זה לקח הרבה פחות זמן משחשבנו שזה ייקח – ימים ספורים לאחר ההודעה של ז’אן-קלוד ביבר, המנהל הכל יכול של חטיבת השעונים של קבוצת LVMH ומנכ”ל טאג-הויר, על ויתורו על האחריות התפעולית שלו בקבוצה, מודיעה הקבוצה בתחילת השבוע כי מי שיחליף את ביבר כמנכ”ל טאג הויר וכראש חטיבת השעונים בקבוצה יהיה סטפן ביאנקי (Stéphane Bianchi), בן 53, שהצטרף ל-LVMH רק לאחרונה, לאחר מספר שנים בתעשיית האופנה והקוסמטיקה הנשית באיב רושה (Yves Rocher). ביבר הודיע בשבוע שעבר כי הוא מוותר על האחריות התפעולית שלו בקבוצה, מסיבות בריאותיות, כשהוא לא פורש לחלוטין מהתפקיד שלו אלא ימלא תפקיד של יו”ר לא ביצועי בחטיבת השעונים של LVMH.

מנהל חדש לחטיבת השעונים של LVMH

בקבוצת LVMH הודיעו כי הההחלטה שהתקבלה היא החלטה משותפת (ככל הנראה התכוונו להחלטה משותפת לביבר וליו”ר ומנכ”ל הקבוצה, ברנרד ארנו – Bernard Arnault), כשביבר עדיין ייתן הצעות, רעיונות וכיוונים לקבוצה ולחטיבת השעונים, אך הוא לא יצטרך לפעול כדי לפעול ולהוציא אל הפועל את התוכניות שיתווה ולהוביל פרויקטים בקבוצה.

ביאנקי הצטרף רק לאחרונה כאמור לקבוצת LVMH, לאחר מספר שנים בתעשיית האופנה והקוסטמטיקה, כשעל פי דיווחים שונים, הוא מצטיין בתחומי הניהול והייעוץ. ביאנקי כאמור לא רק יחליף את ביבר בתפקידו בטאג הויר, אלא ייקח את כל האחריות שלו כמנכ”ל חטיבת השעונים ב-LVMH, זה אומר אחריות על הכיוון הכללי של הקבוצה, ההוצאות שלה, האסטרטגיה והחלטות יצירתיות, בקבוצה שכוללת כאמור בין היתר את טאג הויר, זניט והובלו, כשהמנכ”לים של אותן חברות יצטרכו להמשיך ולדווח לו, בדיוק כפי שעשו עד לאחרונה לביבר.

סטפן ביאנקי - מנכ"ל טאג הויר וראש חטיבת השעונים של LVMH
סטפן ביאנקי – מנכ”ל טאג הויר וראש חטיבת השעונים של LVMH

הכל נשאר במשפחה?

בהודעה שפרסמה קבוצת LVMH, נודע גם כי פרדריק ארנו (Frederic Arnault), בנו של מנכ”ל ויו”ר הקבוצה, ברנרד ארנו (Bernard Arnault) יקודם בתוך טאג הויר. ארנו הצעיר הוא בן 23 בלבד והוא היה אחראי על תחום טכנולוגיות הקישוריות (Connected Technologies) בטאג הויר, כשבמסגרת הקידום הוא יהפוך לאחראי על האסטרטגיה והדיגיטל בטאג הויר.

מה צופן העתיד עבור LVMH, ביבר וסטפן ביאנקי

כפי שציינו בכתבה על הודעת הפרישה המפתיעה של ביבר, לא ניתן להפריז בחשיבות של ביבר לקבוצת LVMH ולמותגים שלה. בהיסטוריה בת 40 השנים שלו בתעשיית השעונים, על פני מספר רב של מותגים, ביבר היה אחראי להצלחות של כמה וכמה מותגים ובמיוחד להצלחה הנוכחית של המותגים בקבוצת LVMH. בקבוצה יקוו בראש ובראשונה כי ביבר יצליח להתגבר על הבעיות הבריאותיות שמהן הוא סובל וכי הוא יישאר בסביבה זמן רב ככל האפשר בתפקיד של יועץ ומנטור עבור ביאנקי.

ביאנקי מהווה בחירה מפתיעה במיוחד עבור קבוצת LVMH, כשנראה כי הוא חסר ניסיון של ממש בתעשיית השעונים. ההערכות בתעשיה הן כי ביאנקי נבחר על רקע העובבדה שיש לו ניסיון ניהולי, הוא כבר מבין ומכיר את התרבות הארגונית בקבוצה, עבד בחברות שמנוהלות בצורה משפחתית, גם אם מדובר בחברות ציבוריות, אך מעל הכל, התכונה החשובה ביותר שככל הנראה סייעה לבחירתו, היא העובדה שב-LVMH וככל הנראה גם ביבר בעצמו, רואים בו כמישהו שניתן “לעצב” וללמד ולהפוך לסוג של “יורש” לביבר, שישאף להפוך את ביאנקי למישהו שיכול להמשיך ולבצע את הרעיונות שלו בקבוצה.

עבור קבוצת LVMH מדובר בהימור גדול מאוד, בין בחירה במנהל בעל עבר וניסיון בעולם השעונים לבין מישהו בעל יכולות ניהול וייעוץ, אך ללא ניסיון של ממש בעולם השעונים, כשההימור יצליח רק במידה ושיתוף הפעולה בין ביאנקי וביבר יהיה מוצלח מאוד ובתקווה – יאריך ימים. ביאנקי וקבוצת LVMH יצטרכו להתמודד עם תקופה בה הטעם של הצרכנים משתנה ללא הפסקה, תקופה בה יכולות השיווק של מותג חשובות לא פחות מהיכולות ההורולגיות שלו, כשהוא יצטרך לספק סביבה עסקית בת קיימא שתאפשר טיפול וביצוע החלטות יצירתיות שיתקבלו ככל הנראה על ידי אחרים. ב-LVMH יוכלו רק לקוות שביאנקי יאריך ימים בתפקידו החדש כפי שנשאר באיב רושה, 17 שנים.