יצרנית שעוני היוקרה הובלו (Hublot) היא אחת היצרניות השנויות ביותר במחלוקת בקרב חובבי שעונים. החברה, שנחשבת לצעירה מאוד במונחי עולם שעוני היוקרה ובוודאי אם משווים אותה לחברות כמו פטק פיליפ (Patek Philippe), אודמר פיגה (Audemars Piguet) או ייגר לה-קולטרה (Jaeger Le-Coultre) – חברות להן שורשים עמוקים במאה ה-19 – ובינהן, הובלו נחשבת לסוג של “הילד הרע” של עולם השעונים, כזאת שלא מתייחסת לחוקים הלא כתובים של התחום ומנפצת אותם פעם אחר פעם. אספנו עבורכם 5 עובדות שאתם צריכים להכיר על הובלו, כדי שתכירו את המותג הזה קצת יותר לעומק.

הובלו ייצרה את רצועת הגומי הטבעי הראשונה בעולם השעונים

עד להשקת השעון הראשון של הובלו, בתערוכת באזל בשנת 1980, זה היה נחשב כמעט חילול הקודש בעולם שעוני היוקרה להציג שעון יוקרה שלא יגיע עם רצועת עור או צמיד מתכתי. רצועות גומי סינתטי היו נפוצות בעיקר בשעוני קסיו (Casio) ודומיהם, כשהובלו הייתה הראשונה שהציגה רצועת גומי על גבי שעון יוקרה. אמנם במהלך התערוכה הובלו לא הצליחה למכור אפילו לא שעון אחד, אבל בשנה הראשונה להשקת המותג, מכר קרלו קרוקו, מייסד החברה, שעונים בסכום כולל של 2 מיליון דולר, במה שהיה אחד מאבני היסוד של ההצלחה העתידית של החברה.

הובלו הפכה לבית של חומרים יוצאי דופן בתעשיית השעונים

הובלו נחשבת היום לאחת החברות המובילות בשימוש בחומרים יוצאי דופן, כאלו שנחשבו עד היום לסוג של “מוקצה” בעולם השעונים, ביניהם – “Magic Gold” – סגסוגת זהב עם קרמיקה מוזרקת, סגסוגת הזהב 18 קראט הראשונה בעולם שעמידה בפני שריטות, זהב פחמן וטיטניום פחמן, סגסוגת מתכתית עם הזרקת סיבי פחמן, טקסליום (Texalium) – סגסוגת של פחמן ואלומיניום, שמאפשרת לשלב צבעים שונים בלוח השעון ואוסמיום (Osmium), אחת מאבני המתכת הנדירות ביותר הידועות בעולם.

שעון הובלו ביג באנג יוניקו מסגסוגת ה-Magic Gold של החברה. מקור - הובלו.
שעון הובלו ביג באנג יוניקו מסגסוגת ה-Magic Gold של החברה. מקור – הובלו.

הובלו, בהנהגת ז’אן קלוד ביבר, היא אחת מיצרניות השעונים המובילות בתחום הפרסום

ביבר נחשב לאחד מאמני השיווק המובילים בעולם השעונים ואולי בכלל, הפך את הובלו לאחד המותגים הנפוצים ביותר בעולם, כשהפרסומות לשעוני החברה נמצאות כמעט בכל מקום. אבל הובלו לא רק מציפה את העולם בפרסומות, אלא גם הציגה מהלכי שיווק מבריקים, אחד מהם היה כשהמנהל של מירוצי הפורמולה 1, ברני אקלסטון (בעל הון עצמי מוערך של כ-2 מיליארד דולרים), נשדד בשנת 2010, כשבין הפריטים שנגנבו ממנו היה שעון הובלו במהדורה מוגבלת שהיה ברשותו. אקלסטון התייחס לאירוע בהומור ופרסם צילום סלפי של פניו המוכות. אקלסטון הציע להובלו להשתמש בתמונת הפרצוף המוכה שלו כחלק מקמפיין פרסומי בשם “See what people will do for a hublot” – תראו מה אנשים יעשו בשביל שעון הובלו. המלצה של הגורו – אם כבר שודדים, אז בקלאס. לכו על פטק פיליפ.

ברני אקלסטון והפרסומת להובלו. מקור - SKYNEWS.

ברני אקלסטון והפרסומת להובלו. מקור – SKYNEWS.שיתוף פעולה עם האדם המהיר בעולם

שיתופי פעולה בין יצרניות שעונים וסלבריטאים הם לא משהו חדש, אבל שיתוף פעולה עם האדם המהיר ביותר בעולם, יוסיין בולט, הוא ללא ספק אחד משיתופי הפעולה המוצלחים ביותר שניתן להעלות על הדעת עבור יצרנית שעונים. במסגרת שיתוף הפעולה של הובלו עם בולט, החברה השיקה קולקציית שעונים שלמה על שם הישג השיא שלו בשם “The King Power Usain Bolt”, כשבולט בעצמו נצפה באינספור הזדמנויות שונות עונד שעון (או שמא שעונים …) מבית הובלו.

הובלו דה קינג פאוור יוסיין בולט. מקור - הובלו.
הובלו דה קינג פאוור יוסיין בולט. מקור – הובלו.

ביי ביי טניס, שלום קריקט

במהלך שיווקי גאוני נוסף, הובלו, ששיתפה פעולה עם כמה מהספורטאים הגדולים בעולם, הפכה ליצרנית שעוני היוקרה השוויצרית הראשונה בעולם שהשקיעה אי פעם כסף בענף הקריקט, ענף הספורט השני בפופולריות שלו בעולם אחרי כדורגל. היצרנית הודיעה בשנת 2015 על שותפות עם גביע העולם בקריקט ולא פספסה את ההזדמנות להשיק שעון במחווה לאליפות, שעון כרונוגרף עם מוטיבים מענף הקריקט, שנקרא Classic Cricket Chronograph.

לאתר הובלו העולמי