הוא סומן כנבחר (The Chosen One). הוא היה במעמד על וחסר תקדים בעולם שעוני היוקרה. סימנו אותו כיורש של אחד השמות האגדיים בתעשייה. הוא היה בתפקיד הבכיר ביותר בתחום הקריאטיבי ביצרנית שעונים מהשילוש הקידוש והוא עזב את הכל באופן מפתיע, כדי להשיק שנה מאוחר יותר את חברת השעונים שלו. הסיפור המיוחד של אוקטביו גרסיה (Octavio Garcia), מי שהיה המנהל הקריאטיבי של אודמר פיגה בין השנים 2003 ל-2015, נחשב על ידי רבים ליורש הפוטנציאלי של מעצב העל ג’ראלד ג’נטה והחליט לעזוב את הכל, להיעלם למשך שנה שלמה מהתעשייה ולהשיק את המיקרוברנד Gorilla Watches. כתבה נוספת בסדרת כתבות המיקרוברנד שלנו, קריאה נעימה.

אוקטביו גרסיה – מכנופיה בשיקגו למעצב על בשוויץ

אוקטביו גרסיה נולד בשיקגו בשנת 1967. את שנות ילדותו הוא עשה בשכונות הלטיניות של שיקגו. שם גם נחשף לכנופיות רחוב ואפילו היה חבר באחת מהן – Latin Kings. בראיון למגזין QP משנת 2007 גרסיה אומר בצורה הפשוטה והכנה ביותר – “הייתי גנגסטר. אני מניח שבשלב מסוים אתה מתעורר בוקר אחד ואתה אומר לעצמך שהגיע הזמן לעשות משהו עם החיים שלך. פגשתי הרבה אירופאים שבילו במועדונים בשיקגו. סצנת (מוזיקת) ההאוס באותן שנים הייתה פשוט מדהימה ולפגוש את כל אותם האנשים הללו היה סוג של גילוי עבורי”.

בשנותיו כחבר כנופיה, האהבה של גרסיה לתחום האומנות באה לידי ביטוי בעיקר בציורים וגרפיטי. לאחר שהחליט לעשות את השינוי המתבקש במסלול החיים שלו, הוא מוצא את עצמו בקמפוס האירופי של ה-Art Center College Of Design. ה-Art Center College Of Design הוא מוסד מוביל לעיצוב תעשייתי בשיקגו שהחזיק באותה תקופה שלוחה בשוויץ. גרסיה שהתעניין כאמור בעיצוב והתחבר מאוד לתרבות האירופאית, התעניין מאוד בבית הספר ובשלוחה שלו ובשנת 1993 הוא מוצא את עצמו על ספסל הלימודים בשוויץ.

אוקטביו גרסיה בימיו באודמר פיגה. מקור -GRAYANDSONS.
אוקטביו גרסיה בימיו באודמר פיגה. מקור -GRAYANDSONS.

קריירה בנייק או באודמר פיגה?

גרסיה מספר כי באופן טבעי הוא נחשף לתעשיית השעונים. מספר חברים שלו לספסל הלימודים אפילו נשכרו כמעצבים מתחילים על ידי יצרניות שעוני יוקרה שונות, אבל גרסיה בכלל חלם על קריירה אחרת. כפי שסיפר בראיון למגזין HypeBeast בשנת 2003 – “חשבתי בכלל לעבוד עבור נייקי או משהו כזה”. אבל רצה הגורל וגרסיה נמשך יותר ויותר לתעשיית השעונים. כפי שהוא מספר באותו ראיון משנת 2003 – “הבנתי מהר מאוד את הפוטנציאל שיש בתחום הזה. הבנתי שהשעון הוא מוצר אמוציונלי. זה בעצם מה שממש משך אותי לתחום”.

גרסיה עבד תקופה קצרה בתאגיד סווטש, מה שפתח לו את הדלת לאחד השמות הגדולים והמפוארים בתעשיית השעונים – אודמר פיגה. בשנת 2003 הוא מוצא את עצמו בתפקיד הקריאטיבי הבכיר ביותר בחברה. הטייטל שלו היה Creative Director – מנהל קריאטיבי. בפועל, זה אומר שהוא היה כמעט המילה האחרונה בכל מה שקשור לעיצוב של השעונים של החברה באותן שנים.

עוזב את הכל בשיא התהילה

גרסיה הופך לשם מוכר בתעשיית השעונים השוויצרית ולמרואיין מבוקש. סיפור הרקע המיוחד שלו – מחבר כנופיה למעצב על משדרג אוטומטית כל ראיון איתו. רבים רואים בו באותן שנים היורש הטבעי של ג’רלד ג’נטה האגדי. אך כאמור, בשיא התהילה שלו ובשיא הפריחה המקצועית, לאחר 12 שנים בתפקיד, הוא מחליט לעזוב את הכל.

העזיבה שלו עשתה לא מעט כותרות בתעשיית השעונים באותה תקופה. רבים העריכו כי לגרסיה ממתין תפקיד בכיר בשם גדול נוסף בתעשייה. אבל בניגוד להערכות הללו, גרסיה “נעלם מהרדאר” למשך שנה שלמה. הוא יופיע מחדש ברעש גדול רק כעבור שנה, אבל הפעם הוא לא עבד אצל יצרנית שעונים כלשהי. הפעם הוא החליט להציג את החברה שלו – Gorilla Watches.

גרסיה מקים את Gorilla Watches

כאמור,  לאחר העדרות של מעל לשנה מתעשיית השעונים כולה, גרסיה מופיע מחדש באוגוסט 2016. ביחד עם לוקאס גופ (Lukas Gopp), מעצב שעבד תחתיו באודמר פיגה, או אם תרצו – רכש נוסף מאודמר פיגה, הוא משיק את החברה החדשה שלו – Gorilla Watches.

אוקטביו גרסיה ושעון של GORILLA WATCHES. מקור - WATCHTIME.ME.
אוקטביו גרסיה ושעון של GORILLA WATCHES. מקור – WATCHTIME.ME.

Gorilla Watches משיקה בהתחלה שעון אחד – Fastback Limited Edition. כפי שהשם שלו מרמז, השעון מגיע במהדורה מוגבלת של 500 יחידות. החברה מתחילה למכור את השעון במכירה מוקדמת (Presale) בנובמבר 2016, כשכל היחידות נמכרות כמעט באופן מיידי.

בראיון למגזין Revolution משנת 2018, גרסיה מספר על כל התהליך שהוביל להקמת החברה –

“הייתי בן 48 כשעזבתי את אודמר פיגה. בתוך תוכי תמיד רציתי להקים מותג משלי. בהתחשב בגיל שלי, זו הייתה ההזדמנות והגיל המתאימים להתחיל אותו. יכולתי לאפשר לעצמי את הסיכון הזה, אז התחלתי להתנסות בכמה עיצובים בבית ושיתפתי אותם עם לוקאס. החלטנו להקים את המותג הזה ביחד. הכרתי אותו וסמכתי עליו, כך שהשקענו במהירות כסף בהקמת החברה ובאוקטובר 2016 הקמנו את Gorilla Watches”.

מה עומד מאחורי Gorilla Watches?

גרסיה מספר באותו ראיון מה דחף אותו להקים את החברה. הוא אומר כי הרעיון היה למנף את הניסיון שלהם כמעצבי בית באודמר פיגה כדי לדחוף את המעטפת של עיצוב שעונים. גרסיה מספר כי השניים הרגישו כי סביבת עולם השעונים כולה משתנה. הם הרגישו כי המקום המעניין לבטא את הניסיון שלהם יהיה דווקא ברמת הכניסה – “אין הרבה פרויקטים מעניינים ברמות המחירים הללו וזאת הייתה ההזדמנות שלנו לצאת עם הצהרה”.

שעונים של GORILLA WATCHES. מקור - WATCHTIME.ME.
שעונים של GORILLA WATCHES. מקור – WATCHTIME.ME.

השעון הראשון של החברה היה מפוסל מאוד ודרש ידע רב בחומרים חדשים כמו קרמיקה. הרעיון מאחורי העולם של המותג היה קונספט עירוני. הקונספט הזה הפך לחלק מתהליך העיצוב. אבל כמו מיקרוברנדים רבים, גם גרסיה מבין שכדי לממש את החלום שלו הוא צריך להתחיל דווקא במזרח הרחוק. גרסיה נוסע לאסיה ומציג בפני ספקים מקומיים את העיצוב לשעון הראשון. בנסיעה זו הוא שם לעצמו מטרה – להגיע לתג מחיר סופי של מתחת ל-1,000 דולרים. כעבור מספר חודשים הוא מקבל הודעה כי חבילה נשלחה אליו באמצעות FEDEX. בחבילה היה אב הטיפוס לשעון הראשון של החברה. גרסיה מספר כי הוא ראה כי מדובר בדיוק במה שהוא רצה. הספקים במזרח הצליחו להגיע לרמת האיכות שהוא רצה והשניים מחליטים להשיק את החברה. המוצר הראשון שלהם מתחיל להימכר, או בעצם להישלח ללקוחות, במהלך יולי 2017.

למה דווקא Gorilla Watches?

כהרגלנו, בכתבות שלנו על מיקרוברנדים, אנחנו מנסים לדלות תובנות מעניינות שיעזרו לנו להבין את התחום הזה טוב יותר. גרסיה, כאמור אחד המעצבים התעשייתיים המפורסמים ביותר בתעשיית השעונים, מספק לנו הצצה מעניינת לתהליך בחירת שם לחברה.

“רוב השמות שחברות בוחרות, אתה לא באמת זוכר. מכיוון שקהל היעד שלנו היה סוג חדש של לקוחות, הנחנו שלא באמת מעניין אותם מי עומד מאחורי המותג. לכן החלטנו להוציא את עצמנו מהמשוואה. רצינו שהמותג יהיה מוכר ומיד אהוב או שנוא. בגלל זה בחרנו בשם גורילה. סביב זה בנינו את שלושת אבני היסוד של המותג –

  1. מייסדים כמעצבים תעשייתיים וכוח היצירתיות.
  2. ביצועים (בגלל האהבה שלי למכוניות, חומרים עם ביצועים אקזוטיים).
  3. נדירות – יש לנו מחזורי ייצור קטנים. “

השעונים של המותג

כפי שאמר גרסיה בעצמו, ההשראה העיקרית לשעונים של החברה היא מכוניות שרירים אמריקאיות. אבל בניגוד למיקורברנדים אחרים, היא מתמחה בשימוש בחומרים מודרניים. סגסוגות קרמיות, טיטניום או פחמן, בגופי שעונים אטרקטיביים מאוד למראה.

גרסיה משתמש בניסיון שצבר כמעצב הבכיר באודמר פיגה ומביא אותו לדגמי השעונים של Gorilla Watches. את שני הדגמים הראשונים של החברה, ה-FastBack וה-Fastback GT, החברה משיקה עם מנגנונים מבית מיוטה.

השעון הבא של המותג, ה-FastBack Drift, מגיע כבר עם קומפליקציה ייחודית – Wandering Hours.

קומפליקציית ה-WANDERING HOURS. מקור - WATCHTIME.ME.
קומפליקציית ה-WANDERING HOURS. מקור – WATCHTIME.ME.

בראש השעון, סקלה מ-00 ועד ל-60, כפי שהיינו רגילים לראות במכוניות שרירים אמריקאיות מהעבר. במרכז לוח השעון, שלושה עיגולים ועליהם הספרות מ-1 ועד 12. על עיגול אחד נמצא את הספרות 3,6,9 ו-12. על עיגול נוסף נמצא את הספרות 1,4,7 ו-10. העיגול השלישי מכיל את הספרות 2,5,8 ו-11.

מעל כל ספרה כזאת, מופיע חץ קטן. החץ עם השעה הנכונה מצביע על הדקה בסקאלת הדקות. כך למשל, אם השעה היא 10:10, העיגול עם הספרה 10 עליו יגיע אל הסקאלה למיקום שבו מופיעה הספרה 10, כשהספרה 10 והחץ שמעליה יצביעו על הדקה הנכונה.

HAUTE HORLOGERIE וה-GPHG

קומפליקציית ה-Wandering Hours היא קומפליקציה שנחשבת מתקדמת ושייכת לעולם ה-Haute Horlogerie, משהו שלא רואים בדרך כלל ממותגי  מיקרוברנד. מי שאחראית למנגנון של השעון הזה היא כבר חברה שוויצרית – Vaucher Manufacture. השעון הזה מצליח לזכות את Gorilla Watches במעמד מכובד ומרשים במיוחד. מועמדות לפרסי ה-GPHG, ה-Grand Prix d’Horlogerie De Genève. ה-FastBack Drift הופך למועמד בקטגוריית הצ’אלנג’ – שעונים ברמת מחירים של 4,000 פרנקים שוויצריים. בין השעונים שמתמודדים איתו על הפרס – סייקו פרסאג’ Shippo Enamel, הבלאק ביי GMT של טודור וה-Conquest V.H.P של לונג’ין.

ה-FastBack Drift זוכה ללא מעט עניין ותשומת לב מתעשיית השעונים כולה, אבל הוא מפסיד בסופו של דבר לשעון ה-Tangente neomatik 41 Update של נומוס גלאסהוטה. אבל אין ספק כי מדובר בהישג מרשים שכל מותג מיקרוברנד היה שמח להתהדר בו.

כמה ואיפה זה עולה לנו?

כמו מרבית מותגי המיקרוברנד, גם Gorilla Watches משווקת את השעונים שלה בעיקר באמצעות אתר האינטרנט שלה. החברה מציעה כרגע את הקולקציות הבאות –

  • שעוני קומפליקציות – ה-OUTLAW DRIFT, ה-DRIFT MIRAGE וה-DRIFT ELISE.
  • קולקציית ה-FASTBACK GT עם שעוני ה-MODENA, ESPIONAGE, TRUFFELHUNTER, SPECTRE וה-BANDIT
  • קולקציית ה-FASTBACK עם שעוני ה-HUGGER ORANGE, STINGER YELLOW, GALAXY BLUE, PHANTOM BLACK, RS WHITE, ACID GREEN

שעוני סדרת ה-FASTBACK הם הזולים ביותר כרגע בליין של החברה, עם תג מחיר של 880 דולרים. אחריהם אנו מוצאים את שעוני ה-FASTBACK GT עם תג מחיר של 1,350 דולרים. יוצאי הדופן עם שעוני הקומפליקציות, שם אנו רואים תגי מחירים שממש לא אופיניים למותגי מיקרוברנד. השעונים בסדרה מגיעים ברמות מחירים של החל מ-3250 דולרים ועד ל-3,950 דולרים.

GORILLA WATCHES - שימוש בחומרים מתקדמים ועיצובים יוצאי דופן. מקור - WATCHTIME.ME.
GORILLA WATCHES – שימוש בחומרים מתקדמים ועיצובים יוצאי דופן. מקור – WATCHTIME.ME.

כל המחירים כוללים דמי משלוח, אך אינם כוללים מיסים.

החברה מייצרת 250 שעונים מכל אחד מדגמי הקומפליקציות שלה. תפוקת הייצור שלה עומדת על כ-30-40 שעונים בחודש.

למעבר לאתר של Gorilla Watches.

השורה התחתונה

למרות השם הלא שגרתי, אין ספק כי מדובר באחד המיקרוברנדים המעניינים ביותר והמרשימים ביותר. כשמאחורי המותג עומד אחד המעצבים התעשייתיים הנחשבים ביותר בעולם השעונים. מעצב שנחשב על ידי רבים ליורש הפוטנציאלי של ג’רלד ג’נטה האגדי ועם ניסיון של 12 שנים כמנהל הקריאטיבי של אודמר פיגה. מישהו שמחליט לזרוק את הכל ולהקים מותג שעונים משלו, הציפיות שלנו הופכות באופן אוטומטי להיות גבוהות יותר. אין ספק כי גרסיה והמותג שלו – Gorilla Watches בהחלט מצליחים לעמוד בציפיות הללו.

Gorilla Watches כולה “משדרת” ומתנהגת פחות כמו מיקרוברנד ויותר כמו מותג קצת יותר יוקרתי. החל מהאתר המושקע והמוקפד של המותג. העיצובים המיוחדים של השעונים של החברה. בחירת השם הלא שגרתית והלוגו הבולט כל כך ומעל הכל כמובן השימוש בחומרים מיוחדים וקומפליקציות מתקדמות. כל אלו מראים כי Gorilla Watches הוא מותג יוצא דופן בעולם המיקרוברנדים, שכל חובב שעונים צריך להכיר. כן, גם כזה שהמוח מיקרוברנד גורם לו לעקצוץ לא נעים בגוף. אנחנו בטוח נמשיך לעקוב אחרי המותג המעניין הזה. מוזמנים לספר לנו בתגובות מה אתם חושבים עליו.