תערוכת באזלוורלד 2020 מקבלת זריקת עידוד משמעותית, עם הכרזה שמגיעה אלינו בסוף השבוע האחרון מצידה של קבוצת LVMH, ענקית השעונים והתכשיטים, שמודיעה כי תופיע בתערוכת באזלוורלד 2020, עם מותגי השעונים והתכשיטים שלה שתפסו מקום נכבד בתערוכה השנה.

ההודעה מגיעה על רקע חרושת שמועות בעולם השעונים, שנדמה היה כי רק הלכו והתגברו במהלך התערוכה האחרונה, כי מדובר בהופעה האחרונה של הקבוצה בתערוכת באזלוורלד, שתצטרף לגל הנוטשות את התערוכה, שרק לאחרונה הצטרפה אליו גם ברייטלינג.

קבוצת LVMH, בראשות ראש חטיבת השעונים של הקבוצה, סטפן ביאנקי, שהתמנה לאחרונה לתפקיד לאחר העברת הסמכויות מידיו של ז’אן קלוד-ביבר, שכיהן בתפקידים שונים בטאג הויר ובהובלו לאורך השנים, תופיע בבאזלוורלד 2020 עם המותגים הובלו, זניט, טאג הויר ומותג התכשיטים האיטלקי, בולגרי. קבוצת LVMH תמשיך להשתמש באותם ביתנים שבהם השתמשה בתערוכה הנוכחית, ביתנים שמאכלסים “נדל”ן” משמעותי ביותר בתערוכה (טאג הויר היה הביתן הראשון עם הכניסה לתערוכה, כשמיד אחריו הופיע הביתן של זניט, כשמולם הופיעו הביתנים של בולגרי והובלו, כך שמדובר בעצם ב”מבוא” לתערוכה והביתנים הראשונים שבהם נתקל כל מבקר בתערוכה).

הדוכן של טאג הויר בכניסה לתערוכת באזלוורלד 2019.
הדוכן של טאג הויר בכניסה לתערוכת באזלוורלד 2019.

קבוצת LVMH עדיין לא התחייבה לגבי ההופעה שלה בתערוכה בשנת 2021, כשנראה שהיא נוקטת בגישת “לשבת על הגדר”, כשהיא תנסה לראות מה יעלה בגורלה של התערוכה בשנה הבאה, אולי שנת המבחן המשמעותית ביותר לתערוכת באזלוורלד בפרט ולתערוכות השעונים בכלל, כשזאת תהיה השנה הראשונה בה שתי תערוכות השעונים הגדולות בעולם – ה-SIHH בג’נבה ובאזלוורלד יתקיימו האחת לאחר השניה. בהתייחסות להופעה של הקבוצה בתערוכת באזלוורלד בשנת 2021, אמר ביאנקי:”הדיונים שלנו והשינויים שיבוצעו יאפשרו לנו להעריך מחדש את המעורבות העתידית שלנו לאחר שנת 2020″.

תערוכת באזלוורלד עברה טלטלה משמעותית בשנה האחרונה, שהחלה בהודעה המפתיעה של קבוצת סווטש כי לא תופיע בתערוכה האחרונה (באזלוורלד 2019), במה שנדמה היה כמה שפרץ את הסכר וגרם לחברות נוספות להודיע כי גם הן ינטשו את תערוכות השעונים השונות. מארגני באזלוורלד, קבוצת MCH השוויצרית וההנהלה החדשה של תערוכת באזלוורלד, בראשות מישל לוריס-מליקוף הדגישו לאחרונה את האופי השיתופי של צוות ההנהלה החדש, כשמליקוף מתאר את האבולוציה של התערוכה כ”תהליך יצירתי ופתוח לחלוטין, ללא מגבלות או מגבלות מחשבה, כאשר באזלוורלד והמותגים המשתתפים מנסים למצוא פתרונות ביחד”. מארגני התערוכה מבטיחים עוד “קונספטי תצוגה חדשים” ו”פורמטים לתערוכה חדשנית” בתערוכה של השנה הבאה, כשכל השינויים שיבוצעו יהיו בשיתוף עם המותגים המציגים.

בין המותגים שהבטיחו את השתתפותם בשנה הבאה, מלבד קבוצת LVMH, ניתן לציין את רולקס וטודור, לצד מותגים מובילים כמו פטק פיליפ, שופארד ושאנל, שאמנם לא פרסמו הודעה רשמית על ההופעה שלהן בתערוכה בשנה הבאה, אך אישרו את השתתפותם בתערוכה בשיחות פרטיות עם מארגני התערוכה.