השם ברגה מזוהה באופן אוטומטי אצל מרבית חובבי השעונים עם מייסד יצרנית השעונים, אברהם לואי ברגה וכמובן ההמצאה החשובה ביותר שלו – הטורביון. ברגה, שנחשב לגדול יצרני השעונים בהיסטוריה, הוא אבי הטורביון. עם זאת, במהלך תקופת החיים שלו, החברה שבראשה עמד ייצרה 35 שעוני טורביון בסך הכל. ברגה (החברה) החליטה לציין את המספר הזה, עם שעון חדש – קלאסיק טורביון אקסטרה-פלאט Anniversaire 5365, שיגיע במהדורה מוגבלת של 35 יחידות ויגיע כמובן עם מנגנון טורביון. מוזמנים להכיר אותו ביחד עם הגורו.

קלאסיק טורביון אקסטרה-פלאט Anniversaire 5365 – מפרט טכני

השעון החדש של ברגה מגיע בגוף העשוי מזהב אדום בקוטר 41 מ”מ. ברגה בחרה בגוף שעון מחורץ בדוגמה האופיינית לה כל כך, ביחד עם רגלי שעון המולחמות לגוף השעון.

קלאסיק טורביון אקסטרה-פלאט Anniversaire 5365. מקור - TimeandWatches.
קלאסיק טורביון אקסטרה-פלאט Anniversaire 5365. מקור – TimeandWatches.

גולת הכותרת העיצובית בשעון החדש מגיעה בלוח השעון. לוח השעון מגיע עם תבנית גיוליושה מרשימה, תכונה המזוהה כל כך עם המותג הזה. אברהם לואי ברגה נחשב לראשון שהשתמש בטכניקה הזאת על לוחות שעונים. הדפוסים החוזרים הללו נחרטו בהתחלה על לוחות השעונים בעבודה ידנית.

קלאסיק טורביון אקסטרה-פלאט Anniversaire 5365. מקור - TimeandWatches.
קלאסיק טורביון אקסטרה-פלאט Anniversaire 5365. מקור – TimeandWatches.

בהמשך הם בוצעו באמצעות מכונה בשם Gulliochage. מכונה בעלת מנוע מסתובב היוצר תבנית מדויקת מאוד, מורכבת וחוזרת על עצמה. התבנית נחרטת על בסיס מתכתי באמצעות סיבוב מנוע במכונה. למכונה הזאת קוראים לפעמים גם בשם מחרטת מנוע ורדים (Rose engine lathe).

גשר הטורביון הכחול. מקור - TimeandWatches.
גשר הטורביון הכחול. מקור – TimeandWatches.

השעון הוא שעון דרס סופר אלגנטי המשתייך לסדרת האקסטרה-פלאט של ברגה. השם אקסטרה-פלאט הוא מצרפתית ומשמעו – דק במיוחד. עד כמה דק? השעון מגיע בעובי של 7 מ”מ בלבד. לא נשמע לכם מרשים מספיק? אז תרשו לנו לספר לכם שבשעון משולב גם מנגנון טורביון. הטורביון משולב בין השעות 4 ל-6 בשעון ומעליו הכיתוב Brevet No. 157 – רפרנס לפטנט ולמספר הפטנט שהוענק לברגה בשנת 1801. באופן מפתיע, ברגה בחרה בגשר טורביון כחול, בצבע הזהה למחוגי השעון.

קלאסיק טורביון אקסטרה-פלאט Anniversaire 5365 – מנגנון

אם החלק הקדמי של השעון לא הרשים אתכם, יכול להיות שהחלק האחורי שלו, מבעד לגב השקוף של השעון, יעשה את העבודה.

קליבר 581. מקור - TimeandWatches.
קליבר 581. מקור – TimeandWatches.

השעון מגיע כאמור עם גב שקוף. דרכו ניתן לראות את המנגנון המרהיב של השעון. קליבר 581. קליבר אינהאוס אולטרה-דק אוטומטי, הפועל בקצב של 28,800 ויברציות לשעה. המנגנון מספק רזרבת כוח של 80 שעות.

קלאסיק טורביון אקסטרה-פלאט Anniversaire 5365. מקור - TimeandWatches.
קלאסיק טורביון אקסטרה-פלאט Anniversaire 5365. מקור – TimeandWatches.

אם תשימו לב, בחלק ההיקפי של גב השעון ישנה מעין טבעת. למעשה מדובר ברוטור היקפי המאפשר לנו להתפעל מהיופי של המנגנון מבלי להסתיר אותו. על המנגנון עצמו אנו מוצאים חריטות מיוחדות בעבודות יד. החריטות הן רפרנס לפטנט המקורי שהגיש ברגה בשנת 1801 ולאיור של הטורביון כפי שהוא הציג אותו. מעבר לכך אנו מוצאים כיתובים שונים כמו Anniversaire 1801-2021, טורביון ועוד.

אז מה חדש בעצם?

יצירת מופת חדשה בסדרת האקסטרה-פלאט של ברגה, עם רפרנסים מרהיבים להמצאת הטורביון על ידי אברהם לואי ברגה.

הפטנט של ברגה מ-1801. מקור - TimeandWatches.
הפטנט של ברגה מ-1801. מקור – TimeandWatches.

כמה זה עולה לנו?

השעון החדש, רפרנס 5365BR/15/9WU, מגיע כאמור במהדורה מוגבלת של 35 יחידות. תג המחיר שלו עומד על 159,900 אירו. ברגה תשווק אותו עם רצועת עור חומה.

קלאסיק טורביון אקסטרה-פלאט Anniversaire 5365. מקור - TimeandWatches.
קלאסיק טורביון אקסטרה-פלאט Anniversaire 5365. מקור – TimeandWatches.

השורה התחתונה

עוד יצירת מופת מסדרת ה-“הייתי מוותר על ריאה או כליה בשביל לקנות שעון כזה”. מישהו מכיר מנתח טוב?

למידע נוסף על השעון החדש באתר של ברגה.