הדיווחים הבלתי פוסקים מתערוכת SIHH והדגמים החדשים של שעונים שמגיעים מהתערוכה, מאפילים על דיווחים שונים שמגיעים מתעשיית השעונים, במיוחד כאלו שלא כוללים השקות והכרזות על דגמים חדשים. אחד הדיווחים הללו, שדי נעלם בין הכותרות הרבות בשבועיים האחרונים, הוא הנתונים שפרסמה קבוצת ריצ’מונט (Richmont) אודות התוצאות הפיננסיות של הקבוצה ברבעון האחרון של 2018, בין החודשים אוקטובר-דצמבר, שמהם עולה כי מחזור המכירות של הקבוצה עלה ב-24 אחוזים.

לפי הדיווח של קבוצת ריצ’מונט, מי שתרמו בצורה משמעותית לגידול במחזור הם שני אתרי המסחר Yoox, Net-A-Porter ו-WatchFinder, אתרי מכירות השעונים שריצ’מונט רכשה בשנה האחרונה ככלי להגדלת המכירות שלה, צעד שמתברר בהחלט כמוצלח, לאור העובדה שריצ’מונט מדווחת כי האתרים הללו תרמו מכירות בגובה של כ-638 מיליון יורו ברבעון האחרון של השנה, מה שהקפיץ את המחזור של ריצ’מונט בשלושת החודשים האחרונים של 2018 ל-3.9 מיליארד אירו.

גם אם לא מחשבים את הגידול במכירות האונליין של ריצ’מונט, הקבוצה עדיין מציגה גידול במכירות, גידול סולידי יחסית, של כ-4.6 אחוזים. בדו”ח מפורט שפרסמה ריצ’מונט ערכה החברה השוואה בין הרבעון האחרון של 2018 לבין הרבעון האחרון של 2017, בו ריצ’מונט עדיין לא רכשה את האתרים YNAP ו-WatchFinder.

מטה קבוצת ריצ'מונט. מקור - ריצ'מונט.
מטה קבוצת ריצ’מונט. מקור – ריצ’מונט.

בדו”ח נכתב כי “המכירות גדלו בכל האזורים, מלבד המזרח התיכון ואירופה. בחלק האחרון של הרבעון, המכירות באירופה הושפעו מהאי-שקט החברתי בצרפת, שהשפיע בצורה שלילית על התיירות והוביל לסגירה של חנויות במשך שש שבתות ברציפות. המכירה של Lancel (בוטיק יוקרה למוצרי עור, אשר ריצ’מונט מכרה ביוני האחרון) השפיעה גם היא על הנתונים המצטברים בהשוואה בין השנים. עליה של 10 אחוזים במכירות באסיה הפסיפית שיקפו צמיחה דו ספרתית במכירות בסין, כמו גם גידול במכירות בשווקים עיקריים אחרים. הצמיחה במכירות בהונג קונג הואטה, בעיקר בשל חוזקו של הדולר ההונג-קונגי לעומת היואן הסיני, מה שגרם לירידה בהוצאות בענף התיירות. המכירות באמריקה עלו ב-9 אחוזים, בעיקר הודות למכירות של יצרניות התכשיטים בקבוצת ריצ’מונט. ביפן, גידול של 7 אחוזים במכירות הגיע בעיקר מהוצאות מקומיות מתמשכות ותיירים במדינה, אך גם בעקבות בוטיקים חדשים של הקבוצה שנפתחו לאחרונה במדינה. תנועות מטבע שליליות השפיעו על הירידה המשמעותית במכירות במזרח התיכון ובאפריקה, שירדו ב-13 אחוזים במהלך הרבעון”.

רוג’ריו פוג’ימורי, אנליסט מוצרי יוקרה של בנק ההשקעות RBC Europe Limited, אומר כי השווקים צפויים להציג תגובה חיובית מאוד אודות התוצאות הרבעוניות של קבוצת ריצ’מונט – “התוצאות החיוביות העיקריות ברבעון זה הגיעו מאסיה (צמיחה של 10 אחוזים), אמריקה (צמיחה של תשעה אחוזים) ויפן (צמיחה של 7 אחוזים), כשהגידול הזה הוא ללא הנתונים של YNAP ו-WatchFinder. הגידול במכירות באזורים אלו קיזז את הירידה במכירות באזורים אחרים.

המניה של ריצ’מונט הייתה בסוג של “צניחה חופשית” במהלך כל שנת 2018, עם ירידה שנתית מצטברת של כ-30 אחוזים במהלך השנה האחרונה, כשבשבוע ה-52 של השנה, ב-27 לדצמבר, הגיעה המניה לשפל של 52 שבועות, עם מחיר של 60.9 פרנקים שוויצרים. אך מאז, בין היתר בעקבות פרסום הדו”חות החיוביים, המנייה נמצאת במגמת עליה, כשהשווי שלה עומד כיום על 68.8 פרנקים שוויצריים, אך עדיין מדובר בשווי נמוך בהרבה ממאי 2018, אז נסחרה המניה ב-99.02 פרנקים שוויצרים.