אם היינו שואלים אתכם מה מזכירה לכם המילה שבדיה, סביר להניח ששעונים לא היו בראש הרשימה שלכם. אבל לשמחתנו, עולם שעוני המיקרוברנד מאפשר לנו לטייל בין יבשות ומדינות, לגלות חברות שלא הכרנו ואת הסיפורים המעניינים מאחורי היזמים והחברות הללו. הפעם כפי שהצלחתם להבין, הגורו מזמין אתכם להצטרף אליו לטיול לשבדיה. להכיר את הסיפור מאחורי BRAVUR WATCHES והמייסדים שלה. זוג מייסדים שלמרבה ההפתעה, מגיעים ללא שום רקע בעולם השעונים.

BRAVUR WATCHES – ההתחלה המוזרה

אם אתם עוקבים אחרי כתבות המיקרוברנד שלנו, בוודאי שמתם לב שכמעט כל כתבה כזאת מתחילה בסיפור אהבה לשעונים מגיל צעיר. אז במקרה של BRAVUR WATCHES – אין שום סיפור רומנטי שכזה. קודם כל, בואו נבין מי החברה ומי עומד מאחוריה. BRAVUR WATCHES היא יצרנית שעוני מיקרוברנד משטוקהולם שבשבדיה. החברה הוקמה בשנת 2011 על ידי זוג חברים – מגנוס אפלריד (Magnus Äppelryd) ויוהאן סאהלין (Johan Sahlin). לשניהם יש רקע בעיצוב תעשייתי, אבל לאף אחד מהם אין רקע בתעשיית השעונים. למרבה ההפתעה, השניים מדגישים כי הם אפילו לא היו חובבי שעונים לפני הקמת החברה.

מייסדי החברה. מקור - GEAR PATROL.
מייסדי החברה. מקור – GEAR PATROL.

בראיון ל-Kaminsky Blog מספר מגנוס אפלריד, אחד המייסדים, כי ההוא בעל תשוקה עזה לאופניים וחליפות. הוא מדגיש כי בעבר הוא עבד בעיקר עם מוצרי ספורט וקמפינג. אפלריד מספר כי מה שהצית את התשוקה לעולם השעונים אצלו ואצל שותפו, זה החברה שהם הקימו. שניהם חיפשו אחר שעונים בעלי מראה ועיצוב מסוים. כשהם גילו שהם לא קיימים בשוק, הם החליטו להרים את הכפפה ולייצר אותם. אפלריד מספר כי הרעיון שלהם היה ליצור מותג שעונים שיהיה מזוהה עם עיצוב. הם רצו להשתמש באלמנטים עיצוביים ייחודיים ואחידים. הוא מדגיש כי מדובר יותר בשעונים שמונעים מעיצוב ופחות “שעוני אופנה”.

איך הם הגיעו לייצור שעונים?

בראיון למגזין GEAR PATROL, מספר אפלריד כי הוא וסאהלין חברים לאורך שנים רבות. הוא מספר על שיחות רבות בהן הם חלקו את החלום לייצר משהו ביחד. אבל הוא מדגיש כי שעונים לא היו מעולם על הפרק. הוא מספר על מגוון רחב של רעיונות שהשניים העלו. החל ממוצרים הקשורים לרכיבה על אופניים, תשוקה משותפת לשניהם ועד לנעליים. רק כשאלפריד בעצמו היה צריך לקנות שעון, הם מבינים שהם לא מצליחים למצוא בשוק משהו שיתאים לטעם שלהם והם מחליטים להקים חברת שעונים משלהם.

BRAVUR WATCHES – מתחילים לקבל צורה

בשלבים הראשונים, השניים מתחילים לייצר שעוני קוורץ. עם זאת, אפלריד מדגיש כי כבר מהשלב הראשון הם שמים דגש רב על איכות גבוהה. לאחר השקת השעונים הראשונים של החברה, השניים מחליטים לשנות כיוון. הם מתחילים לגלות את העולם הקסום של שעונים מכאניים. עם זאת, הם מדגישים כי עדיין מדובר במותג המונע מעיצוב בהיבטים רבים. השניים מספרים כי אחד היתרונות המשמעותיים שלהם לדעתם הוא הזהות העיצובית של החברה. במקביל, הם שמים דגש רב על החומרים והרכיבים המשמשים לשעוני החברה ולא מתפשרים על האיכות שלהם.

ההשראה העיצובית והשעונים הראשונים

אלפריד מספר כי השעון הראשון שלו היה שעון כרונוגרף של טיסו. הוא קיבל אותו לרגל סיום לימודי בית הספר התיכון שלו. השעון הבא שלו, או לפחות השעון המשמעותי הבא שהוא זוכר, כפי שהוא מציין, הוא שעון של סרטינה. אלפריד מספר כי זה היה השעון שהצית בו ובסאהלין את הרעיון להקים את החברה שלהם. גם השעון הזה הגיע במתנה לסיום לימודים. הפעם היה זה אלפריד שהעניק מתנה לעצמו לרגל סיום לימודיו באוניברסיטה. עם זאת, הוא מדגיש כי שניים מהשעונים האהובים ביותר עליו בעולם הם הקרטייה טנק והרברסו של ייגר לה-קולטרה. הוא קורא להם “יצירות מופת”. אלפריד אומר כי מדובר בשעונים בעלי אופי ייחודי ועיצוב קלאסי, כזה שלעולם לא יוצא מהאופנה. הוא אפילו אומר כי הוא בהחלט היה מתגאה לעצב שעונים כאלו, שעונים שיכולים להתאים למגוון רחב של סגנונות לבוש.

השעון הראשון של החברה, ה-BW001. מקור - אתר החברה.
השעון הראשון של החברה, ה-BW001. מקור – אתר החברה.

אלפריד מספר כי ההשראה העיצובית לשעון הראשון של החברה, ה-BW001, הגיעה דווקא ממצלמות וינטאג’. השניים שילבו טקסטורה בצורת קצה מטבע על גוף השעון. הטקסטורה הזאת תהפוך בהמשך לאחד האלמנטים העיצוביים המזוהים ביותר עם החברה.

הוא מספר כי הם כל הזמן מחפשים אחר מקורות השראה. הם אוספים חומרים, צבעים, טקסטורות ועוד כל הזמן – “אם ראינו תמונה ומופיע בה צבע שאהבנו או צורה, אנחנו מנסים להעביר אותם אל עולם השעונים”. כך למשל, את ההשראה לצבע הלוחות של שעוני ה-Scandinavia של החברה, השניים קיבלו ממזוודה שהם ראו. אלפריד אומר כי הם מקבלים השראה ורעיונות כל הזמן ומכל מקום.

לימודי עיצוב – יתרון או חסרון?

אלפריד אומר כי לו ולשותפו, סאהלין, יש רקע בעיצוב תעשייתי. הרקע הזה מאפשר להם להתעמק בכמעט כל פרט ופרט בעיצוב ותכנון השעונים שלהם. עם זאת, הוא מדגיש כי מדובר לפעמים גם בחסרון. היות ושניהם לא מוכנים להתפשר על שום פרט, פעמים רבות התוצאה הסופית היא תהליך עיצוב ופיתוח שלוקח זמן רב הרבה יותר ממה שהם חשבו. אלפריד אומר – “עבורנו, שעונים הם השילוב המושלם בין עיצוב תעשייתי ופריטי לבוש לגברים. זה מוצר שאתה לובש ביום יום ומוצר שמיוצר בדיוק הגבוה ביותר ועם מורכבות מכנית גבוהה. זהו שילוב נפלא. אנחנו מעצבים שעונים שיעבדו בצורה מושלמת בחיי היום יום. שעונים שיהפכו לבני לוויה נהדרים. שעונים שיהיו בעלי פונקציונליות, אבל עם סטייל ועיצוב מוקפד. אנחנו לא מעוניינים כל כך בייצור שעונים שאפשר לקחת לחלל או למעמקי הים. אנחנו לעולם לא משיקים שעון שלא היינו לובשים בעצמנו, זה משהו שחשוב מאוד עבורנו”.

עיצוב מינימליסטי ומוקפד. מקור - אתר החברה.
עיצוב מינימליסטי ומוקפד. מקור – אתר החברה.

איזון בין עבודה ותחביבים

אלפריד מספר כי למרות התשוקה המשותפת של שני מייסדי החברה לתחום הרכיבה על אופניים, הם עדיין לא הצליחו להביא את התשוקה הזאת לידי ביטוי בשעונים שלהם. עם זאת, הוא מספר כי הם מרבים לצאת לטיולי רכיבה על אופניים. פעמים רבות הם יוצאים לרכיבה משותפת בשעות הבוקר למשך מספר שעות. את שעות אחר הצהריים הם מקדישים לעבודה מאומצת במשרד. בשעות הללו הם מתכננים את האסטרטגיה של החברה ועובדים על עיצובים חדשים. אלפריד אומר כי מדובר בשילוב מושלם שמעניק להם אנרגיה מצד אחד והשראה מצד שני.

הנקודה השבדית

בניגוד למה שאפשר היה לחשוב, אלפריד מדגיש כי השעונים של החברה הם לא באמת בעלי זהות שבדית-סקנדינבית. הוא אומר כי הוא וסאהלין לא באמת “מינימיליסטיים טהורים” כפי שאפשר היה לצפות. עם זאת, הם כל הזמן מנסים למצוא את האיזון הנכון בין עיצוב נקי ופשוט עם הקפדה על פרטים. אנחנו מנסים ליצור פרטים עדינים ככל האפשר. פרטים שלא תבחינו בהם במבט ראשון, אבל ככל שתעמיקו במבט שלכם תגלו אותם. מבחינתנו הסגנון השבדי-סקנדינבי אומר – לשים את המשתמש/עונד השעון במרכז. בנוסף, זה גם מתבטא בבחירת חומרים, שם האיכות והאותנטיות חשובות מאוד עבורנו.

BRAVOUR WATCHES. מקור - אתר החברה.
BRAVOUR WATCHES. מקור – אתר החברה.

נקודה נוספת שאלפריד מדגיש, היא העובדה שהם מרכיבים את השעונים בסטודיו שלהם ומנסים להשתמש ככל האפשר בחומרים המיוצרים בשבדיה. הוא מציין כי ביצוע ההרכבה והבדיקות לבד נותן להם שליטה טובה יותר על הייצור והאיכות, נקודה שחשובה מאוד עבור שני מייסדי החברה. הוא מדגיש כי הייצור בסטודיו המקומי מרחיב את הידע הטכני והידע “אינהאוס” שנצבר בחברה. למשל, כל מנגנון של החברה עובר בדיקות דיוק בתוך החברה. אם יש צורך, הם גם מווסתים את המנגנון בהתאם לתיקונים הנדרשים. יתרון נוסף הוא במתן האפשרות ללקוח לבקר את הסטודיו ולראות את תהליך ההרכבה של השעון בזמן אמת.

בשורה התחתונה, אלפריד אומר – “אנחנו גאים בהיותנו מותג שבדי. לשבדיה יש מוניטין חזק מאוד, הן מבחינה עיצובית והן מבחינת איכות. בשבדיה ניתן למצוא כמה מיצרני הפלדה המובילים בעולם. בגלל זה בחרנו להשתמש בפלדה שבדית עבור השעונים שלנו. הבחירות שלנו נעשות קודם כל בגלל תשומת הלב שלנו לפרטים ולאיכות. אבל זה לא הופך את זה לקל יותר עבורנו או זול יותר. עלות ההרכבה בשבדיה כמעט זהה לעלות הרכבת שעון בשוויץ. עם זאת, אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו יודעים להעריך את העובדה שהשעון נבנה במיוחד עבורם.

BRAVOUR WATCHES – המעבר לשעונים מכאניים

אלפריד מציין כי המעבר למנגונים מכאניים מוסיף ערך רב מבחינתם לשעונים שלהם. הוא מספר כי גם המנגנונים שלהם נבחרים בקפידה, ממש כמו כל רכיב אחר בשעונים. אלפריד אומר כי מנגנון מכאני מוסיף משהו מיוחד לשעונים של החברה וכי מדובר בסופו של דבר ביצירות נפלאות. אלפריד אומר כי מדובר גם בניגוד נהדר בין החיים הדיגיטליים והעולם המקוון שאנו חיים בו. הוא אומר “העניין בשעונים מכאניים רק הולך וגובר בשנים האחרונות ונראה שזה לא הולך להשתנות בקרוב”.

מנגנונים אוטומטיים בשעוני החברה. מקור - אתר החברה.
מנגנונים אוטומטיים בשעוני החברה. מקור – אתר החברה.

BRAVUR WATCHES – לאן ממשיכים מכאן?

אלפריד מספר כי השניים השיקו את השעון האוטומטי הראשון שלהם בשנת 2017. השעון הזה סימן גם את תחילתה של פעילות ההרכבה והבדיקה בסטודיו של החברה בשבדיה. השעון הזה היה הצעד הראשון בכיוון החדש שאליו צועד המותג. הוא אומר כי הם רואים כי המותג ממשיך להתקדם בכיוון הזה. אלפריד וסאהלין רוצים להרחיב ככל האפשר את השימוש בחומרים ובחלקים משבדיה. הוא אומר כי זה מאפשר להם לקבל שליטה טובה יותר בתהליך הייצור. בנוסף, זה משדרג את היכולות שלהם להמשיך ולעשות שעונים באיכות הגבוהה ביותר ובגימור ללא דופי. הוא מספר כי הם חשבו להשיק ליין תיקים תחת המותג BRAVUR, אבל הם מרגישים שהחברה עדיין לא בשלה לכך.

BRAVUR WATCHES – השעונים

החברה מציעה כרגע שעוני קוורץ ושעונים אוטומטיים.

בסדרת הקוורץ, החברה מציעה שני דגמים – ה-BW001, השעון הראשון של החברה וה-BW002. תג המחיר שלהם מתחיל ב-520 דולרים ויכול לטפס עד ל-730 דולרים.

בשעונים האוטומטיים, החברה מציעה את הדגמים הבאים –

  • גרנד טור – שעוני כרונוגרף במראה וינטאג’י, במחיר של 2,450 דולרים. דגם חדש בסדרה מגיע בשבועות הקרובים, תאריך ההשקה שלו – 14.08.2021.
  • BRAVUR X WINGÅRDH LIMITED EDITION – שעוני דרס עם תאריכון בשעה 6, במחיר של 1,290 דולרים.
  • Geography Series – שעוני GMT במראה דרסי, במחיר של 1,450 דולרים.
  • Scandinavia – שעוני דרס אלגנטיים במחיר של 995 דולרים. שני דגמים במהדורה מוגבלת זמינים במחיר של 1,150 דולרים.
  • BW003 – שעונים במראה וינטאג’י נהדר, במחיר התחלתי של 1,120 דולרים.

הטיפים של מייסדי BRAVOUR WATCHES לחברות מיקרוברנד אחרות

אלפריד מספר כי החלק הקשה ביותר בלהיות חברת מיקרוברנד, הוא למצוא את הספקים הנכונים. הוא מדגיש כי כיום מרבית הספקים מוכנים לעבוד עם חברות מיקרוברנד קטנות, זאת בניגוד למצב בשנים הראשונות של החברה, אז זה היה הרבה יותר קשה למצוא ספקים שיסכימו לעבוד עם החברה. בנוסף, זה הופך להיות קשה הרבה יותר לבלוט בשוק, עם המגוון הרחב של חברות שקיימות בשוק ומצטרפות אליו ללא הפסקה.

BRAVUR WATCHES. מקור - אתר החברה.
BRAVUR WATCHES. מקור – אתר החברה.

הטיפ שלו למי שמתכנן להקים חברה חדשה בעולם השעונים – להיות מוכנים לעובדה שהכל ייקח הרבה יותר זמן ממה שאתם חושבים. “אנשים מסתכלים על מעט חברות שהצליחו ממש מהר. חשוב מאוד להבין כי עבור מרבית המותגים, מדובר בעבודה קשה מאוד. עבודה שנמשכת שנים רבות, לפני שתקבלו תגמול כלשהו ממנה, אם בכלל”.

BRAVUR WATCHES. מקור - אתר החברה.
BRAVUR WATCHES. מקור – אתר החברה.

מלבד הטיפים בכל הקשור להקמת החברה והמאמץ הרב שכרוך בכך, אלפריד מספק טיפים נוספים להצלחה. “תדאגו לשירות לקוחות טוב. פתחו קשר מצוין ואישי עם הלקוחות שלכם. זה אולי המפתח החשוב ביותר להצלחה וזה מה שיגרום לאנשים בסופו של דבר לדבר באופן חיובי על המותג שלכם. מערכת היחסים הזאת תאפשר לכם להפוך אפילו חוויה שלילית לחוויה חיובית, עם מאמץ ורצון לתקן ולהבין את הלקוח”.

למעבר לאתר של החברה.