בשבועות האחרונים אין כמעט ידיעה שהבאנו כאן באתר שלא מושפעת בצורה כזאת או אחרת מהתפשטות וירוס הקורונה ברחבי העולם ובעיקר בשוויץ ובאירופה, ביתן של מרבית יצרניות שעוני היוקרה. וירוס הקורונה השבית כמעט לחלוטין את התעשייה העולמית ומן הסתם גם תעשיית השעונים ברובה נסגרה לתקופות כאלו או אחרות. יצרניות השעונים נקטו בגישות שונות במהלך התקופה הזאת. בעוד חלק מהן בחרו להשבית לחלוטין את הפעילות שלהן ולהמתין עד יעבור זעם (פטק פיליפ), חלק מהן ממשיכות לייצר ברמה כזאת או אחרת בתקווה שהצרכנים יבחרו בשעונים שלהן כסוג של פיצוי לתקופה שאחרי וירוס הקורונה (ברייטלינג). לעומת זאת, ישנן יצרניות שעונים אחרות שבחרו לתת יד במאמץ לבלום את התפשטות הוירוס ולעבור לייצר ציוד מציל חיים או ציוד חיוני בימים אלו כמו אלכוג’ל, בעוד אחרות מחפשות אחר דרכים יצירתיות ליצור קשר עם חובבי המותגים וחובבי השעונים ברחבי העולם ולעזור להם להעביר את הימים הארוכים בבידוד החברתי שנכפה על כולנו ברחבי העולם. יצאנו לדלות מרחבי הרשת מה עושות יצרניות השעונים בתקופת וירוס הקורונה ואספנו עבורכם כמה רעיונות לפעילויות מעניינות במיוחד.

ברמונט מנסה לקחת חלק אקטיבי במאבק בקורונה

ברמונט הבריטית הציעה לממשלה בממלכה המאוחדת כבר בחודש שעבר להחליף את קו הייצור במפעל שלה בהנלי-און-ת’מז (Henley-on-Thames) מייצור שעונים לייצור, הרכבה ובדיקה של רכיבים למכונות הנשמה. ניק אנגליש, אחד המייסדים השותפים בברמונט אמר “ברגע זה אנו רואים שיש הזדמנות וצורך להשתמש ביכולות שלנו כדי לסייע בייצור חלקים למכונות הנשמה נחוצות”. מסתבר כי היכולות הטכנולוגיות וההנדסיות, כמו גם המכונות לייצור ציוד רפואי דומים להפליא לאלו שקיימים בתעשיית השעונים. באחת התערוכות החשובות בשוויץ, ה-EPHJ שבג’נבה, מקדמים מכונות לייצור ציוד רפואי לצד ציוד לייצור שעונים במהלך התערוכה. אנגליש הוסיף “יש מיומנות דומה מאוד בין התעשיות. אתה מכין ומרכיב רכיבים בסביבה סטרילית מאוד. ישנם בהחלט חלקים שאנחנו יכולים לייצר אם יעבירו לנו את התוכניות. יש לנו מפעל שלם שמלא במכונות המסוגלות לייצר את החלקים הללו. בנוסף, אנחנו יכולים לעזור בהרכבה. יש לנו צוות מיומן מאוד שיכול להרכיב דברים באיכות גבוהה מאוד”. נכון לכתיבת שורות אלו לא ברור האם הממשל הבריטי נענה לקריאה של ברמונט, אבל ההצעה של החברה עומדת בעינה.

ברמונט מוכרת צמידים בתרומה לארגון Food4Heroes

אם חשבתם שבברמונט ממתינים לתשובה של הממשל, אתם טועים. בחברה החליטו לעזור בקידום יוזמה נוספת. החברה מייצרת צמידים במהדורה מוגבלת, אשר נמכרים תמורת 35 ליש”ט כל אחד באתר שלה, כשכל הרווחים ממכירות הצמידים הללו נתרמים לעמותת Food4Heroes. העמותה הוקמה במהלך משבר הקורונה על ידי אמנדה גסט, בעלת קייטרינג ומסעדות ביורקשייר ואחיה, ג’ון בראונהיל, איש עסקים מצפון-המפטונשייר. העמותה מכינה מעל ל-1,500 ארוחות מדי יום בסביבה בטוחה, במטרה להגיע לייצור של כ-20 אלף ארוחות בשבוע תוך זמן קצר. הארוחות מסופקות בחינם לעובדי מערכת הבריאות הלאומית בבריטניה והן אמורות לאפשר להם ליהנות ממזון טעים ואיכותי, המיוצר על ידי שפים ומסעדות שהעסקים שלהם נסגרו בגלל המשבר. כאמור, כל ההכנסות מייצור הצמידים של ברמונט יועברו לארגון, מה שללא ספק יסייע לו להגדיל את מספר הארוחות שהוא מייצר.

מה עושות יצרניות השעונים בתקופת וירוס הקורונה - ברמונט מוכרת צמיד בתרומה לארגון FOOD4HEROES. מקור - ברמונט.
מה עושות יצרניות השעונים בתקופת וירוס הקורונה – ברמונט מוכרת צמיד בתרומה לארגון FOOD4HEROES. מקור – ברמונט.

IWC יוצאת במסע דיגיטלי מקוון – Time Well Shared

ב-IWC החליטו לעזור לאנשים ברחבי העולם להעביר את התקופה הקשה הזאת בבידוד עם סדרה של פעילויות מקוונות. במסגרת פעילות שנקראת Time Well Shared, תציג החברה את עובדי IWC, שגרירי המותג ושותפים שונים אשר חולקים את זמנם, הידע, הניסיון והתשוקה שלהם דרך ערוצים דיגיטליים, במטרה לעורר השראה לאנשים להפיק את המירב מהזמן הפנוי הרב שיש להם, לספק אמצעי בידור ולתמוך בהם על ידי שמירה על קשרים ומחויבויות. במסגרת הפעילות IWC מציגה הרצאות מקוונות, נאומים וסמינרים בערוצים הדיגיטליים השונים שלה. היוזמה תכלול פעילויות של שגרירי המותג כמו טום בריידי, פביאן קנקלארה, דייוויד קולת’הארד. נציגים מקבוצת מרצדס-AMG מהפורמולה 1, נציגי קבוצת הכדורגל טוטנהאם, קרן הנוער אנטואן דה סנט אקופורי, סולאריס יאכטות ועוד. בנוסף, כל הפלט הדיגיטלי כולל קישור לתרומות לתמיכה בהצלת ילדים, לחיזוק התוכניות המגנות על ילדים ומשפחות במדינות שנפגעו מהנגיף ברחבי העולם ומגדילים את התמיכה הלאומית.

פנריי בחרה בפעילות אינסטגרם לימי ההסגר

גם פנריי בחרה בפעילות דיגיטלית לימים אלו, כשבחברה יזמו השטאג #OWNYOURTIME, אשר מקודם באמצעות הסטוריז בעמוד האינסטגרם הרשמי של פנריי. במסגרת הפעילות שגרירים של המותג מרחבי העולם יתנו הרצאות ויספקו טיפים מתחומי ההתמחות שלהם. כך למשל הצוללן הנודע גיליאן נרי יספר על חקר אנטרטיקה וצלילה למעמקים מתחת לקרח, כשהוא יספק טיפים על צלילה חופשית וחקר האוקיינוסים. בפעילות נוספת השתתף מרלון דו טואיט, מדריך ספארי וצלם טבע נודע, אשר ישתף תמונות וסרטוני וידאו בלעדיים ממסעות ספארי שלו וטיפים מקצועיים מביתו שבדרום אפריקה. בנוסף, פנריי מתכוונת לערוך במסגרת הפעילות פאנלי מומחים, הדרכות, חשיפות מוצרים ועוד.

קבוצת LVMH מייצרת אלכוג’ל ותורמת כסף למאבק בקורונה

קבוצת LVMH, אשר מרכזת מותגי יוקרה כמו דיור, גיבנשי, הובלו, טאג הויר ובולגרי החליטה לקחת חלק פעיל במאבק בקורונה. החברה החליטה להסב את מפעלי הייצור שלה לבשמים, במסגרת שיתוף פעולה ארוך שנים שלה עם ICR ולעבור לייצר מחטאי ידיים (אלכוג’ל) אותם תחלק החברה בבתי החולים באיטליה. במסגרת הייצור מקווה LVMH להגיע למאות אלפי בקבוקים, שיגיעו בתרומה מהמותג “האיטלקי” של הקבוצה – בולגרי. בנוסף, קבוצת LVMH הייתה אחת החברות הראשונות ברחבי העולם אשר תרמה סכומים משמעותיים למתקני מחקר ומעבדות בניסיון לקדם מציאת חיסון לוירוס הקורונה.

יצרניות השעונים בתקופת וירוס הקורונה - בולגרי מייצרת אלכוג'ל בתרומה למערכת הבריאות באיטליה. מקור - בולגרי.
יצרניות השעונים בתקופת וירוס הקורונה – בולגרי מייצרת אלכוג’ל בתרומה למערכת הבריאות באיטליה. מקור – בולגרי.

קבוצת קרינג בתרומה של מיליון דולר בארצות הברית

קבוצת קרינג, הבעלים של מותגים כמו יוליס נרדין, ג’יררד פרגו, גוצ’י, בושרון ועוד, הודיעה על תרומה של מיליון דולר לקרן המרכז לבקרת מחלות ומניעת מחלות (CDC) לתמיכה בעובדי מערכת שירותי הבריאות באמריקה. בקבוצת קרינג אומרים כי מטרת התרומה היא לספק ציוד הגנה אישי וציוד רפואי אחר לעובדי מערכת הבריאות אשר ניצבים בקו החזית במאבק בוירוס. בנוסף, בקרינג מצטרפים ליוזמת “Your friends in New York wants to help” – מאמץ לייצור מסכות כירורגיות וחלוקים לאנשי מקצוע בתחום הבריאות.

בעקבות התרומה של קבוצת קרינג, הודיע גם מעצב התכשיטים האמריקני דיוויד יורמן על תרומה בגובה של מיליון דולר לתמיכה במאמצים להילחם בוירוס הקורונה, במסגרת קרן משפחת יורמן שהוקמה בשנת 2000 למטרות צדקה. דיוויד יורמן מפעיל עסק בבעלות משפחתית הפועל מזה 50 שנה בניו יורק, כך שמאמצי הקרן מופנים באופן טבעי לעיר שהפכה למוקד התפרצות הנגיף בארצות הברית.

יצרניות השעונים בתקופת וירוס הקורונה

אם שמים את הציניות בצד ולא מתחילים לבדוק בציציות של כמה כל חברה תרמה או תורמת או מסוגלת לתרום, אפשר בהחלט להעריך את התרומה של יצרניות השעונים השונות ברחבי העולם למאבק בוירוס הקורונה. כמעט כל אותן יצרניות מגיעות ממדינות שבהן וירוס הקורונה התפשט ופגע באוכלוסיה מבחינה בריאותית וכלכלית בצורה קשה, אך עדיין כל אחת מהן בחרה בדרך אחרת לעזור לאנשים או למערכות הבריאות במדינות השונות להתמודד עם המצב. אין ספק כי בימים אלו כל יוזמה כזאת וכל תרומה קטנה חשובה ותסייע לעולם כולו להתגבר מהר יותר על הוירוס וההשלכות הקשות שלו מבחינה חברתית וכלכלית.