קבוצת MOVADO, אם תרצו “מיני קונגלומרט שעונים” שוויצרי, שמחזיקה מלבד המותג MOVADO מספר מותגי שעונים נוספים כמו Concord, Ebel ומותגי “אופנה” כמו שעוני Hugo Boss, שעוני Tommy Hilfiger, שעוני Lacoste ועוד, הודיעה על רכישתה של יצרנית השעונים הצעירה MVMT, תמורת סכום של 100 מיליון דולרים או כ-“85 מיליון דולרים בניכוי הטבות מס“, סכום שיוכל לגדול בעתיד עם שני תשלומים נוספים שיוכלו להגיע ל-100 מיליון דולרים נוספים, זאת בהתאם לביצועים של MVMT תחת קבוצת MOVADO.

MVMT היא חברת שעונים צעירה, שהוקמה בשנת 2013, סוג של סטארט-אפ אם תרצו בעולם השעונים, כשהיא מתמקדת בשעונים לדור ה-Y (דור המילניום), על ידי שני צעירים מקליפורניה בשנות העשרים לחייהם – ג’ייקוב קסן (Jacob Kassan) וקריימר לפלנט (Kramer LaPlante), כשהחברה מייצרת מלבד שעונים גם מוצרים נלווים כמו רצועות, קופסאות לשעונים ואפילו משקפי שמש.

ליין השעונים של MVMT מתאפיין בקווים נקיים ומינימליסטיים והחברה מתמקדת בפרסום מאסיבי ברשתות חברתיות לקדם את המוצרים שלה, כשהיא דיווחה על הכנסות בגובה של 71 מיליון דולרים בשנת 2017, כשפעילות החברה מתבססת על שיווק ישירות ללקוח. במסגרת תנאי העסקה, קסן ולפלנט ימשיכו לנהל את MVMT.

החברה מייצרת שעונים פשוטים למדי, סוג של שעוני אופנה בפני עצמם, שמבוססים על מנגנוני קוורץ זולים, כשהם מתהדרים בעיקר בנושא העיצוב ופחות במורכבות הורולוגית או ברמות מחירים גבוהות. שעוני החברה הם ברובם שעונים “סטנדרטיים” – עם שלושה מחוגים – שעה, דקות ושניות, אם כי החברה החלה לאחרונה לייצר גם שעוני כרונוגרף עם מנגנון קוורץ כמובן.

MVMT הצליחה לבדל את עצמה ממותגי אופנה אחרים כמו Fossil או Daniel Wellington הודות להשקעה מרובה ברשתות החברתיות והיא הפכה אולי לחברה המובילה מבין המיקרו-מותגים בכל הקשור לנוכחות ברשתות חברתיות, עם קהילה של מעל ל-3.6 מיליון עוקבים ונוכחות במעל ל-160 מדינות שבהן ניתן לרכוש את מוצרי החברה, שנמכרים ברובם ישירות מהאתר של החברה, בנוסף למספר משווקים בארצות הברית כמו Nordstrom ובלומינגדיילס.

החברה מעסיקה כ-40 עובדים, כשקסן ולפלנט נבחרו לרשימת ה-30 הצעירים המבטיחים מתחת לגיל 30 של המגזין פורבס בתחום המסחר המקוון.

אפרים גרינברג (Efraim Grinberg), מנכ”ל ויו”ר קבוצת MOVADO אמר בהצהרה שפרסם בעקבות הרכישה: “הרכישה של MVMT תאפשר לנו גישה טובה יותר לדור המילניום ותקדם את המרכז הדיגיטלי שלנו, שמצטיין בחדשנות, עם התוספת של מותג חזק שמנוהל על ידי צוות יצירתי מאוד, מלא תשוקה ומוכשר”.