קונגלומרט מוצרי היוקרה, רי’צמונט (“Richemont“), מינתה שלשום את ג’רום למברט (Jérôme Lambert), מנהל התפעול של הקבוצה לתפקיד מנכ”ל הקבוצה. המינוי של למברט נכנס לתוקף באופן מיידי, כשלמברט נכנס לכסא מנכ”ל ריצ’מונט, תפקיד שנותר מיותם מאז מרץ 2017.

ריצ’מונט הודיעה על המינוי ביום שני, לפני תחילת פגישת המשקיעים השנתית של החברה, בה הודיעו אנשי ריצ’מונט כי מכירות הקבוצה בחמשת החודשים שהסתיימו ב-31 לאוגוסט עלו ב-25 אחוזים בשערי חליפין קבועים וב-22 אחוזים בשערי החליפין בפועל ל-5.7 מיליארד אירו (6.6 מיליארד דולר).

למברט, בן 49, הוא אחד מותיקי קבוצת ריצ’מונט והוא מכהן בקבוצה בשורת תפקידים בכירים במהלך 19 השנים האחרונות, ביניהם תפקידי המנכ”ל במון-בלאן ובייגר לה-קולטרה. למברט כיהן לאחרונה בראש חטיבת יצרני השעונים המומחים של ריצ’מונט, לפני מינוי למנהל התפעול של הקבוצה כולה ב-2017. למברט נחשב לאחד המנהלים הצעירים בתעשיית השעונים העולמית ובעולם מוצרי היוקרה, כשהרקע למינויו לתפקידים הללו מגיע על רקע הניסיון המתמשך של ריצ’מונט להתאים את עצמה לצרכנים צעירים.

ג'רום למברט - מנכ"ל ריצ'מונט
ג’רום למברט – מנכ”ל ריצ’מונט

יוהן רופרט (Johann Rupert), יו”ר ריצ’מונט אמר:“התפקיד החדש של ג’רום מראה את האחריות שלו על הצמיחה העתידית של הקבוצה, בתקופה שבה הרגלי הצריכה משתנים בצורה משמעותית. כאשר אנו מארגנים מחדש את הקבוצה כדי לעמוד באתגרים הללו, הוא יוביל את הפיתוח של תוכניות אסטרטגיות המשקפות את היעדים וסדרי העדיפויות לטווח הארוך שיקבע הדירקטוריון”.

למברט כיהן כאמור כמנכ”ל ייגר לה-קולטרה עד לשנת 2013, אז העבירו אותו ברי’צמונט לתפקיד מנכ”ל מון-בלאן. למברט הצליח במהלך ארבע השנים במון-בלאן להשאיר את חותמו על כל היבטי הייצור של מותר היוקרה וליין המוצרים הרחב שלו, מכלי כתיבה, מוצרי עור ותכשיטים ועד לשעונים, כשהוא נחשב לרוח החיה מאחורי ההשקה של השעון החכם של מון-בלאן.

למברט הצליח להוביל שורה של מהלכים שנחשבו להצלחה גדולה בתפקידו כמנכ”ל מון-בלאן, כשבין הבולטים שבהם ניתן לציין את –

  • יצירת “סיפור” לקו המוצרים הרחב של החברה, הכולל השקת מוצרים חדשניים, תוך התבססות על המורשת של החברה. כך למשל חגגה מון-בלאן את יום ההולדת ה-110 של המותג עם אוסף רחב של כלי כתיבה, שעונים, חפתים, תכשיטים ומוצרי עור, בקולקציה הנקראת “Montblanc Heritage Collection, Rouge & Noir“, שהתבססה על השראה מעיצובים מתקופות שונות בהיסטוריה של המותג.
  • הובלת שותפות העיצוב הראשונה בהיסטוריה של מון-בלאן, תוך כדי עבודה עם מעצב עכשווי – מארק ניוסון (Marc Newson), על קולקציית כלי הכתיבה Montblanc M.
  • הכרזה על אוצרי אמנות עכשווים – סם ברדאויל (Sam Bardaouil) וטיל פלראת’ (Till Fellrath), כיו”ר שותפים של קרן התמיכה של מון-בלאןMontblanc De la Culture Arts Patronage Awards, גם כן בפעם הראשונה בהיסטוריה ב-25 שנות התוכנית.

אבל את ההצלחה הגדולה ביותר שלו הוא רשם כמובן בתחום השעונים של מון-בלאן. הוא מיזג בהצלחה את שתי חטיבות ייצור השעונים של החברה – וילרט (Villeret), לשעבר מינרבה (Minerva), סדנת ייצור שעונים שייצרה מספר מוגבל של שעונים עם מנגנוני כרונוגרף בעבודת יד ואת מפעל הייצור Montblanc Le Locle. החטיבות הללו פעלו בעבר בנפרד, לאחר שריצ’מונט רכשה את מינרבה בשנת 2006 והפכה אותה למון-בלאן בעצם, מתוך מחשבה להוסיף קצת “מורשת שוויצרית” לפעילות ייצור השעונים הצעירה יחסית של החברה, שהחלה בשנת 1997.

וילרט ומון-בלאן פעלו בנפרד לאורך השנים, כשתוך פחות משנה ממינוי של למברט למנכ”ל מון-בלאן הוא הצליח למזג בהצלחה בין שתי החברות ומון-בלאן החלה לייצר דגמי שעונים חדשים עם מנגנוני וילרט, בטווח רחב יותר של מחירים וסגנונות.

ריצ’מונט נוסדה בשנת 1988 על ידי איש העסקים הדרום אפריקאי יוהן רופרט. כשבאמצעות חברות הבת שלה, עם שמות מהמובילים בעולם כמו קרטייה, ואן קליף & ארפל, א. לנגה & שוהן, באום & מרסייה, IWC, ייגר לה קולטרה, פנראי, פיאג’ה, רלף לורן, ושרון קונסטנטין, מון-בלאן ועוד, החברה מייצרת, מפיצה ומוכרת תכשיטי פרימיום, שעונים, מוצרי עור, כלי כתיבה, בגדים ואביזרים. מניית רי’צמונט נסחרת בבורסה לניירות ערך בשוויץ וב-JSE Securities Exchange.