נדמה כי עולם תערוכות השעונים עובר בשנה האחרונה טלטלה של ממש, עם מה שנראה כירידה בקרנן של תערוכות השעונים. המגמה הזו לוותה בגל נטישות של יצרניות שעונים מהתערוכות המובילות, מה שגרם לתערוכת באזלוורלד ותערוכת SIHH בג’נבה לאחד תאריכים החל מהשנה הבאה, בניסיון למשוך מספר גדול יותר של עיתונאים ומבקרים מרחבי העולם ולגרום לסיקור גדול יותר ולמספר גדול יותר של מבקרים בתערוכות.

לאחר גל נטישות של תערוכת באזלוורלד, אותו החלה אומגה לפני כשנה ואליו הצטרפה ברייטלינג כמעט מיד לאחר תערוכת באזלוורלד האחרונה, התבשרנו בשבוע שעבר כי גם סייקו היפנית, עם המותגים סייקו וגרנד סייקו, לא תופיע בתערוכת באזלוורלד 2020, כשבחברה הסבירו את ההיעדרות מהתערוכה בעובדה שהיא תתקיים השנה בסוף חודש אפריל ולא במרץ, תאריך מאוחר מדי מבחינת החברה בלוח השנה.

אבל בניגוד למגמת הנטישות, תערוכת באזלוורלד מקבלת חיזוק משמעותי בימים האחרונים, לאחר שקבוצת סיטיזן (Citizen Watch Group) הודיעה כי היא תשתתף בתערוכת באזלוורלד 2020. קבוצת סיטיזן מאגדת בתוכה את מותגי השעונים סיטיזן, אלפינה, בולובה, Arnold & Sons, Ateliers De Monaco ופרדריק קונסטנט. בנוסף, סיטיזן מחזיקה גם ביצרנית המנגנונים מיוטה, אשר צפויה להופיע גם היא, לצד כל המותגים הללו, בתערוכה בשנה הבאה. על פי ההערכות, המותג היחיד של הקבוצה שלא צפוי להשתתף בתערוכת באזלוורלד הוא המותג Arnold & Sons, אשר ישתתף בתערוכת Watch & Wonders Geneva (לשעבר SIHH), בשבוע שלפני תערוכת באזלוורלד.

קבוצת סיטיזן חוזרת לבאזלוורלד. מקור - WatchPro.
קבוצת סיטיזן חוזרת לבאזלוורלד. מקור – WatchPro.

בהודעה לעיתונות שפרסמה קבוצת סיטיזן נאמר : “למרות הדיווח השלילי בתקשורת על האופן בו מותגים מסוימים התרחקו ממנה, תערוכת באזלוורלד, אחד המופעים הגדולים בעולם של שעונים ותכשיטים, נותרה המקום לאנשי התעשייה לתקשר ולהעריך את היופי של שעונים, הרבה מעבר לכל מותג בודד. בהיותה חלק פעיל מתערוכת באזלוורלד עם ההיסטוריה העשירה שלה, קבוצת סיטיזן נרגשת מההזדמנות ליצור התרגשות על פני כל ענף השעונים, ביחד עם חברינו, המותגים השונים. בתהחשב בכמות בעלי העניין המתאספים מכל רחבי העולם, תערוכת באזלוורלד מציעה זמן נפלא להתחבר ולהחליף מידע עם אישים בולטים במותגים חדשים ומותגים ותיקים והיא נשארה המקום להזדמנות עסקית נהדרת. עבור קבוצת סיטיזן, זה המקום בו אנו חושפים אפשרויות חדשות ואתגרים חדשים, לא רק עבור מותגי השעונים שלנו, אלא גם עבור עסקי המנגנונים שלנו”.

עבור תערוכת באזל, אין ספק כי מדובר בחיזוק משמעותי של ממש, לאחר גל הנטישות שנדמה כי לא נפסק מהתערוכה בשנה האחרונה, כשהמספר הרב של המותגים שמביאה עימה קבוצת סיטיזן יכול לעזור לעורר חיים באולמות התצוגה הגדולים של התערוכה ולתפוס את מקומם של מותגים שהחליטו שלא להופיע יותר בתערוכה.

לאתר סייקו העולמי