בעוד עולם השעונים ויצרניות השעונים השוויצריות הן ככל הנראה בין החברות היציבות ביותר בעולם, נדמה כי דווקא התערוכות בתחום זה לא מפסיקות לייצר לנו כותרות, כשאחרי הודעות הפרישה של מספר רב של יצרניות שעונים מתערוכת באזלוורלד ומתערוכת SIHH, לצד ההודעה על רצף תאריכים בין שתי התערוכות החל מהשנה הבאה, אנחנו מקבלים בסוף השבוע האחרון הודעה על תערוכה חדשה בעולם השעונים – HorologiCon, שצפויה להגיע ללונדון במהלך אביב 2020, תקופה בה אמורות להתקיים גם תערוכת באזלוורלד ו-SIHH במתכונת החדשה.

האירוע הראשון של HorologiCon, שצפויה ככל הנראה להיות תערוכה בינלאומית, שתנדוד בין מספר איזורים ברחבי העולם, צפוי להתקיים כבר בחודש ספטמבר הקרוב בניו יורק. לאחר מכן, במהלך אביב 2020, צפוי להתקיים אירוע נוסף של Horologicon בלונדון. האתר WatchPro, שדיווח לראשונה על התערוכה החדשה, מצטט את דן ריד (Dan Read), מנהל האירוע, שאומר כי התערוכה תתקיים בין התאריכים 6 ל-8 בספטמבר בניו יורק, כשהגרסה הלונדונית של האירוע כבר בתכנון, אם כי כרגע עדיין לא ידוע היכן התערוכה תערך ומה התאריכים המדויקים שבהם היא תתקיים. להזכירכם, לאחר ההודעה על איחוד התאריכים בין תערוכת SIHH בג’נבה ותערוכת באזלוורלד, צפויה SIHH להתקיים בין ה-26 ל-29 לאפריל, כשמיד לאחר מכן, ב-30 לאפריל ועד ל-5 במאי, תערך תערוכת באזלוורלד, כך שיהיה מעניין לראות מתי תשתלב HorologiCon בלוח השנה של עולם השעונים.

לוגו תערוכת HOROLOGICON. מקור - WatchPro.
לוגו תערוכת HOROLOGICON. מקור – WatchPro.

על פי אותו פרסום, HorologiCon כבר קיבלה תמיכה (ככל הנראה הכוונה לאישור השתתפות) של היצרניות גרנד סייקו (Grand Seiko), אוריס (Oris), פרדריק קונסטנט (Frederique Constant), אלפינה (Alpina), ויצרניות פחות מוכרות בארץ כמו Farer Universal, שעוני Fiona Krüger וקבוצת Watches of Switzerland, אמנם לא מדובר בשמות גדולים כמו רולקס (Rolex), אומגה (Omega) או ברייטלינג (Breitling), אבל אין ספק שלאור השינויים האחרונים בעולם תערוכות השעונים, יצרניות נוספות “יישבו על הגדר” וינסו לראות לאן נושבת הרוח לפני שיחליטו להצטרף גם הן לתערוכה חדשה.

ריד, מנהל HorologiCon אמר:”אנחנו מרגישים כי השוק בשל לאבולוציה. ציפיות הצרכנים גדלו ושוק רווי יותר ויותר יוצר רעש אינסופי. יצרניות השעונים והצרכנים – בין אם מדובר באספנים נלהבים או מי שרוכש שעון בפעם הראשונה, צריכים פלטפורמה שתעזור להם ליצור ממשק שיחבר ביניהם – מעין גרסה היברידית שתשלב בין תערוכה במובן הקלאסי ליריד מכירות – שמרחיבה את נקודת הכניסה. אנחנו מאמינים כי נוכל ליצור אירוע בלתי נשכח, עם חוויות מתמשכות ואינטראקציות שיעזרו לתפור את הקשרים ההכרחיים בין הצדדים השונים.

מי שיוזמת את HorologiCon היא קבוצת LeftField Media, סוכנות בוטיק עסקית בשליטת Topalian ו-Clarion UX, חטיבה של Clarion Events הלונדונית, כשהקבוצה עצמה מנהלת מעל ל-200 אירועים שונים ברחבי העולם, ביניהם תערוכות רכבים, תערוכות אנימה וקומיקס ותערוכות אודיו, כשעל פי הדיווחים, הקבוצה רוצה “לנער” את עולם תערוכות השעונים עם הסגנון השוויצרי המאופק ולהפוך את HorologiCon לתערוכה “אמריקאית” עם אווירה צעירה יותר והרבה יותר “סקס אפיל” סביב ובמהלך התערוכה. האם השינויים הללו יתאימו ליצרניות השעונים השוויצריות המובילות כדי לרצות ולהצטרף לתערוכה ? האם התערוכה תהפוך לכוח משמעותי בעולם השעונים ? ימים יגידו …