אודמר פיגה זוכה – ובצדק – ללא מעט ביקורת בקרב חובבי שעונים, שאוהבים להתלונן ולהזכיר את העובדה שחוץ משעוני רויאל אוק, החברה לא באמת טורחת להשיק שעון חדש או ליין חדש או לחדש משהו בעולם השעונים. כאמור, הביקורת הזאת מוצדקת ברובה, כשמדי פעם החברה משיקה שעונים בסדרת הקונספט שלה, שמצד אחד גורמים לנו להעריך מחדש את החברה הזאת והיכולות המרהיבות שלה בכל הקשור לייצור שעונים ומצד שני גורמים לנו לחשוב – למה לעזאזל אנחנו לא מקבלים יותר שעונים כאלו ופחות שעוני רויאל אוק עם לוח בגוון חדש? השעון החדש של החברה, אודמר פיגה רויאל אוק קונספט Flying Tourbillon הוא אחת הדוגמאות המושלמות למשפט הקודם. הגורו כבר מסייג – נכון, זה לא שעון שמתאים לייצור סדרתי, אבל איך חברה שמצליחה להיות כל כך יצירתית לא יכולה למצוא משהו חדש מלבד הרויאל אוק? או שבעצם, מה הגורו מבין, מה אודמר פיגה צריכה יותר מהרויאל אוק … ?

רויאל אוק קונספט Flying Tourbillon – מפרט טכני

שעון הקונספט החדש של אודמר פיגה מגיע בגוף העשוי זהב 18 קראט (אדום או לבן) בקוטר של 38.5 מ”מ ובעובי של 11.9 מ”מ, עם עמידות למים בעומק של עד ל-20 מטרים.

רויאל אוק קונספט Flying Tourbillon. מקור - Deployant.
רויאל אוק קונספט Flying Tourbillon. מקור – Deployant.

שני האלמנטים הבולטים ביותר בשעון החדש הם גוף השעון שמגיע בגימור מזוגג וכמובן לוח השעון המורכב משכבות מרובות ומקנה לו מראה מיוחד מאוד. הזהב המזוגג (או “זהב חלבי”) הוא פרי שיתוף פעולה של אודמר פיגה עם מעצבת התכשיטים הפירנציאנית, קרולינה בוצ’י. מדובר בשיתוף הפעולה השני של אודמר פיגה עם בוצ’י, שאמרה בשנת 2018 לאחר השקת שעון רויאל אוק ביחד עם אודמר פיגה – “לקחתי את השלמות של גוף הרויאל אוק ושדרגתי אותם מעט. הצמדתי את הגימור הפירנציאני המושלם לחלוטין עם דיוק ייצור שעונים שוויצרי”. טכניקת הייצור של הזהב המזוגג היא טכניקה עתיקה מפירנצה. נגיעות זעירות נוצרות על גבי משטח הזהב באמצעות כלי עם קצה יהלום, המעניק אפקט נוצץ הדומה לזה של אבנים יקרות, כמו אבק יהלום. גימור זה, המגיע בניגוד לקצוות המלוטשות של גוף השעון, מדגיש את הקו העיצובי של השעון ומקנה לו מראה בולט מרחוק.

רויאל אוק קונספט Flying Tourbillon. מקור - Deployant.
רויאל אוק קונספט Flying Tourbillon. מקור – Deployant.

גוף השעון מהווה תפאורה מושלמת ללוח השעון הרב שכבתי, המורכב מארבעה מעגלים, אחד בתוך השני בגוונים מדורגים של כחול. העיגולים הללו מוליכים את העין אל עבר מנגנון הטורביון של השעון בשעה 6 בלוח השעון. כלוב הטורביון המעופף מציג גם הוא עיצוב מודרני עם עיגולים מזהב מעובד ומעליהם נגיעה אלגנטית של יהלומים.

 לוח מדורג עם טורביון מרחף משובץ יהלומים. מקור - Deployant.

לוח מדורג עם טורביון מרחף משובץ יהלומים. מקור – Deployant.

אודמר פיגה בחרה שלא לשלב סמני שעה על לוח השעון, כדי לשמור על המראה הנקי והמיוחד שלו.

רויאל אוק קונספט Flying Tourbillon – מנגנון

אודמר פיגה משלבת בשעונים הללו את קליבר 2964 – מנגנון מתיחה ידנית של החברה עם טורביון מרחף-מעופף (Flying Tourbillon), אולי הביטוי הגבוה ביותר לשענות עלית כיום. המנגנון מגיע עם 17 אבני חן ו-207 רכיבים בסך הכל. כמו מרבית מנגנוני הטורביון כיום, הוא פועל בקצב של 21,600 ויברציות לשעה, כשהוא מצויד ברזרבת כוח של 72 שעות.

קליבר 2964 בגב השעון. מקור - Deployant.
קליבר 2964 בגב השעון. מקור – Deployant.

אז מה חדש בעצם?

תסתכלו על התמונות. תקראו עוד פעם את כל מה שכתבנו. שעון קונספט של אודמר פיגה. גוף העשוי מזהב מזוגג 18 קראט. מנגנון טורביון מרחף. לוח מדורג מרהיב.

רויאל אוק קונספט Flying Tourbillon. מקור - Deployant.
רויאל אוק קונספט Flying Tourbillon. מקור – Deployant.

כמה זה עולה לנו?

אודמר פיגה תציע את השעון עם רצועת עור תנין כחולה בגימור “ריבועים גדולים” או רצועת גומי כחולה בגימור טקסטורה מבריק. תג המחיר של השעון עומד על 145,000 פרנקים שוויצריים. יקר? לא בטוח שעבור שעון כזה …

השורה התחתונה

כמו שהתחלנו את הכתבה, השעון הזה רק גורם לנו לכעוס על אודמר פיגה ולתהות למה החברה לא משתמשת יותר ביכולות הייצור המרהיבות הללו בשעונים שהם לא שעוני קונספט שלה. אבל אם מסתכלים על השעון הזה עוד פעם בעיניים מקצועיות, לא בטוח שאפשר לייצר שעון כזה באופן סדרתי בעלויות ייצור “סבירות”, למרות שעוד פעם, לא היינו מתנגדים לראות את אודמר פיגה משתמשת ביצירתיות הזאת בשעונים נוספים …

למידע נוסף על השעון החדש באתר של אודמר פיגה.