קבוצת ריצ’מונט (Richemont), קונגלומרט מוצרי היוקרה הבינלאומי שמרכז תחתיו מותגים מוכרים מעולם השעונים והתכשיטים כמו קרטיה, מון-בלאן, פיאז’ה, ושרון קונסטנטין, רוג’ר דובואיס, ואן קליף & ארפל, פנריי, ייגר לה-קולטרה, שפהאוזן, א. לאנגה ועוד, מפרסמת בסוף השבוע את התוצאות הפיננסיות של הקבוצה כולה לשנה הפיסקלית שהסתיימה ב-31 למרץ 2019 עם תוצאות חיוביות עבור הקבוצה.

קבוצת ריצ’מונט דיווחה על התוצאות המאוחדות המבוקרות שלה, מהן עולה כי הקבוצה כולה רשמה הכנסות בגובה של 13 מיליארד ו-989 מיליון אירו, גידול של כ-27 אחוזים בשערי החילופים בפועל.

הרווח התפעולי של הקבוצה כולה גדל בחמישה אחוזים לסכום של מיליארד ותשע מאות ארבעים ושלוש מיליון אירו. הרווח לשנה עלה ל-2 מיליארד ושבע מאות שמונים ושבע מיליון אירו. סכום זה כולל רווח שלא במזומן לאחר מס של מיליארד אירו ושלוש מאות שבעים ושמונה מיליון אירו, לאחר שערוך מניות YNAP שנערך לפני הצעת הרכש שהגישה ריצ’מונט.

מטה קבוצת ריצ'מונט. מקור - ריצ'מונט.
מטה קבוצת ריצ’מונט. מקור – ריצ’מונט.

מה שתרם בצורה בולטת לצמיחה המשמעותית הזאת שמציגה קבוצת ריצ’מונט זה הרכישות שביצעה הקבוצה במהלך השנה האחרונה, בניסיון לבנות ולתחזק ערוצי מכירה מקוונים ישירים. במסגרת המהלכים הללו, רכשה ריצ’מונט את YOOX NET-A-PORTER, קמעונאית האופנה ומוצרי היוקרה באינטרנט ואת האתר WatchFinder, אתר מכירות לשעונים מיד שניה, רכישות שביצעה קבוצת ריצ’מונט במהלך החודשים מאי 2018 ויוני 2018.

אם בוחנים את הנתונים של קבוצת ריצ’מונט ללא ההכנסות מהאתרים YOOX NET-A-PORTER ו-WATCHFINDER, הגידול של ריצ’מונט עומד על שמונה אחוזים.

בריצ’מונט מדווחים כי הגידול במכירות הגיע בכל תחומי העיסוק של הקבוצה וכמעט בכל האזורים. בריצ’מונט מדווחים כי הגידול במכירות היה בולט במיוחד באסיה הפסיפית, שם נרשם גידול במכירות של כ-14 אחוזים ובאמריקה, שם נרשם גידול דו ספרתי של 11 אחוזים במכירות. ביפן נרשם גידול במכירות של כשמונה אחוזים, כשבאירופה הצליחה ריצ’מונט לרשום על יציבות יחסית, עם גידול של אחוז אחד במכירות.

הגידול במכירות הואץ ברבעון האחרון על רקע סביבה תומכת. לשם השוואה, המכירות (ללא הרכישות בתחום המסחר האלקטרוני של הקבוצה) צמחו בששה אחוזים במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה הפיסקלית של קבוצת ריצ’מונט.

בבחינה של מגזרי פעילות, המכירות של מותגי התכשיטים של קבוצת ריצ’מונט, קרטייה ו-ואן קליף & ארפל גדלו בעשרה אחוזים לסכום של 7 מיליארד ושמונים ושלושה מיליון אירו. בכל הקשור להכנסות ממה שבקבוצה מכנים “יצרני שעונים מומחים” (Specialist Watchmakers), מדווחת ריצ’מונט על גידול במכירות של כ-10 אחוזים, עם סכום כולל של 2 מיליארד ותשע מאות ושמונים מיליון אירו.

בריצ’מונט בחרו להדגיש ולהתייחס ל”ביצועים בולטים” של המותגים וושרון קונסטנטין, IWC וייגר לה-קולטרה. כאן הדגישו בקבוצה את העובדה שמכירות שעוני היוקרה בלטו במיוחד בבוטיקים הייעודיים של כל מותג ומותג, מגמה שהופכת להיות בולטת יותר ויותר אצל יצרניות שעוני יוקרה נוספות.

יו”ר קבוצת ריצ’מונט, מר יואהן רופרט אמר: “על פני כל התחומים העסקיים, אנחנו מתחילים לראות את היתרונות של היוזמות האחרונות שלנו המכוונות לשיפור רשת ההפצה שלנו. הגודל הנכון של מלאי השעונים אצל השותפים הקמעונאיים הרב-מותגיים שלנו והתאמת רמת האספקה לרמה האמיתית של ביקוש אצל לקוחות הקצה.”

לפרטים נוספים ולקריאת הדו”ח המלא באתר של קבוצת ריצ’מונט.