קבוצת סווטש פרסמה את הדו”חות הפיננסיים שלה לסיכום שנת 2018. הקבוצה מדווחת כי המכירות עלו ב-5.7 אחוזים בשערי חליפין קבועים ל-8.5 מיליארד פרנקים שוויצרים בשנת 2018 כולה, כשהרווחים המשופרים הגדילו את הרווח התפעולי ב-15.2 אחוזים ל-1.15 מיליארד פרנק שוויצרי. ניילה הייק, יו”ר מועצת המנהלים של קבוצת סווטש, תיארה את הביצועים הפיננסים של הקבוצה כ-“תוצאה מוצקה מאוד המשרה אמון רב בעתיד”.

הגידול המשמעותי ביותר במכירות הגיע משוק שעוני היוקרה ושעוני העילית, כשהמותגים הבולטים בביצועים בקבוצה היו אומגה, בלנקפיין ולונג’ין. זאת למרות צווארי בקבוק בשרשרת האספקה שהביאו לעיכובים באספקות לאומגה וללונג’ין במחצית השנייה של השנה.

קבוצת סווטש. מקור - קבוצת סווטש.
קבוצת סווטש. מקור – קבוצת סווטש.

הגידול המהיר ביותר הגיע מהשווקים האסייתים, הן בתחום הסיטונאי והן בתחום הקמעונאי של הקבוצה, כולל מכירות מקוונות. עם זאת, בשלושת החודשים האחרונים של השנה נרשמה ירידה בשווקים הללו בעיקר בתחום הסיטונאי.

לפי קבוצת סווטש, המכירות בצפון אמריקה התפתחו בצורה חיובית לאורך השנה, כולל שלושת החודשים האחרונים של השנה. השווקים באירופה הציגו תמונה מעורבת. במדינות כמו אנגליה ושוויץ נרשם גידול במכירות, בעוד מדינות אחרות כמו צרפת הציגו ביצועים חלשים. הביצועים החלשים נרשמו בעיקר בסוף השנה, בעקבות מחאת האפודים הצהובים ברחובות צרפת.

הדו”ח השנתי מספק גם תחזית לעתיד:  “קבוצת סווטש צופה צמיחה בריאה ב-2019, למרות בסיס ההשוואה החזק למחצית הראשונה של 2018. רמת הביקוש טובה. בעיות הייצור וצווארי הבקבוק, ייפתרו ברבעון הראשון של השנה. הרחבה נוספת במסחר המקוון, במיוחד בקטגוריות שוק הכניסה ושוק הביניים, יתפחו אפשרויות נוספות”.

הדו”ח מגלה כי קבוצת סווטש מושפעת מאוד מהשווקים באסיה. 5.2 מיליארד פרנקים שוויצרים, ממחזור של 8.5 מיליארד פרנקים שוויצרים בשנת 2018, הגיעו מהשווקים באסיה. במספרים הללו ניתן לציין 3.1 מיליארד פרנקים שוויצרים מהמכירות בסין (כולל הונג קונג), כשהמכירות באירופה הסתכמו ב-2.4 מיליארד פרנקים שוויצרים. המכירות בארצות הברית עמדו על 733 מיליון פרנקים שוויצריים.

המטה החדש של חברת SWATCH. מקור - WatchPro.
המטה החדש של חברת SWATCH. מקור – WatchPro.

קבוצת סווטש פרסמה ביחד עם הדו”ח תמונות מהמטה החדש של הקבוצה בעיר ביין שבשוויץ, שנחשב לאחד ממבני העץ הגדולים ביותר בעולם.

לא חוזרים לבאזלוורלד או למגה תערוכות שעונים

במסיבת העיתונאים שהתלוותה לפרסום הדו”ח השנתי של הקבוצה לשנת 2018, התייחס ניק הייק, מנכ”ל הקבוצה, לאיחוד התאריכים הצפוי בין תערוכת באזלוורלד ו-SIHH החל מהשנה הבאה. הייק אמר כי איחוד התאריכים הזה הוא לא מספיק בכדי לשכנע את הקבוצה לחזור לאחת מהתערוכות הללו. הייק אמר כי אותן מגה תערוכות “מיצו את עצמן. אין עוד צורך בתערוכות הללו, העולם השתנה”.

לפי מישל לוריס-מליקוף, המנכ”ל החדש של תערוכת באזלוורלד, התערוכה השנה תכלול 500 מציגים בסך הכל. לוריס מליקוף הודה לראשונה בשבועות האחרונים כי מדובר בנתון מאכזב. לוריס-מליקוף קרא לתעשייה כולה להתמקד בשיפור החוויה ולהסתכל קדימה לקראת ההשקה המחודשת של התערוכה בשנת 2020.

לוריס-מליקוף אמר:”המספר 500 נמוך ממה שהיה בשנת 2018 והוא נמוך יותר ממה שציפינו. אני בטוח כי נוכל לצבור נקודות הן אצל המציגים והן בקרב המבקרים וליצור ביחד את המפנה. אנחנו מתכוונים להשתמש בפלטפורמה של התערוכה השנה כדי להציג את החזון שלנו לבאזלוורלד 2020 ולשנים הבאות לכל הצדדים הנוגעים בתערוכה”.

לאתר סווטש העולמי