זה לא סוד שריצ’רד מיל היא אחת מיצרניות השעונים הנועזות ביותר בעולם השעונים. זה גם לא סוד שמקלארן היא אחת מיצרניות הרכבים הנועזות בעולם. אז זה גם לא אמור להפתיע אתכם ששתי החברות הנפלאות הללו משתפות פעולה משנת 2017 ובמסגרת שיתוף הפעולה הזה, קיבלנו לאחרונה שעון נפלא חדש מבית ריצ’רד מיל. שעון שמביא לידי ביטוי את היכולות הנפלאות של החברה הזאת בייצור שעונים ועם זאת חולק כבוד למקלארן ולמכוניות שלה. ריצ’רד מיל טורביון מקלארן ספידטייל – מפלצת ספורטיבית חדשה. שימו חגורות וצאו לנסיעת מבחן עם הגורו.

ריצ’רד מיל טורביון מקלארן ספידטייל – מפרט טכני 

השעון החדש של ריצ’רד מיל מגיע בגוף החבית המוכר של ריצ’רד מיל. הממדים שלו – 41.8 מ”מ רוחב, 48.25 מ”מ גובה ועובי של 1.15 מ”מ. החלק העליון של גוף השעון, הבזל שלו, עשוי מטיטניום, כמו גם גב השעון. שני החלקים הללו מופרדים ביניהם על ידי שכבת פחמן TPT המהווה את גוף השעון. את כל הקונסטקורציה הזאת מחזקים “עמודים” העשויים מטיטניום בגובה משתנה. 

ריצ'רד מיל טורביון מקלארן ספידטייל. מקור - TIMEANDWATCHES.
ריצ’רד מיל טורביון מקלארן ספידטייל. מקור – TIMEANDWATCHES.

גוף השעון עבה יותר בחלק העליון שלו (אזור השעה 12) לעומת אזור השעה 6. ריצ’רד מיל ציידה את השעון בשני אטמי ניטריל O-Ring, המעניקים לשעון עמידות למים בעומק של עד ל-50 מטרים. 

ריצ'רד מיל טורביון מקלארן ספידטייל. מקור - TIMEANDWATCHES.
ריצ’רד מיל טורביון מקלארן ספידטייל. מקור – TIMEANDWATCHES.

בחלק התחתון של בזל השעון אנו מוצאים את הכיתוב SPEEDTAIL. ה-SPEEDTAIL היא מכונית ספורט בת 3 מושבים מבית מקלארן. מדובר במכונית המהירה ביותר והמתקדמת ביותר שיוצרה אי פעם על ידי החברה. ההשראה לעיצוב המכונית מגיעה מהצורה של טיפת מים, הצורה היעילה ביותר מבחינה אווירודינמית שנמצאה בטבע. ריצ’רד מיל שילבה מספר אלמנטים עיצוביים בגוף השעון המהווים מחווה למכונית ולעיצוב שלה, כשהבולט ביותר שבהם הוא החלק מהרכזי של לוח השעון. 

בורר מצבי הכתר בצד ימין של השעון. מקור - TIMEANDWATCHES.
בורר מצבי הכתר בצד ימין של השעון. מקור – TIMEANDWATCHES.

המראה הכללי של השעון מרשים וספורטיבי במיוחד, אפילו במונחים של ריצ’רד מיל, כשהשילוב של רצועת גומי שחורה עובד פשוט נפלא עם שאר האלמנטים בעיצוב לוח השעון. 

ריצ’רד מיל טורביון מקלארן ספידטייל – מנגנון

בתוך השעון פועל קליבר CRMT4. מנגנון טורביון אוטומטי הפועל בקצב של 28,800 ויברציות לשעה ומציע רזרבת כוח של 50 שעות. ריצ’רד מיל שילבה בשעון לראשונה תצוגת רזרבת כוח המיוצרת בתוך החברה (אינהאוס). בנוסף אנו מוצאים במנגנון תאריכון גדול, הממוקם בשעה 12 בלוח השעון ולחצן לקביעת מצבי השעון. 

קליבר CRMT4. מקור - TIMEANDWATCHES.
קליבר CRMT4. מקור – TIMEANDWATCHES.

לחצן הממוקם בשעה 4 בגוף השעון מאפשר לעונד השעון לעבור בין מצבים שונים. המצב הראשון הוא מצב הניוטרל (Neutral) המסומן באות N. במצב זה הכתר משמש במצב חופשי ללא השפעה על מנגנון השעון. המצב השני הוא מצב המתיחה (Winding) המיוצג על ידי האות W כמובן. במצב זה הכתר משמש למתיחת המנגנון. המצב השלישי הוא כיוון השעון – Hand Setting, עם האות H. במצב זה הכתר משמש לכיוון השעה. שלושת המצבים הללו מוצגים בשעה 3 בלוח השעון. ריצ’רד מיל בחרה להציג אותם בצורה של מוט הילוכים במכונית, במחווה נוספת למקלארן והמכוניות שלה. 

קליבר CRMT4. מקור - TIMEANDWATCHES.
קליבר CRMT4. מקור – TIMEANDWATCHES.

קליבר CRMT4. מקור - TIMEANDWATCHES.
קליבר CRMT4. מקור – TIMEANDWATCHES.

איך מכוונים את התאריכון? שאלה טובה. אנחנו שמחים ששאלתם אותה. לחצן הממוקם בשעה 8 בגוף השעון אחראי על כיוון התאריכון. פתרון שבריצ’רד מיל מסבירים כי הוא מורכב יותר מבחינה טכנולוגית, אבל נכון יותר מבחינה אסתטית. 

לחצן התאריכון בצד שמאל של גוף השעון. מקור - TIMEANDWATCHES. 
לחצן התאריכון בצד שמאל של גוף השעון. מקור – TIMEANDWATCHES.

קליבר CRMT4. מקור - TIMEANDWATCHES.
קליבר CRMT4. מקור – TIMEANDWATCHES.

שימו לב גם לעיצוב המיוחד של רוטור השעון, העשוי משילוב של פלטינה וזהב אדום, המעוצב בצורת קווי המתאר של מכונית ה-SPEEDTAIL. 

הרוטור המיוחד של השעון. מקור - TIMEANDWATCHES.
הרוטור המיוחד של השעון. מקור – TIMEANDWATCHES.

אז מה חדש בעצם? 

גוף השעון, העשוי מ-69 חלקים שונים, הוא יצירת מופת של ממש. אפילו בסטנדרטים של ריצ’רד מיל. ריצ’רד מיל הקדישה מעל ל-2,800 שעות פיתוח שנפרשו על פני 18 חודשים לפיתוח גוף השעון הזה. ממוצע של כ-5 שעות ביום במשך שנה וחצי! 

ריצ'רד מיל טורביון מקלארן ספידטייל - 2,800 שעות עבודה על גוף השעון. מקור - TIMEANDWATCHES.
ריצ’רד מיל טורביון מקלארן ספידטייל – 2,800 שעות עבודה על גוף השעון. מקור – TIMEANDWATCHES.

בחברה מדגישים את תשומת הלב לפרטים הקטנים בגוף השעון. הזוויות והצורות המשתנות. שילוב הגימורים המשתנה – גימורים מבריקים עם משטחים מוברשים. שילוב החומרים ואפילו גימור וצביעה לרכיבים נסתרים במנגנון השעון, שלא חשופים לעין המשתמש. מעבר לגוף השעון, כפי שציינו גם תצוגת רזרבת הכוח היא הראשונה מתוצרת בית אצל ריצ’רד מיל. 

הפס הכתום במכונית שמופיע גם בלוח השעון וברצועת השעון. מקור - TIMEANDWATCHES.
הפס הכתום במכונית שמופיע גם בלוח השעון וברצועת השעון. מקור – TIMEANDWATCHES.

כמה זה עולה לנו?

רוצים לשחק משחק עם הגורו? במקום שנחשוף לכם את תג המחיר של השעון, בואו תנסו להמר איפה בתל אביב תוכלו לרכוש בית במחיר של השעון החדש? יש לכם כיוון? טוב נו, לא צריך להתעצבן. השעון החדש מגיע במהדורה מוגבלת של 106 יחידות. כל אחד מהשעונים מגיע במחיר של 900 אלף פרנקים שוויצריים, לא כולל מיסים. 

ריצ'רד מיל טורביון מקלארן ספידטייל. מקור - TIMEANDWATCHES.
ריצ’רד מיל טורביון מקלארן ספידטייל. מקור – TIMEANDWATCHES.

השורה התחתונה

האמת שיש נתון אחד שממש מעניין אותנו ומפתיע אותנו בהקשר של השעון החדש. לא, אנחנו לא מתכוונים ל-2,800 שעות העבודה שהושקעו בעיצוב גוף השעון. אנחנו גם לא מתכוונים לתצוגת רזרבת הכוח הראשונה מתוצרת בית של ריצ’רד מיל. גם לא תג המחיר של השעון, שמה לעשות, בעולם של ריצ’רד מיל הוא סביר לחלוטין.

ריצ'רד מיל טורביון מקלארן ספידטייל. מקור - TIMEANDWATCHES.
ריצ’רד מיל טורביון מקלארן ספידטייל. מקור – TIMEANDWATCHES.

אנחנו פשוט רוצים לדעת מי הם אותם 106 אנשים שריצ’רד מיל חושבת שיכולים להרשות לעצמם את השעון החדש הזה. אם אתם שואלים את עצמכם למה דווקא 106? כי זהו מספר מכוניות ה-SPEEDTAIL שמקלארן תייצר בסך הכל. אבל אז הגורו נזכר שתג המחיר של הספידטייל הוא 2.25 מיליון דולרים. אז סביר להניח שמי שרוכש מכונית כזאת, יכול להרשות לעצמו לרכוש גם שעון תואם … 

למעבר לאתר של ריצ’רד מיל.