות מוגבלות אחרות שסקרנו כאן לאחרונה, השעון אינו מתומחר בצורה מעוררת פלצה – רק 3,100 יורו והוא שלכם. איפה הקאץ’? ובכן, כמו ההגבלה בכל אחת מהמהדורות הקודמות של מקס ורסטאפן, טאג הויר תייצר אך ורק 333 יחידות מהשעון הזה, וייתכן מאוד שעד שסיימתם לקרוא את הכתבה, כל המלאי כבר נמכר…

מקס ורסטאפן והטאג החדש (מקור: אתר טאג הויר הרשמי)

 

לאתר טאג הוייר העולמי