מי לא מכיר את רולקס (Rolex)? היצרנית השוויצרית – שבמקביל להיותה יצרנית שעוני יוקרה מהמעלה הראשונה – משמשת כשם נרדף למותג יוקרתי ומוכר. מאחורי המותג היסטוריה עשירה של המצאות חדשניות בתחום שעוני היד, ושורת דגמים אייקוניים מפורסמים: הדייטג’אסט, הפרזידנט, האקספלורר, שעונים אותם סקרנו בעבר, וגם כאלו שטרם סוקרו – כמו היאכטמאסטר, הסאבמארינר או הצ’יליני (אל דאגה – הגורו עובד במרץ לסקור גם אותם!).

אנו ממליצים להשתמש במילון מונחי רולקס של ווטש גורו תוך כדי קריאה, לצורך הבנה ברורה יותר של המושגים הייחודיים ליצרן זה.

עד הצגת הדייטונה – איך נראה שוק הכרונוגרפים השוויצרי ?

אמצע המאה הקודמת הייתה תקופה רוויית חידושים ושינויים בענף השענות השוויצרי. העולם הזה נחלק באופן דיי מובהק ליצרניות שעונים סטנדרטיים, הן שעוני-עבודה כדוגמאת הסאבמרינר, והן שעוני Dress כדוגמאת הפטק פיליפ גולדן אליפס – שניהם תחת אותה קטגוריה – וליצרניות כרונוגרפים, אחת מהן היא אומגה, שהספידמאסטר שלה כבש באותן השנים את הירח (עוד על כך תוכלו לקרוא בסקירת האומגה ספידמאסטר). רולקס נחשבה ליצרנית שעונים שאיננה מתמחה בכרונוגרפים, דהיינו – נטולי כרונוגרף, והיא עשתה מספר ניסיונות להכנס לשוק זה.

אחד מהניסיונות האלו הוא רפרנס 6234. רפרנס זה יוצר לראשונה בשנת 1955, ללא שום אזכור של המילים ‘קוסמוגרף’ או ‘דייטונה’, והוא נקרא בפשטות – רולקס אויסטר כרונוגרף. האויסטר כרונוגרף (שמכונה גם “Pre-Daytona”) יוצר בהיקפים של מאות יחידות בודדות בשנה, מ-1955 ועד 1961. הכרונוגרף הזה היה אחד הדגמים הפחות מוצלחים מסחרית של רולקס באותה העת, ורולקס – שהייתה יצרנית שעונים סטנדרטיים – התקשתה למצב את עצמה כיצרנית כרונוגרפים שוות ערך למתחרותיה. ניחשתם נכון – שעוני ה-“Pre-Daytona” האלו, שבעת ייצורם זכו לכמות מכירות פושרת ביותר, שווים היום המון כסף – אקזמפלרים מרפרנס 6234 יכולים להסחר היום בשוק הווינטג’ במחירים של 20,000$ ואף צפונה מכך.

rolex chronograph 6234
רולקס כרונוגרף רפרנס 6234, Pre-Daytona, אחד הניסיונות הראשונים של רולקס להכנס לעולם שעוני היד עם הכרונוגרף (מקור: wanna buy a watch ?)

סמוך לירידתו מייצור של רפרנס 6234, רולקס הייתה מודדת הזמן (Timekeeper) הרשמית  של מירוץ 24 השעות של דייטונה – מירוץ סיבולת  שנערך אחת לשנה בדייטונה ביץ’, פלורידה. המירוץ התקיים החל משנת 1902, בתצורות שונות, ושיאים חדשים החלו להשבר על ימין ועל שמאל. האינטרקציה הידועה הראשונה של רולקס עם המירוץ התרחשה בשנות ה-30, כאשר נהג מירוצים בשם מלקלום קמפבל העביר לרולקס מכתב, בו הוא מציין את התרשמותו משעוני הרולקס אותם ענד במהלך המירוץ, שעונים שהצליחו לשמור על עמידות גבוהה מאוד. מלקלום קמפבל החזיק באותה העת בשיא מיוחד לזמנו – הוא הגיע על גבי מכונית למהירות הגבוהה ביותר שנמדדה על היבשה באותן שנים – 484 קמ”ש.

לפני שנצלול לדור הראשון של הרולקס דייטונה, הסבר קצר על “Timekeeper” – מודד/ת זמן: לאורך כל המאה ה-20, כאשר שיאים רבים נשברו חדשות לבקרים, במגוון עצום של תחומים, נדרשו גם מדידות זמנים. שעונים דיגיטליים עוד לא הופיעו כלל, לייזרים וטיימרים ממוחשבים הגיעו רק לקראת סוף המאה ה-20, ועל כן בכל פעילות עם אופי ספורטיבי נדרשו המארגנים לבצע מדידות זמנים מדוייקות. הדרך לבצע את המדידות הייתה על ידי בחירת “מודדת זמן” רשמית לאירועים האלו – בסקירה על האומגה סימאסטר ספרנו לכם כיצד אומגה הייתה שנים רבות מודדת הזמן הרשמית של האולימפידה – ובמקרה של מירוץ הדייטונה, הייתה זו רולקס. כרונוגרפים היו הדרך הטובה ביותר למדוד זמנים עד לרמת השנייה הבודדת והם סיפקו דיוק רב בהשוואה לכל אפשרות מכאנית מקבילה באותה התקופה. 

1963: הדור הראשון של הדייטונה

כאמור, רולקס נבחרה להיות מודדת הזמן הרשמית של מירוץ הדייטונה של שנת 1962, וב-1963 הוצג רפרנס 6239. הרפרנס כונה “דייטונה”, על מנת להדגיש את הקשר למירוץ המכוניות היוקרתי, והוא עוצב כדי לשמש כשעון עבודה לנהגי מירוצים – על כן, צוייד – כמובן – בכרונוגרף, ובטכימטר. הטכימטר של השעון החדש של רולקס היה גדול משמעותית מכל טכימטר של שעונים מקבילים באותה התקופה.

rolex cosmograph daytona 6239
רולקס קוסמוגרף דייטונה הראשון – רפרנס 6239 – שמכונה גם דייטונה פול ניומן (מקור: Edinburgh Watch Company)

הדייטונה החל למשוך במהלך שנות ה-60 עדת מעריצים לא קטנה, כאשר המעריץ הגדול ביותר של השעון היה לא אחר מפול ניומן. השחקן האגדי החזיק בכישרון נוסף מלבד משחק – הוא היה מוכשר בנהיגת מירוצים לא פחות משהיה מוכשר כשחקן קולנוע, והוא חיבב מאוד את הרולקס דייטונה. ניומן הקפיד לענוד ולהשתמש בדייטונה בכל המירוצים בהם השתתף, ולא נדיר ששעונים שהיו שייכים לו נמכרים במכירות פומביות במחירים של 100,000$ צפונה. הכינוי לו זכו חלק מהרפרנסים של הדייטונה, ‘דייטונה פול ניומן’, הוצמד להם בשנות ה-80, אך ה’דייטונה פול ניומן’ המקורי הוא בעצם דייטונה עם לוח לבן, תת-חוגות כרונוגרף שחורות, וספרות רגילות, קריאות, בסגנון ארט דקו. דגמי ‘דייטונה פול ניומן’ מבוקשים כל כך בקרב אספנים, שתופעה בה זייפנים משתמשים בדייטונה רגיל ומקורי – ו’ממירים’ אותו ל’דייטונה פול ניומן’ על ידי החלפת החוגות, החלה לצבור תאוצה, ולמעשה – ההנחה הרווחת בענף כיום, היא שישנם יותר ‘פול ניומנים’ מזוייפים (דייטונות שעברו שינויים) מאשר כאלו שיצאו מקוריים משערי המפעל.

כלל דגמי הדייטונה, מרפרנס 6239 הראשון ועד לשנת 1989, הכילו מנגנון מתיחה ידנית של Valjoux, קליבר 72, עליו הלבישה רולקס שינויים משלה; למשל, מנגנון בלימת זעזועים בייצור עצמי. הקליבר 72 היה מנגנון סופר-נפוץ, והוא אוכלס בכרונוגרפים רבים – לנושא זה חסרון ויתרון. החסרון הוא שמנגנון שכזה מקל מאוד את חייהם של זייפני שעונים, שיכולים בקלות ייתרה להשתמש במנגנון שלעין בלתי מקצועית נראה כמו המקורי של השעון, אך הייתרון הוא שחלקי חילוף של קליבר 72 זמינים בשפע, עקב היקף הייצור המאסיבי שלו. השינויים שעבר קליבר 72 לאורך שנות שירותו בדייטונה הם קטנים ולא ניתנים לזיהוי בקלות, והגורו ממליץ בחום לא לקנות שעון דייטונה כולשהו ללא בדיקה על ידי גורם מקצועי שמתמחה באופן ספציפי ברולקס וינטאג’.

Valijoux 72
Valijoux 72 – המנוע של הרולקס דייטונה בדורו הראשון (מקור: Revolution Watch)

בשנת 1965 הציגה רולקס את רפרנס 6240, בו כפתורי תפעול הכרונוגרף הוברגו למקומם. רפרנס זה הביא את אטימות השעון למים לרמה קרובה מאוד לאטימותו של קייס האויסטר של היצרן. הבזל של רפרנס 6240 נצבע בשחור, ואת הטכימטר מילא חומר אקרילי בצבע לבן.  גם המנגנון ברפרנס זה עבר שינוי – רולקס החליטה לשנות את תדר הפעימות של המנגנון, מ-18,000 פעימות בשעה, ל-21,600. מנגנון זה נקרא על ידי רולקס – קליבר 727, שכמו קודמו, גם הוא מבוסס על הקליבר 72 הנפוץ.

rolex 6240
רולקס דייטונה רפרנס 6240 – הברגה למקום של כפתורי הכרונוגרף וטכימטר מושחר (מקור: Collector Square)

הדייטונה יוצר עם המנגנון החדש, קליבר 727, בין השנים 1971 עד 1988, תחת שני רפרנסים – 6263 ו-6265.  היחידות הראשונות של רפרנסים אלו נחשבות סופר מבוקשות בקרב אספנים, ויחידה כזאת נמכרה בשנת 2013 על ידי בית המכירות קריסטי בסכום של מעל מיליון פרנק שוויצרי. רפרנס מעניין נוסף הוא רפרנס 6262, שיוצר אך ורק במשך שנה אחת – 1970 – וברפרנס זה רולקס חזרה לייצר טכימטר עשוי פלדה – כאשר המספרים חרוטים על הבזל.

rolex 6262
רולקס דייטונה רפרנס 6262 – רפרנס שיוצר אך ורק בשנת 1970, וייחודו הוא טכימטר מפלדה עם חריטות עליו (מקור: Bob’s Watches)

על מנת לפשט את סיבוך הרפרנסים, הכנו לכם טבלה מסודרת של כלל הרפרנסים של הדייטונה, מראשית ימיו ועד 1988. רפרנס 6234, הרולקס אויסטר כרונוגרף – אינו נכלל בטבלה היות והוא לא נחשב באופן רשמי כחלק מסדרת הדייטונה.

שנות ייצוררפרנסמנגנוןפעימות בשעהבזל
1963-19696239Valjoux 72

עבר שינויים והתאמות ע”י רולקס ונקרא:

קליבר 722, 722-1

18,000פלדה, חריטות טכימטר
1965-19696240צביעה בשחור ואקריליק
1965-19696241
19706262Valjoux 72

עבר שינויים והתאמות ע”י רולקס, ובמקרים מסויימים קיבל גם הסמכת כרונומטר, נקרא:

קליבר 727

21,600פלדה, חריטת טכימטר
1971-19886263צביעה בשחור ואקריליק
1970-19726264
1971-19886265פלדה, חריטת טכימטר

(מקור הטבלה: ויקיפדיה)

חייו של הדייטונה ככרונוגרף מתיחה ידנית החלו ב-1963 סתיימו בשנת 1988. הוא הגיע למעמד של אייקון קצר לאחר השקתו, והמעמד הזה נשמר לאורך כל התקופה בה יוצר. אך בשנת 1989 נפל דבר ברולקס, והדור הראשון פינה את מקומו לדור השני של הדייטונה.

1989: הדור השני של הדייטונה – “דייטונה זניט”

עולם השענות התקדם הלאה, משבר הקוורץ שגבה קורבנות רבים בתעשייה נותר זכרון רחוק, ורולקס החליטה כי הכרונוגרף האייקוני שלה צריך רענון, כאשר גולת הכותרת של הרענון הזה הייתה מנגנון אוטומטי. המהנדסים של רולקס לטשו את עיניהם אל מנגנון האל פרימרו האגדי של זניט (Zenith). חשוב לציין כי למרות שמשבר הקוורץ חלף ועבר, זניט הייתה אחת מהנפגעות העיקריות שלו, והיצרנית חזרה לייצר את מנגנון האל פרימרו שנים מועטות בלבד לפני תחילת שיתוף הפעולה עם רולקס. לבטים רבים ליוו את התהליך מצד רולקס, כאשר העיקרי שבהם היה התהייה אם זניט תוכל לעמוד בהתחייבויותיה לאספקה מלאה של מנגנונים ל-10 השנים הבאות, בהתאם לדרישה של רולקס. למרבה המזל, ברולקס האמינו כי זניט תוכל לעמוד בהתחייבויותיה, וכך קיבלנו את אחד הדגמים המיוחדים והנחשקים בהיסטוריה של רולקס.

 המנגנון הספציפי שנבחר להנעת הדייטונה האוטומטי הוא האל פרימרו 3019PHC, מנגנון וותיק ומוכר, עם תדר של 36,000 פעימות בשעה. רולקס ביצעה מספר שינויים במנגנון, וקראה לו קליבר 4030. אחד השינויים המשמעותיים היה צמצום היקף הפעימות בשעה, מ-36,000 ל-28,800, בעיקר על מנת לשמור על רזרבת כוח גבוה יותר. השינויים שרולקס ערכה במנגנון ה-3019PHC של זניט היו נרחבים עד כדי כך, שבין המנגנון של זניט ובין הקליבר 4030 היו רק כ-50% חלקים זהים. עובדת בונוס: בקליבר 4030 קיימת קומפליקציית תאריך – שמעולם לא הוכנסה לשימוש על ידי רולקס.

rolex caliber 4030
קליבר 4030 – הזניט אל פרימרו של רולקס (מקור: DoubleRedSeaDweller DRSD)

בניגוד לדור הראשון של הדייטונה, רולקס עשו את הכול פשוט מאוד בדור השני. קוטר הקייס, המנגנון, הקומפליקציות, הכל זהה לחלוטין בכלל הרפרנסים, כשההבדלים הם במתכת מהם עשוי כל אחד מהרפרנסים. כל דגמי הדייטונה מהדור השני עלו בקוטרם מ-37 מ”מ ל-40 מ”מ, והחלו להשתמש בזכוכית ספיר. החוגות קיבלו גימור מבריק, תת החוגות של הכרונוגרף ברובן בצבע זהה לחוגה הראשית, פרט למקרים בהם טבעת בצבע מנוגד נחה על החלק החיצוני של תתי החוגות.

Rolex 16520
רולקס דייטונה רפרנס 16520 – הדור השני של הדייטונה, שעושה שימוש במנגנון הזניט אל פרימרו (מקור: Bob’s Watches)

רפרנס 16520 הוא הרפרנס המבוקש ביותר של הדייטונה. זהו הדייטונה העשוי מפלדה, עם לוח שחור או לבן. אחריו הגיע רפרנס 16518, קייס זהב צהוב 18 קראט, לוח לבן או שחור, ורצועת עור – אחד משני רפרנסים של הדייטונה בלבד שנמכר עם רצועת עור ולא רצועת אויסטר. רפרנס 16519 זהה ל-16518, פרט לכך שהוא עשוי מזהב לבן 18 קראט ולא זהב צהוב, גם הוא עם רצועת עור, והאחרון הוא רפרנס 16523 – רפרנס טו-טון, עם קייס זהב צהוב 18 קראט וצמיד אויסטר משולב זהב צהוב ופלדה, וגם כאן ניתן לבחור לוח מבין האופציות של שחור או לבן. רפרנס 16523 הוא גם הרפרנס הנפוץ ביותר מבין דגמי הדייטונה מהדור השני. אחרון חביב, כמעט, הוא רפרנס 16528 – רפרנס זהב צהוב, וצמיד אויסטר מזהב צהוב, ולוח שחור או לבן.

Rolex 16518
רולקס דייטונה רפרנס 16518 – הראשון שנמכר עם רצועת עור (מקור: SwissWatchExpo)

גרסה אחת ייחודית של הדייטונה-זניט מסותבבת שם בחוץ. מדובר למעשה בוריאציה בייצור מוגבל של רפרנס 16528. כינויו של דגם זה הוא The Chairman Daytona, והוא מהדורה בייצור מוגבל של רולקס משנת 1991 לכבודם של בכירי ההנהלה של רולקס. ייחודה של וריאציה זו, הוא הלוח הכחול, שעד אז, ומאז, לא הופיע באף דגם.

chairman daytona 16528
רולקס דייטונה רפרנס 16528 – שנקרא גם Chairman Daytona – לוח כחול בייצור מוגבל לחבר המנהלים של רולקס בלבד (מקור: Rubber B)

כיום, ה”-דייטונה זניט” נחשבים שעונים סופר מבוקשים בקרב אספנים. הדגם יוצר, כאמור, בין השנים 1989 ל-2000 בכמויות מוגבלות, ולכן ביקושו הרב. זניט אומנם הוקמה זמן רב משמעותית לפני רולקס, אבל הבחירה של רולקס ביצרן זה לצורך הנעת הדגם הבכיר ביותר שלה אומרת הרבה על מנגנון האל-פרימרו. שני היצרנים נהנו מההצלחה של הדייטונה זניט, אך בשנת 2000, שיתוף הפעולה פסק.

2000: הדור השלישי של הדייטונה – מנגנון כרונוגרף אין-האוס אוטומטי

מרץ 2000, באזלוורלד – רולקס מציגה לראשונה לעולם, ולאחר כמעט 100 שנות קיום, את מנגנון הכרונוגרף אוטומטי אין האוס הראשון שלה. אחרי שנים ארוכות של חידושים אחר חידושים לכול אחד מהדגמים האחרים שלה – בין אם זה שעוני צלילה עמידים ביותר כמו הסאבמרינר והסידוולר, בין אם זה שעון הפרזידנט עם מנגנון אוטומטי שמחליף את היום בשבוע במקביל לתאריכון, או אפילו אם הולכים יותר רחוק – מנגנונים אוטומטיים בעולם של מנגנוני מתיחה ידנית, וקייסים אטומים לחלוטין למים – רולקס סוף סוף הואילה בטובה להציג מנגנון כרונוגרף משלה.

caliber 4130
קליבר 4130 של רולקס – מנגנון הכרונוגרף האוטומטי הראשון אי פעם של היצרנית, שהוצג בשנת 2000, כמחליף של מנגנון האל פרימרו (מקור: WatchBase)

קליבר 4130 הוא מנגנון האין האוס הראשון שרולקס מציגה מזה שנים רבות. המנגנון החדש תוכנן להיות עמיד, יעיל, מדוייק וקל לטיפול. החדשנות של רולקס באה לידי ביטוי במנגנון זה, שוב, לאחר שנים רבות – בין השאר בקלאץ’ האנכי, שאפשר לעצור ולחדש את פעילות הכרונוגרף ללא שום השתהות או “גליצ’ים” מצד אף אחד מהמחוגים. הם גם החליטו לשלב את שני תתי המנגנונים הנפרדים – אחד שאחראי על הכרונוגרף ואחד שאחראי על השעות, הדקות והשניות, למנגנון-אם אחד, ובכך חסכו מקום, מה שבתורו אפשר את הגדלת רזרבת הכוח מ-54 שעות בקליבר 4030 (שבוסס על מנגנון האל פרימרו) ל-72 שעות בקליבר 4130. המנגנון החדש קבע סטדרטים גבוהים במיוחד למנגנוני כרונוגרף בקטגוריה זו של שעוני יוקרה, ולמרות שעברו הרבה שנים, רולקס שוב הציגה הוכחה ליכולותיה הטכנולוגיות והחדשניות.

rolex 116520
רולקס דייטונה רפרנס 116520 – הדייטונה הראשון עם מנגנון אין האוס של רולקס (מקור: Bob’s Watches)

הרפרנס הראשון מהדור השלישי של הדייטונה שהוצג הוא ה-116520. במבט ראשון, ניתן בקלות להתבלבל ולחשוב שמדובר ברפרנס 16520 של ה”דייטונה-זניט“, אך בדיקה מדוקדקת יותר מגלה הבדלים קטנים אך משמעותיים. ראשית, תת-החוגה המתייחסת לשניות עברה מהשעה 9 לשעה 6. תת-החוגות המתייחסות לשעות ולדקות, שתיהן אחת מול השניה בשעות 3 ו-9, עלו במקצת למעלה עם קו דמיוני ישיר שעובר בינהן, ממש קצת מעל למרכז החוגה הראשית, בה נמצאים המחוגים. מחווני השעות גדלו במקצת, הרגליים גדלו, וגימור מבריק ניתן בחלקו העליון של קייס הפלדה, לעומת גימור מט בדגמים הקודמים. הקוטר ברפרנס זה נשאר 40 מ”מ, והוא יוצר מפלדה – רפרנס שעד היום קשה מאוד להשיג כמשומש, ורשימות ההמתנה לאחד חדש יכולות להגיע לשנים קדימה, כפי שספרנו לכם בכתבה אודות המחסור בשעוני רולקס. בסקירת ה-360 מעלות שנמצאת מתחת לפסקה זו, תוכלו לראות את רפרנס 116523 – טוטון זהב ופלדה, עם לוח כחול וספרות רגילות עליו.

הדייטונה יוצר במגוון של מתכות ורפרנסים הנגזרים מהם, עם רצועות אויסטר, עור או גומי (שרולקס קראה לו אויסטרפלקס), ולעולם לא יוצר עם תאריכון (למרות שבדורו הקודם, עם מנגנון הזניט, הקומפליקציה הייתה קיימת במנגנון עצמו מלכתחילה, היא פשוט לא הוכנסה לשימוש). בשנת 2013, רולקס הציגה גרסה מיוחדת לחגיגת 50 שנה לדייטונה, רפרנס 116506. צמיד אויסטר, קייס פלטינום, וחוגה בצבע Ice-blue כפי שרולקס קראה לה, נועדה להנציח את שנות שירותו של הדייטונה בשורות רולקס. השעון נמכר במחיר של 75,000$, ובאופן מפתיע – שעונים משומשים כאלו, כיום, נמכרים במחיר מעט נמוך יותר – בין 55 ל-65 אלף דולרים.

rolex daytona platinum 116506
רולקס דייטונה רפרנס 116506 – בין המהדורות המיוחדות הבודדות בהיסטוריה של רולקס – לרגל 50 שנים לדגם (מקור: Patseas)

בשנת 2016, רולקס ביצעה שינוי נוסף בדייטונה – והחליפה את הבזל שלו לבזל עשוי סרהכרום, החומר המיוחד עליו יש ליצרן פטנט. רפרנס 116500 יוצר מפלדה לראשונה עם בזל קרמי. כמו כן, במהלך שנות קיומו של הדור השלישי של הדייטונה, הוצע לראשונה ‘חוגת מירוץ’, חוגה עלייה מחווני השעות מיוצגים על ידי ספרות רגילות, כמו למשל ברפרנס 116509 משנת 2005, העשוי מזהב לבן 18 קרט, צמיד אויסטר, וחוגה שחורה מהממת ביופיה.

rolex daytona 116500
רולקס דייטונה רפרנס 116500 – הראשון עם בזל סרהכרום (מקור: Bob’s Watches)

רבות דובר על כך שדגמי הפלדה של רולקס הם המבוקשים ביותר – בפער אדיר לעומת הדגמים העשויים ממתכות יקרות, אך מקרה חריג בנוף קרה לאחר באזלוורלד 2018. באותה התערוכה הציגה רולקס את רפרנס 116595RBOW – זהו למעשה דייטונה שעשוי אך ורק מתכות יקרות – זהב צהוב, לבן או רוז גולד, כאשר גולת הכותרת של השעון היא שיבוץ היהלומים – במקום הטכימטר, ישנו שיבוץ של 36 אבני חן בכל צבעי הקשת על גבי הבזל, ובחלקו של הקייס שפונה לצופה ישנו שיבוץ יהלומים. ניתן לנחש כי דווקא שעון שכזה מבית רולקס – שמחירו המקורי היה 80,000$, יזכה למעט פחות ביקוש מאשר, לדוגמא, דגמי הפלדה הכל כך נחשקים. אך החריג במקרה של ה-“Daytona Rainbow” הוא ששעוני יד 2 מדגם זה נסחרים היום במחירים של קרוב ל-250,000$. כן, קראתם נכון, שעון של רולקס, שאינו עשוי פלדה, ונמכר לפני כשנה ב-80,000$, שילש את מחירו (ואף קצת יותר מכך) בתוך פחות משנה.

rolex daytona rainbow
רולקס דייטונה ריינבו – רפרנס 116595RBOW (מקור: Swiss Luxury)

כיום לדגם ישנה כמות בלתי נגמרת של רפרנסים, מגוון עצום של שילובים בין סוגי מתכות יקרות, צבעי לוחות, וסוגים שונים של רצועות, בהתאמה. הדייטונה הוא כנראה הדגם הנחשק ביותר של רולקס, ובתוכו – גרסאות הפלדה זוכות לביקושים הגבוהים ביותר, ועם ביקושים אלו – גם רשימות המתנה באורך של שנים על גבי שנים. אם כך, פלא שהמחיר של הרולקס דייטונה הוא כזה ?  זהו אייקון קלאסי – יצרן שהחליט לגשת לתחום מסויים וזכה בבכורה. אנחנו בווטשגורו, בשמחה היינו פורעים את כול החסכונות והפנסיה, ורצים לקנות אחד. רצוי מרפרנס 116595RBOW…

לאתר רולקס העולמי