לצד מותג הגרנד סייקו, סייקו מחזיקה מותג יוקרתי נוסף, שקצת פחות מוכר לחובבי שעונים, סוג של סוד שמור לאניני טעם – מותג ה-Credor. המילה Credor מגיעה מהמילים בצרפתית Crête d’Or – סמל זהב. מדובר בשעונים שמגיעים בדרך כלל כשהם עשויים מסגסוגות יוקרתיות ומשלבים בתוכם את המיטב שיש לעולם ההורולוגיה להציע. תחת המותג הזה, הציגה סייקו בשנות השבעים של המאה הקודמת שעון במסגרת שיתוף הפעולה עם מעצב השעונים האגדי ג׳רלד ג׳נטה – ה-Locomotive, שעון שנחשב עד היום לאחד השעונים החשובים ביותר של המותג. לרגל חגיגות ה-50 למותג ה-Credor, סייקו החליטה להשיק את השעון הזה מחדש במהדורה מוגבלת של 300 יחידות, מוזמנים להכיר את השעון החדש – Credor Locomotive Reissue, ביחד איתנו.

אז מה חדש בעצם?

תרשו לנו להתחיל בקצת רקע. כשאנחנו חושבים על ג׳רלד ג׳נטה, אנחנו חושבים באופן טבעי על שעון הרויאל אוק, אולי השעון האייקוני ביותר שמזוהה איתו ואחד השעונים החשובים ביותר בעולם שעוני היוקרה. אבל ג׳נטה שיתף פעולה עם מספר רב של חברות, אחת מהן הייתה סייקו-Credor, עבורה הוא עיצב את שעון ה-Locomotive – ״הקטר״. ג׳נטה בחר בעצמו את השם לשעון, כשהוא מציין כי השם מסמל את כוחה של רכבת נוסעת ואת התפיסה הצרפתית של ״כוח מניע״. כאן בעצם ג׳נטה שילב גם ציפייה-תקווה ל-Credor-סייקו עצמה, כשהוא מקווה כי השעון הזה ידחוף את קרדור ואת סייקו קדימה.

העיצוב המקורי של ג׳נטה
העיצוב המקורי של ג׳נטה

לשחזור השעון הזה, סייקו התבססה על הסקיצות המקוריות של ג׳נטה, כשכל פרט ופרט בשעון נבחן מחדש ושוחזר בהתאם לסקיצות הללו, כמובן תוך שימוש ביכולות הייצור המודרניות והמתקדמות של עולם השעונים.

Credor Locomotive Reissue – מפרט טכני

השעון החדש של Credor מגיע בגוף העשוי מטיטניום, בקוטר של 38.8 מ״מ. גוף השעון הוא הגוף האייקוני של ה-Locomotive המקורי – בזל משושה עם שישה ברגים. עם זאת, בברגים למשל אנו רואים את אחת הדרכים שבהן סייקו שיפרה את העיצוב המקורי, כשהברגים לא רק דקורטיביים, אלא גם הותאמו כדי להיות פונקציונליים, מה שיקל על הטיפול והתחזוקה של השעון.

Credor Locomotive Reissue
Credor Locomotive Reissue

השעון מגיע עם לוח שחור, עם תבנית מרשימה שבוהקת ומציגה הבזקים של אור עם פגיעה של אור בה. התבנית המיוחדת מושגת באמצעות רינדור דיגיטלי עם כ-1,600 קווים רדיאליים, כשלאחר מכן משתמשים במכונה מיוחדת כדי לחרוט את הקווים הללו בצורה מדויקת.

הלוח המיוחד של השעון
הלוח המיוחד של השעון

בשעה 3 אנו מוצאים את חלונית התאריכון של השעון, כשבשעה 12 אנו מוצאים את האינדקס הכפול, כפי שג׳נטה צייר בשעון המקורי.

בזל משושה עם ברגים פונקציונליים
בזל משושה עם ברגים פונקציונליים

עוד מסימני ההיכר של השעון – כתר הממוקם בשעה 4 וכמובן צמיד עם חוליות עם שתי שורות מרכזיות של חוליות מחודדות בצורת משושה.

הצמיד המיוחד של השעון
הצמיד המיוחד של השעון

Credor Locomotive Reissue – מנגנון

בתוך השעונים החדשים משלבת סייקו את קליבר CR01 – מנגנון אוטומטי חדש ובלעדי למותג Credor, שעוצב כדי שהשעון יוכל להגיע בעובי של 8.9 מ״מ בלבד. המנגנון פועל בקצב של 28,800 ויברציות לשעה, כשהוא מציע רזרבת כוח של 45 שעות ודיוק של 15+/10- שניות ליום.

המנגנון החדש של השעון
המנגנון החדש של השעון

גם כאן אנו רואים את השדרוג שסייקו עשתה בשעון החדש לעומת השעון המקורי, שהגיע עם מנגנון קוורץ, פסגת הטכנולוגיה והכוח העולה בעולם השעונים של אותן שנים.

גב שעון ה-Credor Locomotive Reissue
גב שעון ה-Credor Locomotive Reissue

כמה זה עולה לנו?

השעון החדש של קרדור, רפרנס GCCR999, יהיה זמין לרכישה מסביב לעולם החל מאוגוסט 2024. תג המחיר שלו יעמוד על 14,400 אירו. השעון יגיע כאמור במהדורה מוגבלת ממוספרת של 300 יחידות.

גב שעון ה-Credor Locomotive Reissue
גב שעון ה-Credor Locomotive Reissue

השורה התחתונה

סייקו-קרדור משחזרת את אחד השעונים החשובים בהיסטוריה שלה וכזה שמחזיר אותנו לתקופה אולי הזוהרת ביותר של עולם שעוני היוקרה ומזכיר לנו שלמרות שג׳רלד ג׳נטה מזוהה כל כך עם תעשיית השעונים השוויצרית, גם ליפן יש לא מעט להציע לחובבי שעוני יוקרה.

למידע נוסף על השעון החדש באתר של Credor.