קבוצת סווטש לא תופיע בבאזלוורלד 2019 – הסיפור המלא

אמש נפלה סוג של “פצצה” בתעשיית השעונים העולמית, כשניק הייק (Nick Hayek), מנכ”ל קבוצת סווטש, קבוצה שמאגדת בתוכה מספר רב של יצרניות שעונים מהמוכרות והמפורסמות בעולם, הודיע בראיון לעיתון השוויצרי NZZ am Sonntag, היוצא לאור בשפה הגרמנית, כי הקבוצה החליטה לא להציג יותר בתערוכת באזלוורלד – התערוכה הגדולה בתעשיית השעונים העולמית, הנערכת מדי שנה בעיר באזל שבשוויץ ומושכת אליה חלק ניכר מיצרניות השעונים בעולם, שלרוב מציגות בתערוכה את הדגמים החדשים שלהן.
לפי העיתון, הייק אמר כי “תערוכות שעונים מסורתיות הן כבר לא יעילות עבור סווטש“.
עד כמה ההכרזה הזאת משמעותית בתעשיית השעונים? מספיק להזכיר כי קבוצת סווטש מאגדת לא פחות מ-18 מותגים שונים, כדי להסביר את העובדה שרבים בתעשיית השעונים העולמית חושבים כי הנטישה של הקבוצה מעמידה צל כבד על המשך קיומה של התערוכה והחברה שמתפעלת אותה, קבוצת MCH, ששייכת לקנטונים של העיר באזל, מדינת באזל וציריך.
קבוצת סווטש על מגוון המותגים המשתייכים אליה – אותם ניתן לראות בתמונה המצורפת, הופיעה כמובן בתערוכת באזל האחרונה, שהתקיימה בין התאריכים 22-27 למרץ 2018, שדווקא נהנתה מכמות יפה של מבקרים, אך עם מחצית ממספר המציגים – 650 בסך הכל, לעומת התערוכה הקודמת, ב-2017, כשמרבית החברות שהעדיפו שלא להופיע בתערוכה בתחילת השנה הודיעו כי הן מוותרות עליה בגלל העלויות היקרות והעובדה כי הן לא מצליחות להחזיר את ההוצאות הנדרשות עבור ההופעה בתערוכה.
סביר להניח כי ההכרזה של קבוצת סווטש הייתה מפתיעה במיוחד אפילו עבור בכירי קבוצת MCH, שמנהלים את התערוכה. רנה קאם (René Kamm), מנכ”ל הקבוצה, אמר בתגובה – “אנו מתחרטים באופן יוצא דופן על ההחלטה של קבוצת סווטש. ביטול ההשתתפות מפתיע במיוחד עבורנו, משום שההודעה מגיעה אלינו בדיוק בנקודת זמן שבה הנהלה חדשה מגיעה, עם צוות חדש, רוח חדשה ורעיונות חדשים רבים”.
מישל לוריס-מליקוף, שהפך למנכ”ל החדש של באזלוורלד ב-1 ליולי, הסביר כי השנה יינתן דגש רב על מעבר של התערוכה מפלטפורמה להזמנות לפלטפורמה של שיווק, תקשורת ואירועים. במסגרת השינויים הללו, יפתח ביתן מיוחד שבו יוצגו השעונים המיוחדים ביותר מיצרני שעונים עצמאיים, אזור נוסף יוקדש ל”האומנות שבייצור שעונים” – “Métiers des Horlogers” ועד לשינויים תפעוליים כמו מגוון רחב יותר של אפשרויות הסעדה במהלך התערוכה.
לוריס-מליקוף הבטיח לנסות ולפעול אל מול המלונות והמסעדות בעיר במהלך התערוכה, כדי להבטיח רמה סבירה של מחירים במהלך התערוכה, כשאותם עסקים שישתפו פעולה עם הנהלת התערוכה יופיעו בפרסומים השונים של התערוכה כשותפים.
בנוסף, הדגיש לוריס-מליקוף כי שמות גדולים רבים מתעשיית השעונים השוויצריים עדיין יגיעו לתערוכה, ביניהם רולקס, פאטק פיליפ והמותגים מקבוצת LVMH, ביניהם זניט, טאג הויר, בולגרי ועוד.
שנת 2019 – שנת מבחן עבור התערוכה ?