לפני כשבועיים השיקה יצרנית שעוני היוקרה H. Moser & Cie שעון חדש. השעון, Endeavour Centre Seconds Genesis, מגיע במראה יוצא דופן, עם גוף שעון מפוקסל ועם QR Code שחרוט על זכוכית הספיר של השעון. בשלב הראשון לא כל כך הבנו מה פשר השעון החדש, אבל לאחר שקראנו את ההכרזה המלאה לעיתונות ונחשפנו לחומרים נוספים שנכתבו אודות השעון החדש, הבנו שלמעשה השעון הזה הוא לא עוד שעון רגיל, אלא למעשה שעון שמהווה קפיצת מדרגה בכל מה שקשור לחיבור-מפגש בין עולם שעוני היוקרה ועולם הטכנולוגיה, אבל לא כמו שאתם חושבים. שעוני יוקרה ועולם הטכנולוגיה נפגשים – העתיד כבר כאן? מוזמנים לגלות ביחד איתנו.

H. Moser & Cie היא יצרנית שעוני אינדי, שידועה במינימליזם האלגנטי ובלוחות השעונים המיוחדים שלה. מעבר לשעונים האלגנטיים שלה, החברה ידועה גם בשעונים פרובוקטיביים, כאלו שמבטאים ציניות והומור שוויצרי משובח. כך למשל עשתה החברה בשנת 2021 עם שעון ה-Swiss Alp שלה, שעון שהוא סוג של פרודיה שוויצרית לשעון החכם של אפל, האפל ווטש. ה-Swiss Alp הגיע במראה זהה לזה של השעונים של אפל, עם לוח שחור מבריק שמזכיר את הלוח הדיגיטלי של השעונים של אפל, אלא שבתוך גוף השעון שולב מנגנון מכאני מתקדם. ארבע שנים מוקדם יותר, בשנת 2017, השיקה החברה את שעון ה-Swiss Mad Watch, שעון שהגיע בגוף העשוי מגבינה שוויצרית (!), כשאז הפרודיה הייתה על הביטוי Swiss Made.

השעון החדש של H. Moser & Cie

אז לפני שנכיר את השעון החדש, תרשו לנו לספר לכם שהוא לא מביע שום ציניות או פרודיה כזאת או אחרת, אלא כפי שציינו, קפיצת מדרגה משמעותית בכל הקשור לחיבור בין עולם שעוני היוקרה לעולם הטכנולוגיה. בחברה מסבירים כי השעון החדש אמור לאתגר את ״הפרמטרים של חווית הלקוח הסוחפת האולטימטיבית״. איך עושים את זה? באמצעות אפליקציה של החברה שתחבר את רוכשי השעונים לעולם Metaverse ייעודי, עם אימות מקוריות השעון באמצעות טכנולוגיית בלוקצ׳יין, אבטחה משופרת ונכסים דיגיטליים. האפליקציה כמובן מגיעה עם השעון, שעון שנקרא Endeavour Center Seconds Genesis, כשאם תרצו, אפשר לקרוא לו גם 01100111 01100101 01101110 01100101 01110011 01101001 01110011 (מוזמנים לבדוק אותנו …). השעון החדש הוא למעשה שעון קונספט, לא דומה לשום דבר שראינו עד היום בעולם השעונים.

אם עד עכשיו לא הבנתם כלום מהכתבה שלנו, אל תתרגשו, אנחנו מבטיחים לעשות לכם סדר בהמשך הכתבה. אבל לפני שתלכו לנו לאיבוד, בואו ונכיר קצת את השעון החדש כמו שאנחנו מכירים שעונים בדרך כלל כאן אצלנו במגזין.

שעוני יוקרה ועולם הטכנולוגיה נפגשים. מקור - H. Moser & Cie.
שעוני יוקרה ועולם הטכנולוגיה נפגשים. מקור – H. Moser & Cie.

השעון החדש של H. Moser & Cie מגיע בגוף בקוטר של 40 מ״מ ובעובי של 11.3 מ״מ. גוף השעון עשוי מפלדת אל-חלד, שעוברת התזת חול עדינה (Microblasted), כשכתר השעון והבזל שלו עשויים מטיטניום מפוקסל, שמגיעים בהדפסה תלת ממדית.

על זכוכית הספיר של השעון אנו מוצאים הדפס של קוד QR, כשלפחות מהתמונות שפורסמו של השעון, נראה כי בזוויות מסוימות די קשה לקרוא את השעה מבעד לקוד. אבל הקוד הזה הוא למעשה גולת הכותרת של השעון החדש.

קוד ה-QR על זכוכית השעון. מקור - H. Moser & Cie.
קוד ה-QR על זכוכית השעון. מקור – H. Moser & Cie.

לפני שנתייחס לקוד ה-QR, נציין רק כי בתוך השעון אנו מוצאים את קליבר HMC 200 של H. Moser & Cie, מנגנון אינהאוס אוטומטי הפועל בקצב של 21,600 ויברציות לשעה ומספק רזרבת כוח של 3 ימים.

לוח השעון, דרך אגב, הוא לוח שעובר טיפול ב-Vantablack, החומר המלאכותי הכהה ביותר על פני כדור הארץ, המסוגל לספוג עד ל-99.965% מהקרינה בספקטרום הנראה.

שעוני יוקרה ועולם הטכנולוגיה נפגשים – העתיד כבר כאן?

אדואר מיילן (Eduard Meylan), המנכ״ל של H. Moser & Cie אומר ״אנחנו בפתחו של עידן טכנולוגי חדש והמותג שלנו נחוש לשחק תפקיד פעיל בהגדרת הכללים של העולם שעדיין לא ידוע״. כדי לעבור דרך העולם החדש הזה, או בעצם להתחבר אליו, פיתחה החברה מערכת אקולוגית שלמה, עם אפליקציה ייעודית, שמחליפה היבטים רבים של המציאות הרגילה שלנו, במציאות מדומה משופרת.

הצעד הראשון במערכת הזאת הוא העובדה כי השעון החדש עובר תהליך אימות באמצעות טכנולוגיית בלוקצ׳יין שאותה סיפקה Aura Blockchain Consortium. בנוסף, Aura Saas מספקת טכנולוגיה שמבטיחה את המעקב והשקיפות של מחזור החיים של המוצר (השעון) משלב ההסמכה שלו (קבלת האישורים בחברה לתקינות המנגנון והפעילות התקינה של השעון), אחריות וביטוח ועד לשירות לקוחות. כדי לשפר את הסביבה הוירטואלית, נכסים דיגיטליים בצורת אסימונים לא ניתנים לשינוי (NFT), ביניהם יצירות אומנות דיגיטליות, ילוו את כל אחד ואחד מהשעונים. זה כולל סרטוני קפסולה קצרים המציגים את יצירת השעון, בין היתר ברגע שבו המהנדסים בחברה ״מעירים לחיים״ את הלב הפועם של השעון – המנגנון ועוד.

הגוף המפוקסל של השעון. מקור - H. Moser & Cie.
הגוף המפוקסל של השעון. מקור – H. Moser & Cie.

השלב האחרון ואולי המשמעותי מכולם, הוא עולם MetaVerse חדש וסוחף, המיוחד עבור לקוחות החברה שירכשו את השעון החדש. מי שירצו להצטרף לעולם הזה, יחצו את הסף של בקתה שוויצרית מודרנית בעיצוב מינימליסטי (בקתה וירטואלית, כן?), שם H. Moser & Cie משתפת את הלקוח בהיסטוריה של המותג ומתקני הייצור שלו ואפילו מעניקה אפשרות ללקוחות החברה לפגוש – וירטואלית – את אנשי הצוות של החברה.

חשוב לציין כי כל שעון מגיע עם יצירות וירטואליות וסרטונים אשר יוצרו במיוחד עבור אותו שעון, כך שמדובר בחוויה אישית המותאמת לכל לקוח.

רגע, מה זה בכלל MetaVerse?

אם אתם לא טכנולוגיים ולא מבינים על מה אנחנו מדברים, תרשו לנו להסביר לכם מה זה MetaVerse. באוקטובר 2021 הכריז מנכ״ל פייסבוק, מארק צוקרברג, על החזון שלו לבנות עולם וירטואלי אלטרנטיבי, שישתמש במציאות מדומה (Virtual Reality) ובמציאות רבודה (Augmented Reality). כלומר, תוכלו להשתמש במשקפי מציאות מדומה, להתחבר אל החשבון שלכם ולפגוש בעולם הוירטואלי חברים שלכם, לבקר בבוטיק וירטואלי של אחד המותגים האהובים עליכם (רולקס, מישהו?) או לסייר ברחובות ניו-יורק או לונדון, כשאתם נמצאים בסלון שלכם בפתח תקווה, כשאתם פוגשים אנשים מרחבי העולם ״המבקרים וירטואלית״ גם הם באותן ערים.

יש כאן גם שענות עילית - מנגנון השעון. מקור - H. Moser & Cie.
יש כאן גם שענות עילית – מנגנון השעון. מקור – H. Moser & Cie.

קצת יותר משנה לאחר מכן ועם השקעה של כ-40 מיליארד דולרים בעולם הזה מצד פייסבוק וחברות שונות, אנחנו עדיין לא רואים אותו מתרומם. אבל עם זאת, אנחנו עדיין רואים שכמעט כל ״שם גדול״ מנסה להכריז על הנוכחות שלו בעולם הזה. חברות רבות מכריזות על הקמת עולמות וירטואליים משלהן ב-Metaverse. בכל הקשור לעולם השעונים, מי שעשתה את הצעד המשמעותי ביותר עד היום היא ללא ספק H. Moser & Cie, שנראה כי היא בעצם מתווה את הדרך עבור יצרניות שעונים אחרות עם חווית לקוח יוצאת דופן ועולם עשיר בתכנים עבור לקוחות החברה.

השותפים של H. Moser & Cie

ב-H. Moser & Cie גייסו לעזרתם שותפים חשובים ויוקרתיים במיוחד, במסגרת המסע של החברה לעבר ביזור חווית הקנייה של השעון. חברת הייעוץ דלויט שוויץ (Deloitte consulting Switzerland) נרתמה לעזרת H. Moser & Cie וגייסה אנשי טכנולוגיה ותעשייה מרכזיים כדי לסייע ליצרנית השעונים להמציא מחדש את העתיד של מכירות שעוני יוקרה.

Aura Blockchain Consortium, שאחראית לטכנולוגיית האימות של השעון, היא חברה מבית תאגיד היוקרה LVMH. מלבד הטכנולוגיה לאימות השעון, החברה גם אחראית על שמירה של הנכסים הפיזיים והדיגיטליים של השעון, כולל ביטוח. בנוסף, H. Moser & Cie היא מהלקוחות הראשונים בעולם שנהנים מחבילת הניהול Saleforce Web 3.0, חבילה המכונה Ownership Web – I own therefore I am – בבעלותי ולכן אני בתרגום מילולי, טכנולוגיה המאפשרת למשתמשים לגשת אל הנכסים הדיגיטליים שלהם ללא מתווכים.

שעוני יוקרה ועולם הטכנולוגיה נפגשים. מקור - H. Moser & Cie.
שעוני יוקרה ועולם הטכנולוגיה נפגשים. מקור – H. Moser & Cie.

השעון, דרך אגב, מגיע במהדורה מוגבלת של 50 יחידות. השעון הוא למעשה השעון הראשון בטרילוגיית שעונים, כשרוכשי השעונים מהסדרה הראשונה יזכו באפשרות לרכוש את השעונים הבאים בסדרה לפני שהם יוצעו למכירה לציבור הרחב. תג המחיר של השעון עומד על 27,000 פרנקים שוויצריים.

שעוני יוקרה ועולם הטכנולוגיה נפגשים – אז על מה כל הרעש? 

אנחנו חייבים להודות כי חלק ניכר מהדברים שמשלבת H. Moser & Cie עם השעון החדש הם לא דברים שלא ראינו עד היום בעולם השעונים. יצרניות שעונים רבות מספקות בשנים האחרונות תעודות מקוריות באמצעות טכנולוגיית בלוקצ׳יין לשעונים שלהן, למשל הובלו או ברייטלינג. יצרניות אחרות מספקות NFT עם השעונים שלהן, כמו פנריי עם שעון ה-Eilean שלה. אבל אף יצרנית שעונים לא משלבת את כל האלמנטים הללו בשעון אחד. בנוסף, הכי חשוב, אף אחת לא מציעה עולם וירטואלי וחוויה וירטואלית מקיפה ב-Meta Verse כמו שעושה H. Moser & Cie.

אם עד היום היה נדמה כי יצרניות השעונים מנסות לאמץ את העולם הטכנולוגי אליהן, אבל לא באמת יודעות ״לתפור״ חווית משתמש שלמה בעולם הוירטואלי, נדמה כי H. Moser & Cie מניחה את היסודות הראשונים בעולם ה-Metaverse ליצרנית שעונים שוויצרית, כשסביר להניח שאחריה נראה יצרניות שעונים נוספות שמאמצות את הרעיונות הנהדרים של החברה הזאת.

אז מי יודע, אולי בשנה-שנתיים הקרובות אנחנו עדיין נבקר פיזית בבוטיקים של יצרניות שעונים שוויצריות, אבל אין ספק כי בעתיד הקרוב תוכלו לקנות שעון יוקרה או לבקר את יצרנית השעונים האהובה עליכם, כשאתם יושבים בסלון הביתי שלכם,  עם פיג׳מה ונעלי בית. כשזה יקרה, תזכרו שמי שהניחה את היסודות לחוויה הזאת, הייתה H. Moser & Cie.