אחת ההשקות המעניינות והמפתיעות ביותר של השנה מגיעה אלינו אמש, עם סדרת שעוני קוורץ חדשים וצבעוניים – טאג הויר Formula 1 Kith – שיתוף פעולה של טאג הויר עם מותג אופנת הרחוב האמריקאי, במסגרתו אנחנו מקבלים עשר שעונים במהדורה מוגבלת, כששבעה מהם ימכרו בבוטיקים של Kith בצפון אמריקה ושלושה יהיו זמינים בבוטיקים של טאג הויר. מוזמנים להכיר את השעונים החדשים והסיפור מאחוריהם ביחד איתנו.

טאג הויר פורמולה 1 המקורי

בשנת 1985, לאחר ששרדה בקושי את משבר הקוורץ, נמכרה יצרנית השעונים הויר לחברת האחזקות האירופאית TAG, ר״ת Techniques d’Avant Garde. החיבור היה טבעי למדי, שכן אחד התחומים שבו TAG הייתה פעילה היה ייצור חלקים למנועי מכוניות הפורמולה 1, בנוסף להיותה ספונסרית של הפורמולה 1. הויר הייתה ידועה בשעוני הכרונוגרף שייצרה כשהשעונים שלה היו על פרק ידם של נהגי מירוצים רבים בשנות השבעים של המאה הקודמת. החברה החדשה נקראה טאג הויר, חיבור של שני שמות המותגים.

שנה לאחר מכן, בשנת 1986, הגיע השעון הראשון שסימל בצורה נהדרת את החיבור הזה והיה אמור לעזור להציג את המותג החדש לעולם – שעון הטאג הויר פורמולה 1.

השעון המקורי
השעון המקורי

בהתאם למגמה השלטת בעולם השעונים באותן שנים, השעון החדש הגיע עם מנגנון קוורץ בשני גדלים – 28 מ״מ ו-34 מ״מ. השעון הגיע עם גוף העשוי מפלדת אל-חלד, כשהוא היה עטוף בפיברגלס צבעוני. השעון הראשון היה שעון שלושה מחוגים פשוט, שנמכר כמו לחמניות חמות בשנים שלאחר מכן, כשבשנות התשעים טאג הויר הציגה גם גרסאות כרונוגרף של השעון הזה, שזכו גם הן לפופולריות גבוהה. למעשה, אפשר להגיד כי השעון הזה הציל את טאג הויר, ממש כמו ששעון הסווטש הראשון, שהושק בשנת 1983, הציל את תעשיית השעונים השוויצרית כולה. במרוצת השנים, טאג הויר מכרה מעל ל-3 מיליון שעונים מהפורמולה 1.

Keith

מותג אופנת הרחוב Keith הוקם בשנת 2011 על ידי ארון ״רוני״ פיג (Ronnie Fieg), יהודי אמריקאי יליד קווינס, שהיה חלק מתעשיית ההנעלה מאז שעבד בתור נער בן 12 בזכיינית של David Z כמסדר סחורה. פיג התקדם לאט לאט בתפקידים, מתפקיד מסדר סחורה למוכרן, עוזר מנהל ועד לתפקיד הקניין הראשי.

כיום, מלבד שמונה חנויות הדגל של המותג, שמספקות ללקוחות חווית קנייה יחודית, המותג התרחב גם לתחום הקמעונאות ואפילו מחזיק במסעדה בקית׳ פריז – Sadelle’s.

פיג מספר כי החיבור בינו לבין עולם השעונים התחיל כשהוא היה בן 12, כשהשעון הראשון שהוא קיבל במתנה מאימו היה לא אחר משעון הטאג הויר פורמולה 1 בצבע אדום-שחור.

כיום, כשהוא בן 42, פיג זכה לשתף פעולה עם טאג הויר כשהוא נוטל חלק משמעותי בעיצוב השעונים החדשים.

טאג הויר Formula 1 Kith

השעונים החדשים של טאג הויר מגיעים בגוף העשוי מפיברגלס צבעוני, בקוטר של 35 מ״מ ועם מנגנון קוורץ, כשהם עמידים למים בעומק של עד ל-200 מטרים.

השעונים הצבעוניים מגיעים עם שמות של ערים מסביב לעולם שבהם אפשר למצוא בוטיקים של קית׳ – ניו יורק, מיאמי, הוואי, טוקיו, טורונטו, פריז ולוס אנג׳לס – שעונים שיימכרו בבוטיקים של קית׳ מסביב לעולם, כששלושה שעונים נוספים, עם רפרנסים, שיימכרו בבוטיקים של טאג הויר ואצל המשווקים המורשים שלה.

טאג הויר Formula 1 Kith
טאג הויר Formula 1 Kith

השעון בצבע שחור (ניו יורק), האדום-לבן (טוקיו), השחור-צהוב (טורונטו), ״קליפת הביצה״ (מיאמי) והכחול-ירוק-צהוב (הוואי) יגיעו במהדורה מוגבלת של 250 יחידות. השעון בצבע קליפת ביצה-ירוק (פריז) וקליפת ביצה-כחול (לוס אנג׳לס) יגיעו במהדורה מוגבלת של 350 יחידות. שני שעונים נוספים, בלעדיים לטאג הויר, יגיעו במהדורה מוגבלת של 825 יחידות כל אחד, בצבע ירוק או כחול מלא, כשהם יהיו בלעדיים לבוטיק של טאג הויר במיאמי החל מהיום, ה-3 במאי ולמשך סוף השבוע הקרוב, כשהחל מה-6 למאי הם יהיו זמינים לרכישה גם מסביב לעולם. השעון האחרון בסדרה, שחור קלאסי-קליפת ביצה, עם דגשים אדומים על הרצועה, יהיה דגם משותף לטאג הויר וקית׳, כשממנו טאג הויר תייצר 1,350 יחידות.

שעוני פיברגלס צבעוניים
שעוני פיברגלס צבעוניים

השעונים הם שעוני שלושה מחוגים, ממש כמו שעון הפורמולה 1 המקורי, כשהם מגיעים עם פסים אנכיים על גבי לוח השעון, אינדקסים עגולים לשעות, מלבד האינדקסים בשעה 6 ו-12 שמגיעים בצורת הלוגו של טאג הויר, עם תאריכון בשעה 3. בקצה של הלוח אנו מוצאים טבעת דקות צבעונית עם נקודות לסימון הדקות. השעונים מגיעים עם בזל ועליו סקאלת דקות בקפיצות של 5, עם משולש הפוך בשעה 12.

לוגו ה-KITH HEUER
לוגו ה-KITH HEUER

בשעה 12 אנו מוצאים את הלוגו של טאג הויר, עם שינוי קטן – בחלק העליון של הלוגו, במקום שבו אנו מוצאים את הכיתוב TAG בשעונים המודרניים של טאג הויר, אנו מוצאים את הכיתוב KEITH כשבחלק התחתון שלו אנו מוצאים את הכיתוב HEUER. בשעה 6 אנו מוצאים את הכיתוב Just Us – הסלוגן של המותג קית׳ ומתחתיו הכיתוב LIMITED EDITION.

צמיד פלדה לחלק מהדגמים
צמיד פלדה לחלק מהדגמים

השעונים יגיעו במחיר של 1,500 דולרים אמריקאיים, כשטאג הויר תמכור בנוסף קופסת אספנים, עם כל עשרת הדגמים, במחיר של 18,000 דולרים אמריקאיים. השעונים יגיעו עם רצועות גומי, כששלושה מהם יגיעו עם צמיד מתכתי.

העיצוב של השעונים החדשים הוא כל כולו מחווה לשעוני הפורמולה 1 המקוריים של טאג הויר וכמובן למותג קית׳.

טאג הויר עושה סווטש?

אם אתם עוקבים אחרי עולם השעונים, אתם בוודאי לא יכולים שלא לראות את הדימיון בין השעונים החדשים לבין שיתוף הפעולה בין שני המותגים של קבוצת סווטש – סווטש ואומגה, עם סדרת שעוני המונסווטש הבלתי נגמרת.

אנחנו יכולים להבין את ההיגיון מאחורי ההשקה הזאת, כשטאג הויר בעצם נהנית מהפופולריות של המותג קית׳, מרוויחה נוכחות של המותג בבוטיקים של המותג מסביב לעולם, חושפת את המותג ואת השעונים שלה לקהל צעיר הרבה יותר מזה שבדרך כלל מבקר בבוטיקים שלה, שיכול להתפתח ולהפוך ללקוחות של המותג בעתיד.

עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר בשעונים יקרים מאוד, פי 5 כמעט מהמחירים של שעוני המונסווטש ופי 5 כמעט מהמחיר של שעוני הפורמולה 1 המקוריים שנמכרים כיום באיביי וברחבי הרשת. האם החיבור עם המותג קית׳ יצדיק את תג המחיר הגבוה? יכול להיות, אם כי קשה לנו להאמין שנראה את אותם תורים שהתרגלנו לראות בהשקות של שעוני המונסווטש לפני הבוטיקים של סווטש.

בנוסף, המהלך הזה מגיע לאחר מספר שנים שבהן היה נדמה כי טאג הויר משדרגת את המעמד שלה בקבוצת LVMH ומשיקה שעונים איכותיים ומתקדמים יותר, כשהבולטים שבהם הם שעוני הכרונוגרף של המותג שמגיעים עם מנגנון הבית של טאג הויר. אבל אם מסתכלים אל קבוצת סווטש ושעוני המונסווטש שהגיעו במסגרת שיתוף הפעולה בין אומגה וסווטש, אנחנו יכולים לראות ששיתוף הפעולה הזה לא פגע בכלל ביוקרה של אומגה אלא רק תרם לפופולריות של המותג וכמובן עזר לסווטש לחשוף את המותג לקהלים שספק רב אם היו נחשפים לשעונים של המותג בצורה אחרת.

עבור טאג הויר, החיבור עם קית׳ מתבקש, שכן לקבוצת LVMH אין מותג שעונים ״פשוט״ יותר או זול יותר שבמסגרתו יכולים השעונים הללו להגיע, כשכאמור, טאג הויר מרוויחה חשיפה של המותג לקהל רחב יותר בבוטיקים של קית׳, קהל צעיר יותר, כזה שכבר רוכש מוצרי אופנה.

מנכ״ל טאג הויר, ז׳וליאן טורנארה, אמר ״הלידה מחדש של שעון הטאג הויר פורמולה 1 המקורי הוא משהו שקהילת אספני השעונים עורג אליו במשך שנים. אחד מהאספנים הללו היה מייסד קית׳, רוני פיג, ששיתף כמו רבים אחרים, שזה היה השעון הראשון שלו כשהיה צעיר יותר. השעון הזה היה הראשון שנשא את השם טאג הויר כשהוא הציג לדור של אספני שעונים את המחויבות שלנו לייצר שעוני פרימיום בצומת של תרבות וספורט מוטורי״.

השורה התחתונה

השקה מעניינת ומפתיעה של טאג הויר, כשיהיה כאמור מעניין מאוד לראות כיצד השעונים הללו יתקבלו עם תג מחיר של 1,500 דולרים – תג מחיר שבו אפשר למצוא לא מעט שעונים שוויצריים אוטומטיים ושעוני קוורץ נהדרים.

אבל ההשקה הזאת מסמלת בעיקר את החיבור ההולך וגובר בין עולם שעוני היוקרה לבין מותגים צעירים וקלילים יותר, את החיבור לתרבות הפופ וקהלים צעירים יותר, תופעה שכנראה נראה עוד הרבה ממנה בשנים הקרובות.