אחת מיצרניות השעונים שלא יוצא לנו יותר מדי לכתוב עליה כאן באתר, היא פרדריק קונסטנט. פרדריק קונסטנט מייצרת שעונים עם תג מחיר תקציבי, המציעים תמורה גבוהה למחיר. אחת הסדרות המפורסמות והמזוהות ביותר של החברה, היא סדרת שעוני ה-Healey. שעוני ה-Healey הם שעוני מחווה ליצרנית מכוניות מירוצים בריטית מפורסמת, Austin Healey. שיתוף הפעולה של פרדריק קונסטנט ו-Austin Healey נמשך כבר כ-15 שנים, כשבימים האחרונים התרחבה הסדרה. פרדריק קונסטנט וינטאג’ ראלי – יצאנו להכיר את הסדרה החדשה.

פרדריק קונסטנט וינטאג’ ראלי – קצת היסטוריה

לפני שנעבור להכיר את השעונים החדישם, בואו נכיר קצת את הסיפור מאחורי השעונים החדשים. בשנה שעברה שברה מכונית של אוסטין הילי שיא עולם. לא היה מדובר בשיא על מסלול מירוצים או כביש כלשהו, אלא דווקא בזירת מכירות פומביות. המכונית, NOJ 393 ex-Works 1953-55 Austin-Healey Special Test Car/100s (אנחנו מקווים שאתם עדיין איתנו …), נמכרה על ידי בית המכירות הפומביות בונהאמס תמורת סכום של 843 אלף פאונד, שהם כ-1 מיליון דולר אמריקאי.

מכונית האוסטין הילי NOJ 393. מקור - MONOCHROME WATCHES.
מכונית האוסטין הילי NOJ 393. מקור – MONOCHROME WATCHES.

אבל מה כל כך מיוחד במכונית? אנחנו שמחים ששאלתם. לצערנו, מדובר במכונית שהייתה מעורבת באחת התאונות הקשות ביותר בהיסטוריה של הספורט המוטורי. בשנת 1953, השלימה ה-NOJ 393 לראשונה את מירוץ המכוניות האגדי בן ה-24 שעות בלה מאן והפכה לחלק בלתי נפרד מההיסטוריה של ענף המירוצים. שנתיים לאחר מכן, המכונית השתתפה שוב פעם במירוץ, כשמאחורי ההגה שלה יושב לאנס מקלין.

מכונית האוסטין הילי NOJ 393. מקור - MONOCHROME WATCHES.
מכונית האוסטין הילי NOJ 393. מקור – MONOCHROME WATCHES.

אסון לה-מאן 1955

כשמכונית היגואר D-Type של מייק הות’ורן נכנסה לתדלוק, מקלין והמכונית שלו נאלצו לסטות מעט. מאחוריהם הגיעה מכונית מרצדס 300 SLR עם הנהג הצרפתי פייר לווה (Levegh), כשהוא נוהג במהירות של מעל ל-190 קמ”ש. לווה לא הצליח להתחמק מפגיעה במכונית ההילי, כשעוצמת הפגיעה שימשה כמעין “מקפצה” או “רמפה” עבור מכונית ההילי, כשהיא משגרת את מכונית ההילי אל האוויר. המכונית פשוט ריחפה באוויר, מעל לקהל הצופים, כשהיא מתגלגלת לאורך כ-80 מטרים. התוצאה הסופית הייתה קטלנית – 83 צופים מצאו את מותם וכ-180 נוספים נפצעו. התאונה הזאת שינתה את ענף הספורט המוטורי למשך שנים רבות והיא מוכרת כ”אסון לה-מאן 1955″.

מכונית האוסטין הילי לאחר התאונה. מקור - MONOCHROME WATCHES.
מכונית האוסטין הילי לאחר התאונה. מקור – MONOCHROME WATCHES.

לאחר התקרית הטראגית, בהילי בנו מחדש את ה-100S NOJ 393 והיא השתתפה במספר מירוצים בשנת 1956. אך לאחר מכן, המכונית פשוט נעלמה מעל פני האדמה למשך 42 שנים. אז המכונית נמצאה במחסן ישן, עברה שיפוץ מקיף ושחזור על ידי בונהאמס, לפני שנמכרה במכירה הפומבית.

רגע ההתנגשות כפי שצולם בשנת 1955. מקור - ויקיפדיה.
רגע ההתנגשות כפי שצולם בשנת 1955. מקור – ויקיפדיה.

פרדריק קונסטנט וינטאג’ ראלי – מפרט טכני

השעונים החדשים של פרדריק קונסטנט מגיעים בקוטר של 40 מ”מ ובגובה של 11.5 מ”מ. החידוש המרכזי בשעונים הללו, לעומת הדגמים הקודמים בסדרה, הוא בדמות מחוג השניות. פרדריק קונסטנט משלבת בשעונים לוח שניות קטן בשעה 9 בלוח השעון.

פרדריק קונסטנט וינטאג' ראלי. מקור - WORNANDWOUND.
פרדריק קונסטנט וינטאג’ ראלי. מקור – WORNANDWOUND.

פרדריק קונסטנט תציע שלושה דגמים בסדרה החדשה. שני שעונים יגיעו בגוף העשוי מפלדת אל-חלד. הדגם השלישי יהיה גם הוא עשוי מפלדת אל-חלד, אבל הוא יגיע עם ציפוי זהב אדום. למה ציפוי זהב אדום? כי פרדריק קונסטנט משתדלת תמיד לתת לנו תחושה של יוקרה מבלי להכאיב בכיס, כך שציפוי זהב אדום מעניק את המראה היוקרתי בתג מחיר סביר לחלוטין.

פרדריק קונסטנט וינטאג' ראלי. מקור - WORNANDWOUND.
פרדריק קונסטנט וינטאג’ ראלי. מקור – WORNANDWOUND.

שני הדגמים בגוף העשוי מפלדת אל-חלד מגיעים עם לוח ירוק ולוח אפור. השעון עם הלוח הירוק מגיע עם רצועת עור חומה, השעון עם הלוח האפור מגיע עם רצועת עור אפורה. הדגם שמגיע בגוף מצופה זהב אדום, מגיע עם לוח כחול.

פרדריק קונסטנט וינטאג’ ראלי – מנגנון

בתוך השעונים אנו מוצאים את קליבר FC-345. מנגנון אוטומטי מבית פרדריק קונסטנט המבוסס על קליבר SW-200 של סליטה, עם מודיפיקציית לוח השניות הקטנות.

תחריט ה-100S NOJ 393 בגב השעון. מקור - WORNANDWOUND.
תחריט ה-100S NOJ 393 בגב השעון. מקור – WORNANDWOUND.

המנגנון פועל בקצב של 28,800 ויברציות לשעה והוא מגיע עם רזרבת כוח של 38 שעות. השעונים מגיעים עם גב מוצק, עליו אנו מוצאים תחריט של מכונית ה-100S NOJ 393.

אז מה חדש בעצם?

לוח השניות הקטן שמשתלב בצורה נפלאה עם הרוח הספורטיבית של השעונים הללו וכמובן המחווה למכונית עם עבר כל כך טראגי לצערנו.

הדגם בזהב אדום. מקור - WORNANDWOUND.
הדגם בזהב אדום. מקור – WORNANDWOUND.

כמה זה עולה לנו?

פרדריק קונסטנט משיקה כאמור שלושה שעונים בסדרה. שני דגמים בפלדת אל-חלד ודגם בציפוי זהב אדום. שני דגמי השעונים בפלדת אל-חלד הם –

  • רפרנס FC-345HGRS5B6 שמגיע עם לוח ירוק
  • רפרנס FC-345HGS5B6 שמגיע עם לוח אפור

שני הדגמים הללו יגיעו במחיר של 1,595 אירו.

הדגם השלישי, רפרנס FC-345HNS5B4, שמגיע כאמור עם ציפוי זהב אדום, מגיע במחיר של 1,895 אירו.

כל אחד מהדגמים יגיע במהדורה מוגבלת של 888 יחידות. השעונים יגיעו באריזה מהודרת הכוללת מיניאטורה של מכונית ה-NOJ393. לצערנו, הדגם האפור (היפה ביותר אם אתם שואלים אותנו …) יהיה זמין לרכישה בארצות הברית בלבד.

השורה התחתונה

בתחילת הכתבה ציינו שעל פרדריק קונסטנט לא יוצא לנו לכתוב יותר מדי כאן באתר. כי מה לעשות, הרבה יותר מעניין אתכם לקרוא על דגם חדש של רולקס או פטק פיליפ, שלא באמת אפשר לקנות. אבל מדי פעם, הודות לחברות כמו פרדריק קונסטנט או לונג’ין למשל, אנחנו נזכרים שיש דבר כזה יצרניות שעונים שמשיקות שעונים שאפשר באמת לרכוש אותם ולא רק לחלום עליהם. אנחנו נזכרים ששעונים לא חייבים להיות תחביב יקר. שאפשר ליהנות בהחלט משעונים נפלאים כמו השעונים החדשים של פרדריק קונטסנט, גם מבלי לקרוע את הכיס.

פרדריק קונסטנט וינטאג' ראלי. מקור - WORNANDWOUND.
פרדריק קונסטנט וינטאג’ ראלי. מקור – WORNANDWOUND.

השעונים החדשים של פרדריק קונסטנט מגיעים עם מראה נהדר, עם תג מחיר נפלא ועם חתיכת סיפור היסטורי מאחוריהם. אז אם חיפשתם שעון חדש במראה דרסי-ספורטיבי – היינו ממליצים לכם להוסיף את השעונים הללו לרשימת הקניות שלכם. לצערנו, דווקא הדגם החביב עלינו ביותר – האפור, יהיה זמין לרכישה בארצות הברית בלבד, אבל הגורו בטוח שכמה יחידות ממנו ימצאו את דרכן לאתרי מכירות כאלו ואחרים.

למעבר לאתר של פרדריק קונסטנט.