יצרנית השעונים הגרמנית Nomos Glashütte היא אחת היצרניות המעניינות ביותר בעולם השעונים. החברה הצעירה הזאת מייצרת שעונים עם סגנון עיצובי מובהק והשעונים שלה נחשבים למוצלחים מאוד ובעלי תמורה גבוהה למחיר. הגורו מזמין אתכם להכיר ביחד איתו את החברה המעניינת הזאת קצת יותר לעומק.

הלוגו של חברת Nomos Glashütte.
הלוגו של חברת Nomos Glashütte.

1. חומת ברלין ו-Nomos Glashütte

Nomos Glashütte הוקמה חודשיים בלבד לאחר נפילת חומת ברלין, על ידי רולנד שוורטנר (Roland Schwertner), אשר עדיין מכהן בחברה כראש חטיבת המכירות. כיום עומדים בראש החברה שני אנשים המובילים אותה בשנים האחרונות – ג’ודית בורווסקי, אשר אחראית על המיתוג של החברה ואובה אהרנדט, אשר מכהן כמנכ”ל החברה. בניגוד למרבית יצרניות השעונים כיום, Nomos Glashütte היא יצרנית עצמאית אשר לא משתייכת לאף קונגלומרט. החברה מעסיקה כ-300 עובדים ברחבי העולם, מרביתם (כ-260) עובדים בעיירה Glashütte בעלת ההיסטוריה העשירה, כששאר העובדים, כ-40 במספר, עובדים במטה של Nomos Glashütte USA שבניו יורק ובמשרדי סוכנות הקריאטיב שמלווה את המותג, Berlinblau שבברלין.

2. מנגנונים תוצרת בית וחדשנות טכנולוגית יוצאת דופן

Nomos Glashütte מייצרת את כל המנגנונים שלה בעיירה Glashütte  (גלאסהוטה). בעיר זו נבנו שעונים מכניים מצוינים במשך מעל ל-170 שנה, כשניתן להשתמש בשם העיירה בתנאי שלפחות 50 אחוזים מרכיבי המנגנון מיוצרים שם. ב-Nomos Glashütte לא מתפשרים על המספר הזה ו-95 אחוזים מהמנגנון הם תוצרת בית, נתון יוצא דופן בעולם השעונים ומה שמאפשר לה להבטיח את איכות המנגנונים שלה. ל-Nomos Glashütte יש מחלקת מחקר ופיתוח יוצאת דופן אפילו בסטנדרטים השוויצריים, שאחראית למספר פטנטים כמו מכניזם התאריך ומחוון רזרבת הכוח. בשנת 2014, שיתוף פעולה של החברה ביחד עם האוניברסיטה הטכנית TU שבדרזדן הוביל לפיתוח מנגנון בריחה קנייני, ה-Nomos Swing System. הפרויקט ארך כמעט שבע שנים של מחקר ועם השקעה של 12 מיליון  יורו. התוצאה היא עצמאות טכנולוגית עבור החברה והאפשרות לייצר שעונים ללא הסתמכות על ידע חיצוני או פטנטים של חברות אחרות, משהו שיצרניות שעונים בודדות ברחבי העולם יכולות לבצע. נכון להיום, מרבית מנגנוני החברה מצוידים ב-Nomos Swing System.

הישג נוסף ש-Nomos Glashütte יכולה להתהדר בו הוא קליבר DUW 3001 שלה, שמגיע בעובי של 3.2 מ”מ בלבד, מנגנון דק יותר באופן יוצא דופן כמעט יותר מכל מנגנון אוטומטי אחר בעולם השעונים שמגיע בייצור סדרתי. למרות הממדים הקטנים שלו, ה-DUW 3001 נחשב למנגנון מדויק ביותר – שילוב ייחודי למדי בתעשיית השעונים, כשהוא אפשר ל-Nomos Glashütte להשיק שעונים אוטומטיים, פלח שוק חדש יחסית עבורה, כשהיא הייתה ידועה בעיקר בזכות מנגנונים עם מתיחה ידנית.

3. סגנון עיצובי מיוחד

Nomos Glashütte היא חברה ב-Deutscher Werkbund, אגודה בה חברים אומנים, אדריכלים, מעצבים ואנשי תעשייה גרמניים. מהאגודה הגיעו במרוצת השנים בתי הספר לעיצוב באוהאוס ו-ULM המפורסמים. שעוני Nomos Glashütte מבוססים על הרעיון של שילוב עיצוב נצחי עם אומנות יוצאת דופן ואיכות לאורך זמן. שעוני החברה משלבים עיצוב תעשייתי גרמני מעודן עם מעט מהרוח הצעירה והקלילה של ברלין, כשהם מהווים משב רוח מרענן בעולם השעונים עם העיצובים הדקים והעדינים שלהם.

4. רופאים ללא גבולות

החל משנת 2012, Nomos Glashütte משתפת פעולה עם ה-Ärzte ohne Grenzen, השלוחה הגרמנית של ארגון רופאים ללא גבולות, כשהחברה מייצרת שעונים במהדורות מוגבלות, בניסיון לעזור לארגון לגייס כספים לפרויקטים שונים של סיוע ברחבי העולם. לא מדובר בשיתוף פעולה רגיל, שכן לפני ש-Nomos Glashütte נבחרה לשתף פעולה באופן רשמי עם הארגון, היא עברה תהליך בדיקה ארוך וקפדני של הארגון ההומניטרי העולמי, בדיקות שמטרתן היה לוודא כי שיטות הייצור של החברה ומקורות החומרים שמהם מיוצרים שעוני החברה עומדים בהנחיות האתיות הקפדניות הנדרשות על ידי הארגון. השעונים שמיוצרים עבור הארגון מגיעים עם חתימה של ארגון הרופאים ללא גבולות מתחת לשעה שש של השעון וספרה 12 בצבע אדום.

שעונים במהדורה מוגבלת של Nomos Glashütte עבור ארגון רופאים ללא גבולות. מקור - Nomos Glashütte.
שעונים במהדורה מוגבלת של Nomos Glashütte עבור ארגון רופאים ללא גבולות. מקור – Nomos Glashütte.

5. מה צופן העתיד לחברה ?

בניגוד למגמה בתעשיית השעונים, ב-Nomos Glashütte מדווחים כי הביקוש לשעוני החברה גדל כל הזמן. בשנת 2016 הגידול במכירות שעוני החברה עמד על 24 אחוזים והחברה היא יצרנית השעוני הגדולה ביותר בגרמניה, כשאף חברה אחרת לא מייצרת יותר שעונים מכאניים ממנה. בנוסף, החברה גם נחשבת למובילה בשוק השעונים המקומי בגרמניה, במכירת שעונים מכאניים בטווח המחירים של 1,000 עד 5,000 אירו. אבל ההצלחה של Nomos Glashütte לא נעצרת בגבולות גרמניה. החברה מדווחת על גידול מתמשך בביקוש לשעוני החברה ברחבי העולם, כשהיא מייצאת שעונים ל-50 מדינות שונות, אם כי החברה מתמקדת בעיקר בהגדלת נתח השוק שלה בארה”ב, שהפכה לשוק השני בגודלו עבור שעוני Nomos Glashütte.

עובדות על Nomos Glashütte
עובדות על Nomos Glashütte