אין ספק כי רולקס היא יצרנית שעוני היוקרה המוכרת ביותר בעולם, כשגם אנשים מהרחוב שלא יודעים כלום על שעוני יוקרה, מנגנונים שוויצריים ורזרבות כוח, סביר להניח שינקבו בשמה של החברה אם תשאלו אותם לשמה של יצרנית שעונים כלשהי. רולקס רכשה – בעבודה קשה לאורך השנים – מוניטין רב ומכובד, אשר בשנים האחרונות זוכה להערכה גם מחוץ לגבולות עולם השעונים. המכון למוניטין (The Reputation Institute) מפרסם מדד שנתי בו הוא מדרג את החברות המכובדות ביותר בעולם, כשלאחרונה רולקס זכתה בתואר הזה, בשנה הרביעית ברציפות.

המכון למוניטין הוא (על פי פרסום הארגון) “הפלטפורמה המובילה בעולם לנתונים, אנליזה ותובנות שמניעות חברות בינלאומיות לבנות אמינות ברחבי העולם”. מדי שנה, המכון למוניטין מפרסם ה-RepTrak 100, מחקר שנתי ממצה אשר מדרג את 100 החברות המכובדות ביותר בעולם.

כאמור, ב-RepTrak 100 האחרון שפורסם, רולקס תפסה זו השנה הרביעית ברציפות את המקום הראשון, שמקנה לה את תואר “החברה המכובדת ביותר בעולם”. רולקס היא יצרנית שעוני היוקרה היחידה שנכנסה לעשרת המקומות הראשונים ברשימה, יצרנית מוצרי היוקרה הראשונה שנכנסה לעשרת המקומות הראשונים ברשימה והחברה השוויצרית היחידה שנכנסה לעשרת המקומות הראשונים ברשימה. בכתבה שפורסמה בפורבס, שהתייחס לדו”ח ה-RepTrak 100, נכתב כי חברות רבות נפגעו במהלך השנה האחרונה מפרסום שלילי ושערוריות תאגידיות, שפגעו בדירוג ואפילו עם ירידה במוניטין שלהן, ביניהן תאגידים כמו פייסבוק, גוגל או נייק, שכל אחת מהן הייתה מעורבת בפרשיית יחסי ציבור שלילית בשנה האחרונה.

רולקס מצליחה לאורך שנים רבות להישאר רחוקה מכל סממן של שערוריה אפילו, גם במקרים שבהם שמה של החברה משתרבב לפרשיות שליליות, כשכמעט תמיד מדובר במקרים שלא בשליטתה של החברה. למרות שאחד הקריטריונים החשובים במדד ה-RepTrak 100 הוא שקיפות, משהו שרולקס מעולם לא הצטיינה בו ואפילו מקפידה בקנאות להתרחק ממנו, נדמה כי הדבר לא פוגע במוניטין של החברה כלל שנותר חזק מתמיד.

מפעל רולקס. מקור - Petite Geneva.
מפעל רולקס. מקור – Petite Geneva.

על פי אנשי המכון למוניטין, חברות נמדדות על פי קריטריונים ברורים כדי לדעת האם הן יכולות להשתייך לרשימה היוקרתית. אנשי המכון מחפשים אחר “חברות שמעלות את התפיסות החיוביות של הארגון, מעניקות חשיבות לאחריות תאגידית, ממנפות מנהיגות חזקה, אתיות, מדברות אל מטרת מותג החברה ומצליחות ליצור מעורבות עם מובילי דעת קהל ומשפיעים על השוק”, זאת על פי סטיבן האהן גריפיתס (Stephen Hahn-Griffiths), מנהל המוניטין הראשי במכון למוניטין.

האהן גריפיתס ציין כי מה שעוזר לרולקס לשמר את מעמדה כחברה המכובדת ביותר בעולם הוא מדיניות מתן החסויות של החברה לדמויות בעלות פרופיל ציבורי גבוה ומוערך כמו גם לאירועים מובילים ברחבי העולם. “המוניטין של רולקס מתואם עם נציגים סימבוליים שהופכים לסוג של ביטוי של המותג ומחזקים את האיכות שלו ומצביעים על היושרה של המותג”.

בין הנציגים או השגרירים הבולטים של רולקס ניתן לציין את הטניסאי האגדי רוג’ר פדרר, יוצר הסרטים ג’יימס קמרון, חובב שעוני המותג ומי שיש דגם של שעון ה-Sea-Dweller של החברה על שמו, הגולשת לינדזי וון, אגדת המרוצים סיר ג’קי סטיוארט ועוד רבים וטובים אחרים. אף מותג אחר ברחבי העולם לא מצליח להתקרב למספר וליוקרה של שגרירי רולקס ברחבי העולם, כשהקמפיינים הפרסומיים הסופר יעילים של רולקס מדגישים את החיבור הזה, כמו גם את העיצוב האיקוני והעל זמני של מוצרי החברה, מה שתורם גם הוא להעלאת מוניטין החברה ברחבי העולם.

לאתר רולקס העולמי