קבוצת ריצ’מונד נמצאת על הגל. ממש לאחרונה, פרסמה החברה את התוצאות של ביצועי כלל הגופים שנמצאים תחת הקבוצה מתחילת השנה – ומהם עולה כי מכירות החברה חוו גידול של כ-21%. המספר אומנם לא כמו 25% גידול שעליהם דיווחה הקבוצה בחציון הראשון של השנה, אבל הוא לא פחות ממעולה, למרות שקצב הצמיחה הואט במקצת.

התוצאות המרשימות הללו מונעות בעיקר מהמהלכים שביצעה ריצ’מונד בחודשים האחרונים – רכישת קבוצת Yoox Net-A-Porter ואתר המכירות לשעוני יד שניה WatchFinder. אם מתעלמים מהתרומה של Yoox Net-A-Porter ושל WatchFinder למכירות של קבוצת ריצ’מונד, הגידול במכירות של ריצ’מונד יהיה צנוע הרבה יותר – 6 אחוזים בסך הכל.

התוצאות שמציגה ריצ’מונד לסוף ספטמבר הן הראשונות שמציגות את ההשפעה של האינטגרציה של YNAP ושל WatchFinder בתוך קבוצת ריצ’מונד, כשריצ’מונד מדווחת על רווח תפעולי של 1.13 מיליארד אירו, ירידה של 36 מיליון אירו, אם כי צריך לקחת בחשבון הוצאות רכישה ומכירה של 159 מיליון אירו. אם מנטרלים את רכישת YNAP, מגלים כי הרווח התפעולי השתפר והוא מייצג 21.1 מהמכירות.

אם בוחנים את המכירות מבחינה גיאוגרפית, רואים כי הגידול המשמעותי ביותר במכירות הגיע מאמריקה – שם חוותה קבוצת ריצ’מונד גידול במכירות של 42 אחוזים, שוב פעם, עם השפעה חזקה של רכישת YNAP, כשבאירופה נרשם גידול של 28 אחוזים ואילו באיזור אסיה, נרשם גידול של כ-20 אחוזים.

ג'רום למברט - מנכ"ל ריצ'מונד
ג’רום למברט – מנכ”ל ריצ’מונד

עבור חטיבת התכשיטים של ריצ’מונד (Maisons Jewellery), המכירות עלו ב-9 אחוזים, ל-3.45 מיליארד אירו, כשהרווח עלה ב-19 אחוזים, שהם 1.167 מיליארד אירו. בנוסף, ריצ’מונד מעירה כי הוא הושפעה מהפרשות והוצאות קניה חוזרת (שעונים שנמכרו למשווקים של החברה ולא נמכרו בפועל ללקוחות והחברה מתחייבת לרכוש אותם בחזרה), בסכום של 286 מיליון יורו.

בשורה התחתונה, הנתון המרשים ביותר לגבי רכישת Yoox Net-A-Porter ו-WatchFinder הוא העובדה כי במהלך חצי שנה הצליחה ריצ’מונד לייצר כמיליארד יורו הכנסות משני האתרים – בהחלט מרשים עבור אפיקי הכנסה שלא היו קיימים בחברה עד לפני מספר חודשים.

לקריאת הדיווח המלא של ריצ’מונד.

דיווח נוסף שמגיע אלינו מריצ’מונד היום הוא קצת פחות חיובי, כשהחברה מודיעה כי היא בוחנת את תהליכי גיוס העובדים של החברה במטה של בבריטניה, לאחר שעובדת של החברה טוענת לאפליה על רקע גזעי בעקבות התעלמות ממנה בתהליך קידום עובדים.

בית דין לעבודה פסק לזכות העובדת, שריל ספראג, שעובדת בריצ’מונד מזה כחמש שנים בתור מנהלת חשבונות, שהעלתה את הטענה כי היא חוותה אפליה בעקבות העובדה שהיא שחורה. ספראג הגישה בקשה לקידום במחלקת הכספים של מון-בלאן, אך התעלמו ממנה במסגרת בחינת המועמדים. ספראג אומרת כי היא הרגישה כי החברה מעדיפה “אירופאיים לבנים” לקידום וכי היא “פחות מטופלת” לעומת עמיתיה הלבנים. עובד אחר של החברה בלונדון, ממוצא סיני-מלזי, חיזק את הטענות של ספראג ואמר כי האווירה בחברה היתה גזענית לעיתים.

בעקבות פסק הדין, קבוצת רי’צמונט פרסמה הצהרה בה נאמר כי “החברה עבדה קשה כדי להיות עסק רב-תרבותי אמיתי, מגוון מבחינה גזעית ואתנית, עם צוותים שמגיעים מתרבויות שונות ומלאומים שונים על פני הגלובוס. אלו הם הערכים שיושבים בלבו של המודל העסקי שלנו. לכן אנחנו מודאגים מאוד מפסיקת בית הדין ונבחן את התהליכים שלנו בחברה בהתאם”.

לפי מסקנות בית הדין, נמצאה העדפה ברורה לעובדים ממוצא אירופאי ובעלי צבע עור לבן, צוות משאבי האנוש של ריצ’מונד לא קיבל הכשרה בנושא שיוויוניות וגיוון ובנוסף, לא נמצא אף עובד שחור בצוות משאבי האנוש של החברה.