אם עקבתם אחרי סדרת הכתבות שלנו על יצרניות המיקרוברנד, בוודאי שמתם לב שרובן מייצרות שעוני צלילה. ההסבר לכך פשוט וכתבנו עליו במספר רב של כתבות. מרבית החברות הללו מודות בפה מלא שהן מייצרות שעונים שיהיה להן קל למכור. חובבי שעונים מעדיפים שעוני צלילה (מבלי להגיד את השם המפורש סאבמרינר …) ולכן רובן מנסות לקלוע לטעם של הצרכנים ומייצרות שעוני צלילה. החברה שאותה נכיר היום, לקחה את העובדה הזאת צעד אחד קדימה. אפשר להגיד שהיא אחת היצרניות הבולטות בתחום שעוני הצלילה בעולם המיקרוברנד היום – DEEP BLUE. מוזמנים להכיר אותה ביחד איתנו ולגלות עובדה אחת מפתיעה במיוחד אודות החברה. צלילה נעימה.

DEEP BLUE – ההתחלה

DEEP BLUE הוקמה בשנת 2006. כמו מרבית יצרניות המיקרוברנד, מדובר בחברה צעירה עם מתחת לשני עשורים של פעילות. אם כי בעולם המיקרוברנד – היא נחשבת כבר “זקנה”. בעצם, אפשר להגיד שבמקרה של DEEP BLUE אתם נהנים – כמעט – משני העולמות. מצד אחד יצרנית צעירה שמתנהגת בקודים של החברות החדשות – קשר ישיר ובלתי אמצעי עם הלקוחות. מצד שני חברה שמייצרת שעונים כבר כמעט 15 שנים וזוכה למוניטין מוצלח בתחום, כשהשעונים שלה נחשבים לאמינים.

DEEP BLUE – הנקודה הישראלית

אם תכנסו לאתר של DEEP BLUE, תגלו בתחתית האתר לוגו – U.S BASED COMPANY. כמו מרבית חברות המיקרוברנד, גם DEEP BLUE מגיעה מחוץ לשוויץ. אבל, למרות הניסיון להדגיש כי החברה ממוקמת בארצות הברית, תתפלאו לגלות כי מייסד החברה הוא ממוצא ישראלי …

חברה הממוקמת בארצות הברית עם שורשים ישראליים. מקור - אתר החברה.
חברה הממוקמת בארצות הברית עם שורשים ישראליים. מקור – אתר החברה.

יורדים למעמקים

כפי שאפשר להבין משם החברה ומהכתבה שלנו עד עכשיו, החברה מתמחה בשעוני צלילה. אבל אולי כבר בשם של החברה – DEEP BLUE (כחול עמוק) מסתתר הרמז לעד כמה החברה מחויבת לתחום שעוני הצלילה. בניגוד ליצרניות מיקרוברנד שמייצרות שעוני צלילה שלרוב רק “נראים” כמו שעוני צלילה, ל-DEEP BLUE יש שעוני צלילה העמידים למים בעומק של עד ל-330 ו-500 מטרים ואפילו שעונים העמידים למים בעומק של עד ל-2000 מטרים. אין ספק כי מדובר בנתון שמעמיד את החברה בשורה הראשונה עם מיטב יצרניות שעוני הצלילה בעולם, בין אם הן מגיעות משוויץ, איטליה או יפן.

DEEP BLUE - שעוני צלילה מקצועיים. מקור - אתר החברה.
DEEP BLUE – שעוני צלילה מקצועיים. מקור – אתר החברה.

הקווים המנחים לשעוני החברה

ב-DEEP BLUE פועלים לפי מספר קווים מנחים בייצור שעוני החברה. הבולטים והחשובים שבהם – יצירת ערך מוסף ותמורה גבוהה למחיר. בחברה מקפידים על יצירת שעונים שיישארו מדויקים ואמינים גם לאחר חשיפה לתנאים הסביבתיים הקשים ביותר שאליהם נחשפים צוללנים. בנוסף, החברה מתמקדת ביצירת שעונים בעלי תמורה גבוהה למחיר.

שעון כרונוגרף של החברה. מקור - אתר החברה.
שעון כרונוגרף של החברה. מקור – אתר החברה.

החברה מציעה שעוני צלילה מוצלחים במחירים של החל מכמה מאות דולרים. הדגמים הללו מבוססים על קליבר NH 35 האוטומטי של סייקו (קיימים גם דגמים זולים יותר מבוססי מנגנון קוורץ). בקצה העליון של מחירים אפשר למצוא את שעון ה-DAYNIGHT RECON GMT של החברה. ה-DAYNIGHT RECON GMT מגיע עם עמידות למים בעומק של עד ל-500 מטרים וכפי שאפשר להבין משמו, הוא מגיע עם קומפליקציית GMT – אזור זמן נוסף. הוא מבוסס על קליבר 2893-2 של ETA ומגיע בתג מחיר של 1,666 דולרים. נשמע לכם יקר? נסו לרכוש שעון כזה של יצרנית שעונים שוויצרית ותספרו לנו כמה הוא עלה לכם …

חדשנות טכנולוגית

כבר מהימים הראשונים שלה, DEEP BLUE הצליחה לזכות ללא מעט תשומת לב מחובבי שעונים ברחבי העולם. זאת בעיקר הודות לחדשנות שלה בתחום הטכני. למשל – שעוני צלילה שנבחנו בעומק של עד ל-3,000 מטרים (דגם שייצורו הופסק), מדי עומק, בזלים מזכוכית ספיר או בזלים מזכוכית ספיר. בנוסף, החברה שילבה ומשלבת גם כיום שסתומי הליום בשעונים שלה ושילוב שפופרות גז טריטיום. שפופרות גז הטריטיום הופכות את השעונים של החברה לקריאים הרבה יותר בתנאי תאורה נמוכה – סביבת העבודה הטבעית של שעוני צלילה. בניגוד לחומרים אחרים, הטריטיום מספק תאורה הנקראת “Radio-Luminescence” – תאורה בעוצמה נמוכה יחסית, אבל כזאת שמספקת הארה רחבה מבלי לפגוע בראיית הלילה של המשתמש.

DEEP BLUE - תאורת טריטיום. מקור - אתר החברה.
DEEP BLUE – תאורת טריטיום. מקור – אתר החברה.

השקעה במחקר ופיתוח

ב-DEEP BLUE משקיעים רבות במחקר ופיתוח. זה אולי נשמע לכם בסיסי שחברה שמייצרת שעונים, או כל חברה בעצם בעולם שמייצרת מוצרים, תשקיע במחקר ופיתוח. אבל זה לא מובן מאליו, בטח לא בין יצרניות המיקרוברנד. מרבית היצרניות הללו מתבססות על רכיבים שזמינים לרכישה בכמויות ופשוט מרכיבות אותן בתוך גופי שעונים בעיצוב שלהן. אין שום דבר רע בכך, כשמדובר בשעונים עם עמידות למים בעומק של עד ל-100-200 מטרים. אבל כשמדובר בחברה שמייצרת ששואפת לייצר שעוני צלילה מקצועיים, המחקר והפיתוח הופכים לחשובים הרבה יותר. החברה חוקרת ולומדת חומרים שונים ובודקת כיצד הם יתפקדו במעמקי הים, כך הצליחה כאמור החברה לייצר שעון העמיד למים בעומק של עד ל-3,000 מטרים. הישג מרשים לכל הדעות.

DEEP BLUE – היקפי ייצור, באזל 

כפי שציינו, DEEP BLUE היא חלק מעולם המיקרוברנדים. אבל אם ננסה לדייק, מדובר בחברה גדולה מאוד בהיקף הייצור שלה. במספר כתבות אודות החברה במגזיני שעונים מוכרים ובולטים ברחבי העולם, דובר על היקפי ייצור גדולים יותר משל לא מעט שמות מוכרים בתעשיית השעונים. בנוסף, החברה הופיעה מספר פעמים בתערוכת באזלוורלד עם שעוני הצלילה שלה וזכתה ללא מעט שבחים מעיתונאים מעולם ההורולוגיה וחובבי שעונים מרחבי העולם.

DEEP BLUE – PRECISION DIVER

המוטו של החברה הוא PRECISION DIVER. ב-DEEP BLUE עושים את כל המאמצים להצדיק את המוטו הזה – שעון צלילה מדויק. שעוני הצלילה מצליחים לשמור על עמידות, אמינות ודיוק גם בתנאים הקשים ביותר, כאמור, במקרים מסוימים בשעונים עם עמידות למים בעומק של עד ל-3,000 מטרים. במהלך הכנת כתבה זאת קראנו לא מעט ביקורות על שעוני החברה – בין אם ביקורות של אתרים מקצועיים או ביקורות משתמשים – ברוב המוחלט של המקרים מדובר בביקורות חיוביות מאוד ומפרגנות מאוד לשעונים של החברה ולתמורה הגבוהה למחיר שהם מספקים.

בשנת 2013 הפיק מגזין שעוני היוקרה WATCHPRO סדרת כתבות על שעוני צלילה. סדרת הכתבות נפתחה בראיון עם מנכ”ל חברת DEEP BLUE, סטן בטש, שסיפר לאנשי WATCHPRO על עולם שעוני הצלילה והמקום של החברה בתחום. מהראיון אפשר לקבל מספר תובנות מעניינות לגבי החברה.

בטש פותח את הראיון במידע כללי על שעוני צלילה – “שעוני הצלילה המקוריים הגיעו עם מטרה קפדנית. הם נועדו לשימושים צבאיים או מקצועיים כמו חקר ים עמוק. השעונים האלה נקראו שעוני כלים – Tool Watch. הם ביצעו תפקיד ספציפי מאוד. בעקבות רצון הצרכנים להגשים את חלומותיהם ולהתחבר לעולם של חקר הים העמוק, יצרניות השעונים ביצעו התאמות עיצוביות באסתטיקה של השעונים, תוך שמירה על אותו פורמט בסיסי. העמידות במים הפכה לשדה קרב עם תחרות קשה בין חברות, כשהצלילות מגיעות לעומקים חדשים ובלתי נתפסים עד לפני זמן קצר. בימים אלו אנו רואים עלייה בשימוש בחומרים ורכיבים חדשים בתעשיית שעוני הצלילה. רכיבים כמו בזלים קרמיים או בזלים העשויים מזכוכית ספיר. תוספות מתכווננות לצמידים המתאימים את השעונים לחליפות הצלילה. אבל מעל הכל, אני חושב שראוי לציין את השימוש הגובר בחומרים זוהרים להגברת הקריאות של השעונים”.

ההבדל בין שעון צלילה לשעון רגיל

בטש מגדיר בראיון את הפונקציות הבסיסיות המפרידות בין שעון צלילה לבין שעון “רגיל” –

“הסטנדרטים של שעון צלילה אמיתי נקבעו על ידי הארגון הבינלאומי לתקינה (ISO). התקן ISO 6425 הפך לקו המנחה של שעוני צלילה אמיתיים המוכנים לשימוש במעמקי הים. חלק מהדרישות הבולטות של התקן הן – בזל חד כיווני, סימון דקות על בזל השעון, בדיקות דיוק, מחוג שניות רץ עם קצה זוהר ועוד. שעוני ספורט רגילים לא מגיעים עם דרישות או מאפיינים כלשהם, מלבד בקשות המשתמשים והיכולת של החברה לשלב אותן מבחינה עיצובית בשעון.”

מתמחים בשעוני צלילה וציוד נלווה לעולם הצלילה המקצועית. מקור - אתר החברה.
מתמחים בשעוני צלילה וציוד נלווה לעולם הצלילה המקצועית. מקור – אתר החברה.

בטש מספר על המעבר או איך הופכים שעון צלילה מקצועי לשעון מסחרי ובעצם איך משלבים את דרישות ומאפייני התקן ISO 6425 בתוך שעונים שיתאימו לציבור הרחב –

“המראה הבסיסי תמיד יהיה שם. גוף שעון עם בזל צלילה. בין אם מדובר בבזל פנימי או חיצוני. אנחנו ב-DEEP BLUE משתפים פעולה עם חוקרי נשיונל ג’אוגרפיק, כך אנו זוכים לקבל פידבק משמעותי מצרכי הצוללנים. הדבר החשוב ביותר הוא הבהירות והקריאות של השעונים. היות ואופי הצלילה הוא לפעמים קשוח, קריאות הופכת למשמעותית ביותר. מכיוון שתאורה (LUME) משחקת תפקיד עצום בכל שעון צלילה, אנחנו משקיעים מאמצים רבים בפיתוחים בתחום זה. בנוסף, אנחנו מתמקדים לרוב בשעונים גדולים יחסית, כאלו שיתאימו לשימוש מעל חליפות צלילה. בסוף התהליך, מנסים למצוא את גודל גוף השעון הנכון וכמובן שילוב צבעים מוצלח.”

מה מייחד את השעונים של DEEP BLUE

בטש מספר כי מה שחשוב לצרכנים, בעיקר בתחום שעוני הצלילה, היא מערכת יחסים עם מקצועני צלילה. זאת בניגוד לחברות שמתשמשות בסלבריטאים לפרסום השעונים שלהם, שבפועל “צוללים רק בשולחן”. בטש מזכיר כי ההיסטוריה, או בעצם ההצלחה של רולקס, נבנתה על העובדה שהשעונים של החברה עמידים במים. מערכת היחסים הזאת עם צוללנים מקצועיים מבטיחה כי השעונים נמדדים במהלך צלילות בתנאים המפרכים ביותר והחברה יכולה לעקוב אחרי הביצועים שלהם. בטש אומר כי בדיקת שעון צלילה בעומק של מעל ל-200 מטרים מבטיחה שעון איכותי שיתפקד היטב בזמן אמת. בטש מספר כי העמידות והאמינות הזאת חשובים לא רק לצרכנים, אלא גם למשווקים. בסופו של דבר, משווקים רוצים למכור מוצר אמין, עמיד ואיכותי. מוצר שיעניק ללקוחות שלהם תמורה גבוהה למחיר וכזה שהם יודעים שיש מאחוריו מותג מוכח.

קשר הדוק לעולם הצלילה. מקור - אתר החברה.
קשר הדוק לעולם הצלילה. מקור – אתר החברה.

שעוני החברה

אם זה לא היה ברור לכם עד עכשיו, אז DEEP BLUE מציעה – שעוני צלילה.

השעונים הזולים ביותר בקולקציה של החברה כיום הם שעוני הנשים “LIZZY BLUE”. שעונים עם לוחות צבעוניים ועם שסתום שחרור הליום (!). השעונים עמידים למים בעומק של עד ל-200 מטרים ומגיעים עם מנגנון רונדה 515 השוויצרי. תג המחיר שלהם עומד על 216 דולרים.

בקצה העליון של דגמים, אנו מוצאים את ה-DAYNIGHT RECON GMT אותו הזכרנו. שעון צלילה עם קומפליקציית GMT, עם עמידות למים בעומק של עד ל-500 מטרים. הוא מגיע עם קליבר ETA 2893-2 ועם תג מחיר של 1,666 דולרים.

בתוך טווח המחירים הזה החברה מציעה מגוון רחב של שעוני צלילה נהדרים. למשל – ה-PRO SEA DIVER 1000. שעון צלילה בקוטר של 45 מ”מ, עם בזל קרמי ועם קליבר NH 36 האוטומטי של סייקו. הוא מגיע עם עמידות למים בעומק של עד ל-1000 מטרים. תג המחיר שלו – 475 דולרים.

שעון מעניין נוסף של החברה, הוא דגם הברונזה CuSn6 Daynight Tritium. שעון צלילה בגוף העשוי מפלדת אל-חלד, עם בזל מברונזה. השעון מגיע בקוטר של 45 מ”מ ועם קליבר מיוטה 9015 האוטומטי. השעון עמיד למים בעומק של עד ל-500 מטרים והוא מגיע במחיר של 1,499 דולרים.

DEEP BLUE – לא רק שעונים

ב-DEEP BLUE לא מציעים רק שעונים למכירה. החברה ממתגת את עצמה כמותג מוביל בעולם הצלילה ואפשר למצוא מגוון רחב של מוצרים שלה המיועדים לעולם הזה –

  • תיקי גב
  • כובעים וכובעי גרב
  • קופסאות אטומות למים לנשיאת השעונים
  • חולצות פולו
  • מכלי צלילה
  • מחזיקי מפתחות, עטים, שרשראות ותליונים
  • אביזרי נוי כמו קסדת צוללנים או תיבת אוצר
  • חליפות צלילה

כל המוצרים מגיעים עם המיתוג של DEEP BLUE כמובן. בכך מחזקת החברה את הקשר שלה לעולם הצלילה ומאפשרת לחובבי המותג להנות ממגוון רחב של מוצרים מתוצרתה.

DEEP BLUE – לסיכום

DEEP BLUE היא יצרנית מיקרוברנד יוצאת דופן. בין אם בודקים את מגוון המוצרים שלה, היקף הייצור שלה וכמובן – השעונים שלה. החברה בחרה להתמקד בשעוני צלילה, אבל היא עושה זאת בצורה המקצועית ביותר. השעונים של החברה הפכו לשם דבר בקרב חובבי צלילה, בעיקר בארצות הברית, אבל גם מחוץ לה.

שעון צלילה של DEEP BLUE. מקור - אתר החברה.
שעון צלילה של DEEP BLUE. מקור – אתר החברה.

במבט ראשון, אתר החברה ועמוד האינסטגרם שלה נראים לא מודרניים או אם תרצו – אפילו לא מקצועיים. אבל אם בוחנים את זה קצת יותר לעומק, מבינים שמדובר בחלק מהמהלך השיווקי של DEEP BLUE. החברה מנסה למתג את עצמה כיצרנית שעוני צלילה. היא לא רוצה שתחשבו עליה כיצרנית שעונים שמציעה בין היתר גם שעוני צלילה. היא רוצה להיות ה-GO TO COMPANY של חובבי צלילה שרוצים שעון צלילה איכותי, עמיד ואמין. בעולם הזה, יש פחות חשיבות לאתרי אינטרנט עם אנימציות ותמונות בהדמיית מחשב. במקום הדמיות כאלו – לקוחות פוטנציאליים של החברה יעדיפו תמונה אמיתית של המוצר. אם אפשר לצלם אותו מתחת למים – הרי זה משובח.

אנחנו בכל מקרה, כחובבי שעונים מישראל, צריכים להעריך את העובדה שמאחורי החברה עומדים שורשים ישראליים ולקוות שיותר ויותר ישראלים ישתלבו בתעשיית שעוני היוקרה, או יודעים מה – תעשיית השעונים בכלל, שאנחנו כל כך אוהבים …

למעבר לאתר של DEEP BLUE.