מנכ”ל תערוכת באזלוורלד, מישל לוריס-מליקוף (Michel Loris-Melikoff), התראיין לאתר WatchPro ומסר הצהרה מעניינת בנוגע לעתידן של תערוכות השעונים העולמיות, לאחר שבחודשים האחרונים התבשרנו על פרישתן של מספר יצרניות שעונים מובילות ובראשן קבוצת סווטש כולה, על כל מותגי השעונים שהיא מחזיקה, מתערוכות שעונים כמו באזלוורלד ו-SIHH. מליקוף אמר כי הוא פתוח לדיונים עם מנהלי SIHH ו-EPHJ (תערוכה מקצועית לענף השעונים והתכשיטנות), בנוגע למציאת תאריך ומיקום שבו כל תעשיית השעונים תוכל להתכנס למגה תערוכה של עולם השעונים.

לוריס-מליקוף, שנכנס לתפקיד מנכ”ל באזלוורלד בקיץ האחרון, אמר לאנשי WatchPro כי הוא מכיר בעובדה החשובה שהאסטרטגיה של תערוכות העתיד חייבת לכלול את הצרכים של יצרניות השעונים.

“אם התעשייה אומרת כי צריכות להיות שתי תערוכות באותו זמן ובאותו מקום, אז אנחנו צריכים להגיב לכך. אם התעשייה תגיד שצריכה להיות רק תערוכה אחת, אנחנו צריכים להקשיב גם לזה”, אמר לוריס-מליקוף והוסיף “התעשייה כולה יכולה להתאחד פעם אחת – באזלוורלד, SIHH ותערוכת הספקים (EPHJ).

ההצהרה הזו מגיעה כאמור על רקע ההכרזה של מספר יצרניות שעונים כמו אודמר פיגה, ריצ’רד מיל ועוד, שהודיעו כי יפסיקו להשתתף בתערוכות השעונים הגלובאליות ויחפשו דרכים אחרות להציג את הקולקציות החדשות שלהן. גל ההודעות הללו התחיל עם ההודעה של קבוצת סווטש, אחת מקונלגומרטי השעונים הגדולים בעולם, שמחזיק תחתיו מותגים כמו ברגה, המילטון, ראדו, בלמיין, בלנפיין, מידו, סרטינה וכמובן המותג המוביל של הקבוצה – אומגה, על פרישה מתערוכת באזלוורלד 2019.

לוריס-מליקוף הוסיף ואמר כי ישנם “מכשולים ואגו” עליהם צריך להתגבר, אבל הוא סבור כי הפתיחות שלו להצעות לשינוי תתקבל בברכה על ידי תעשיית השעונים – “ישנן דעות חזקות בנושא, כך שנצטרך לראות מה אפשרי. קבוצת MCH (הבעלים של תערוכת באזלוורלד) קשובים לנושא”.

ההצהרה של לוריס-מליקוף לא מגיעה בהפתעה עבור מי שעוקב אחר תעשיית השעונים וראיונות של בכירים בתעשייה מהחודשים האחרונים. ז’אן קלוד ביבר, יו”ר מועצת המנהלים של חטיבת ייצור השעונים של קבוצת LVMH, כמו גם ריקרדו גוודלופה, מנכ”ל הובלו וטיירי שטרן, נשיא פטק פיליפ, אמרו כולם בראיונות שונים כי זה יהיה הדבר הטוב ביותר עבור תעשיית השעונים כולה לקבוע תאריך אחד ולעבוד לקראתו.

מנכ"ל תערוכת באזלוורלד, מישל מוריס-מליקוף
מנכ”ל תערוכת באזלוורלד, מישל מוריס-מליקוף. מקור – Handelszeitung.

על פי הדיווח ב-WatchPro, לוריס-מליקוף צפוי להיפגש בשבוע הקרוב עם בעלי עניין מרכזיים, ביניהם נציגי רולקס, פטק פיליפ ונציגי קבוצת LVMH, כדי לדון בתוכנית דו-שלבית, שלדעתו “תכניס חיים חדשים” לתוך באזלוורלד, בעקבות ההחלטה של קבוצת סווטש לעזוב את התערוכה ב-2019.

מוריס-מליקוף סירב למסור פרטים ספציפיים, אך הוא מסר כי הוא צפוי להציג בפני נציגי החברות הללו את החזון שלו עבור התערוכה בשנת 2020 ולאחר מכן עבור שנת 2022, כשסביר להניח כי השינויים המשמעותיים אודותם הוא מדבר יתרחשו רק בשנת 2022, מכיוון שאנו נמצאים כ-15 חודשים לפני תערוכת באזלוורלד 2020, כשסביר להניח שהתעשייה כולה לא תספיק לבצע את השינויים עליהם מדבר מוריס-מליקוף בפרק זמן זה. הרעיונות עבור שנת 2022 צפויים להיות מרחיקי לכת – “לוקח 18 חודשים ליצור תערוכה חדשה, אבל זה ייקח לפחות שנתיים כדי לשנות את התערוכה הקיימת”, אמר מוריס-מליקוף בראיון ל-WatchPro.

מוריס-מליקוף התייחס לעזיבה של קבוצת סווטש את התערוכה ואמר כי מדובר בקשיים מסחריים מובנים, אך ההשלכות האופרטיביות משמעותיות עוד יותר. אולם 1.0, שמארח מדי שנה את תערוכת באזלוורלד, מאכלס ביתנים בשווי מילוני דולרים, עם מותגים כמו רולקס, פטק פיליפ, ברייטינג, טאג הויר, הובלו ועוד, ביחד עם המותגים של קבוצת סווטש כמובן, כשישנו חוזה חתום לביתן גם לשנים הבאות. בגלל השווי של הפריטים בדוכנים השונים, קבוצת MCH משלמת עבור אבטחה סביב השעון באולם, שמכיל גם שליטה מלאה על רמת הלחות, הטמפרטורה ואפילו האבק בו, כשבעקבות ההחלטה של קבוצת סווטש לעזוב את התערוכה, קבוצת MCH הוציאה משאבים רבים כדי להסיר כל סימנים לנוכחות של קבוצת סווטש בתערוכה, פרויקט שהיה יקר ומורכב מאוד על פי מוריס-מליקוף.

אז האם אנו עומדים בפני אחד השינויים הגדולים ביותר וככל הנראה המתבקשים בתעשיית השעונים ובתערוכות הענק שלה? כנראה שבשבועות הקרובים נדע פרטים נוספים על הצפוי לנו בשנים הקרובות בנושא זה.