אחת המחלקות החשובות ביותר אצל יצרניות השעונים מהשורה הראשונה, היא מחלקת המחקר והפיתוח. המחלקות הללו אחראיות ליצירות מופת הורולוגיות שונות, שעונים שמיוצרים לפעמים ביחידות בודדות, רובם בעבודת יד ובדרך כלל כאלו שאנשים מהשורה יכולים רק לחלום עליהם. מחלקת המחקר והפיתוח של אודמר פיגה הציגה בתערוכת Watches & Wonders 2022 את השעון החדש שלה – רויאל אוק RD#3. מוזמנים להכיר אותו ביחד איתנו.

רויאל אוק RD#3 – מפרט טכני

השעון החדש של אודמר פיגה מגיע בגוף העשוי מפלד אל-חלד, בקוטר של 39 מ״מ ובעובי של, שימו לב, 8.1 מ״מ. השעון החדש הוא חלק מסדרת הג׳מבו (Jumbo) של אודמר פיגה, כשהוא השעון הראשון בהיסטוריה של הסדרה הזאת שמגיע עם מנגנון טורביון מרחף אוטומטי.

רויאל אוק RD#3. מקור - timeandwathces.
רויאל אוק RD#3. מקור – timeandwathces.

למחלקת המחקר והפיתוח של אודמר פיגה נדרשו לא פחות מחמש שנות עבודה כדי להציג את השעון הזה או ליתר דיוק את ההישג הזה – להצליח לשלב את הקומפליקציה המיוחדת הזאת בגוף שעון בקוטר של 39 מ״מ, כשעד היום אודמר פיגה שילבה אותה בשעונים בקוטר של 41 מ״מ לפחות.

רויאל אוק RD#3. מקור - timeandwathces.
רויאל אוק RD#3. מקור – timeandwathces.

אודמר פיגה משלבת בגוף השעון ובצמיד האינטגרלי של השעון משטחים מלוטשים ומוברשים. לוח השעון, עם תבנית ה-Petite Tapisserie מגיע בגוון ה-Bleu Nuit, Nauge 50 הוינטאג׳י, מחווה לשעון הרויאל אוק המקורי, כשאודמר פיגה משיגה את הצבע הזה באמצעות תהליך PVD.

כלוב טורביון חדש. מקור - timeandwatches.
כלוב טורביון חדש. מקור – timeandwatches.

אינדקסי השעות ומחוגי השעון, שמגיעים בצורת ה״אמבטיה״ המוכרת, מגיעים עם מילוי סופר לומינובה. בשעה 6 אנו מוצאים את כלוב הטורביון של השעון, העשוי מטיטניום. אודמר פיגה משלבת לראשונה בכלוב הטורביון הנעה היקפית (Periperhal Drive) שעוזרת בהפיכת חלוקת האנרגיה לטורביון לחלקה יותר, תוך הבהרה וחידוד של רכיב הוויסות. בנוסף, הגאומטריה והמיקום של זרועות גלגל האיזון מוקמו מחדש, כך שהן יהפכו את אותו ״לב פועם״ בשעון (הטורביון) לבולט יותר. להעצמת החוויה הויזואלית, אודמר פיגה מיקמה את הטורביון בגובה לוח השעון.

רויאל אוק RD#3 – מנגנון

בתוך השעון אנו מוצאים את קליבר 2968 שמביט אלינו במלוא הדרו מבעד לגב השקוף של השעון. המנגנון הוא מנגנון אוטומטי אולטרה-דק, כשהוא מגיע בעובי של 3.4 מ״מ בלבד. המנגנון פועל בקצב של 21,600 ויברציות לשעה ומספק רזרבת כוח של 50 שעות.

ל

קליבר 2968 בגב השעון. מקור - timeandwatches.
קליבר 2968 בגב השעון. מקור – timeandwatches.

ק

אודמר פיגה משבלת במנגנון את הרוטור שראינו בדגמי ״שנת החמישים״ הקודמים של הרויאל אוק, שהגיעו מוקדם יותר השנה, עם סמל ה-50 שנה. הרוטור עשוי מזהב אדום 22 קראט בגוון רודיום.

אז מה חדש בעצם?

כאמור, שעון הטורביון המרחף האוטומטי הראשון של אודמר פיגה בסדרת הג׳מבו והראשון שמגיע בגוף שעון בקוטר נמוך יותר מ-41 מ״מ. השעון החדש מגיע אלינו כאמור לאחר 5 שנות עבודה מבית מחלקת המחקר והפיתוח של אודמר פיגה.

כמה זה עולה לנו?

השעון החדש של אודמר פיגה, רפרנס 26670ST.OO.1240ST.01, מגיע, באופן די מפתיע, בייצור סדרתי. חשוב לציין כי כשמדובר בשעון כזה, ייצור סדרתי הוא ככל הנראה ייצור של השעון לפי הזמנות. תג המחיר שלו, במקרה שתרצו להזמין אחד כזה, עומד על 157,500 פרנקים שוויצריים, כולל מסים.

רויאל אוק RD#3. מקור - timeandwatches.
רויאל אוק RD#3. מקור – timeandwatches.

השורה התחתונה

אודמר פיגה מציינת השנה את שנת החמישים לשעון הרויאל אוק שלה, כשאת החגיגות הללו היא פתחה עם סדרת השקות נרחבת. את השעונים המיוחדים באמת, כמו הרויאל אוק RD#3, היא שומרת, ככל הנראה, לאירועים מיוחדים. אנחנו יכולים רק לקוות שזה לא יהיה שעון הרויאל אוק ״שנת החמישים״ האחרון שנראה השנה.

למעבר לאתר של אודמר פיגה.